شناسهٔ خبر: 20860830 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

اختصاصی جهان نیوز//

جزییات جدید از دیدار ربعیی و واعظی با خاتمی/ پشت پرده تکذیب حمایت خاتمی از اعضای کابینه چیست؟

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی جهان نيوز: چند روز قبل قاسم میرزایی‌نکو عضو فراکسیون امید طی گفتگوی با خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا، اظهار داشت: من اطلاع دارم آقای ربیعی به همراه اقای واعظی به دیدار آقای خاتمی رفته‌اند و در این دیدار برنامه‌ها و مطالب خود را با ایشان در میان گذاشتند و آقای خاتمی هم‌ ضمن توصیه‌هایی به این افراد نظرشان در مورد آقای ربیعی کاملا مثبت بوده است.

اما پس از انتشار این مطالب سخنگوی فراکسیون امید سخنان نقل قول شده از رئیس دولت اصلاحات در حمایت از ادامه فعالیت ربیعی را تکذیب کرد.

 پارسایی تاکید کرد: هیئت رئیسه فراکسیون امید و کمیسیون تعامل اخیرا با آقای خاتمی ملاقات داشتند. ایشان اگر توصیه ای را لازم می دیدند، قطعا به ما می گفتند. آقای خاتمی اگر می خواستند در مورد بحث مطروحه، رسما ورود می کردند. بنابراین اعلام میکنم ایشان هیچ توصیه ای در این رابطه به ما نداشتند.

اما اخبار دریافتی خبرنگار جهان حاکیست که آقای ربیعی در دیدار با خاتمی گفته حمایت کنید از دولت و وزرا و اگر اشاره و سفارشی به فراکسیون امید کنید، خیالمان راحت می‌شود و ما هم آنطرف رایزنی‌های خودمان را می‌کنیم.
خاتمی اما گفته است بنا ندارم از کابینه به­صورت فردی دفاع کنم و اسم خاصی بیاورم اما کلی دفاع می‌کنم و به عارف می‌گویم بیاید و سفارش می‌کنم و از کلیت کابینه دفاع کنم.

ربیعی وقتی از جلسه بیرون می آید، موضوع جلسه پخش و حتی رسانه ای می‌ شود و آن چیزی که بیشتر منتشر می شود این است که خاتمی از ربیعی حمایت می کند!

خاتمی هم از انتشار موضوع جلسه ناراحت می‌شود و به برادرش علی خاتمی می‌گوید که بروید و مصاحبه کنید و این موضوع را تکذیب کنید و علی خاتمی نیز به رسانه های همسو می گوید که آقای خاتمی از هیچ وزیری ،شخصی دفاع نکرده است.

این در حالیست که ناظرین سیاسی معتقدند خاتمی تلاش می کند که پس از عملکرد ضعیف روحانی در دور اول و همچنین ناامیدی از  کسب موفقیت های اقتصادی در چهار سال آینده جدید نمی خواهد شریک و حامی جزییات و تک تک وزرای کابینه جدید روحانی نیز در افکار عمومی شناخته بشود.

خاتمی برای اینکه در انتخابات آینده ریاست جمهوری هم بتواند موثر باشد و عملکرد سیاسی اش با روحانی زیر سوال نرود تنها به برخی حمایت های کلی در حال حاضر بسنده می کند!

نظر شما