شناسهٔ خبر: 20862546 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فولکس واگن برای امضای قرارداد به ایران خواهد آمد

محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنعت با بیان اینکه فولکس واگن برای امضای قرارداد به ایران خواهد آمد، گفت:: همکاری فولکس واگن در ایران با شرکت ماموت است.

صاحب‌خبر -
فولکس واگن برای امضای قرارداد به ایران خواهد آمد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خودرو یکی از صنایع کشور است که بعد از برجام بهترین استفاده را از شرایط برد و تولید روز به روز بیشتر شد و به نظر می‌رسد این تولید رو به افزایش همین طور ادامه پیدا خواهد کرد.
وی گفت:: کارشناسان و مسئولان امیدوارند این تولید به مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه برسد. رکوردی که آخرین و بار و تن‌ها یکبار در سال ۲۰۱۱ زده شده بود. در ۴ ماه اول سال، میزان تولید خودرو در کشور ۱۷. ۶ درصد افزایش پیداکرده است. در انتهای تیرماه، ۴۳۴ هزار و ۲۹۵ دستگاه انواع خودرو توسط خودروسازان داخلی تولیدشده است. از این میزان، ۴۱۰ هزار و ۶۷۳ دستگاه خودروی سواری تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه خود در سال ۹۵ رشد ۲۰. ۹ درصدی را نشان می‌دهد.
محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنعت در گفتگو با سایت خبری اتاق تهران درباره افزایش تولید خودرو و رکورد یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاهی اعلام کرد: «در پایان امسال رکورد تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزارتایی خودرو زده خواهد شد. آنطور که در این ۴ ماه و نیم اخیر رخ داده است گویای این است که نسبت به سال گذشته رشد تولید خودرو داشته ایم. همچنین با برنامه هایی که خودروسازان در توسعه تولیداتشان دارند قطعا به این عدد خواهیم رسیم.»
به گفته صالحی نیا، برنامه ریزی امسال بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه است که در حال محقق شدن است.
او در ادامه صحبت هایش به قراردادهای خارجی صنعت خودروسازی اشاره کرد و گفت: قرارداد با رنو که دیگر نهایی شد و قرارداد دیگر خودرویی کشور با فولکس واگن است که در حال انجام مذاکرات هستند. اواخر شهریور فولکس واگن برای امضای قرارداد به ایران خواهد آمد. همکاری فولکس واگن در ایران با شرکت ماموت است.
صالحی نیا درباره فیات هم اعلام کرد: هنوز اطلاعاتی که حاکی از عقد قرارداد جدی باشد، مطرح نشده است و فعلا خبری از همکاری فیات مطرح نیست.

نظر شما