شناسهٔ خبر: 20858807 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صنعت بیمه | لینک خبر

شركت هاي بيمه قطر از بحران ديپلماتيك عربي مصون ماندند

استاندارد اند پورز همچنان بر اين باور است كه رتبه اعتباري بيمه گران در قطر 'AA' است. اين در حالي است كه به باور اين موسسه اعتباري، رتبه اعتباري بانك دوحه و زيرمجموعه اي بيمه اي اين شركت اين درجه نزول كرده است.

صاحب‌خبر -
يك موسسه رتبه بندي آمريكايي در آخرين گزارش خود اعلام كرد كه شركت هاي بيمه در قطر از پيامدهاي منفي ناشي از بحران ديپلماتيك ميان دوحه با كشورهاي عربي مصون مانده اند.

  به‌گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از منا اینشورنس ريويو ؛ شركت جهاني "استاندارد اند پورز" در آخرين گزارش خود تاكيد كرده است كه بيمه گران قطري تاكنون تحت فشار اقتصادي قرار نگرفته اند و قطع رابطه توسط گروهي از دولت هاي منطقه با دوحه نظير عربستان سعودي، امارت متحده عربي، بحرين، مصر، ليبي و يمن نتوانسته تجارت اين كشورها را دستخوش تغييرات جدي بكند. همچنين طبق اين گزارش معادلات بازرگاني و صنعت حمل و نقل اين كشور نيز تحت تاثير اين بحران قرار نگرفته اند.

استاندارد اند پورز همچنان بر اين باور است كه رتبه اعتباري بيمه گران در قطر  'AA' است. اين در حالي است كه به باور اين موسسه اعتباري، رتبه اعتباري بانك دوحه و زيرمجموعه اي بيمه اي اين شركت اين درجه نزول كرده است.

اين موسسه بين المللي ادامه مي دهد، اين تصور وجود ندارد كه كاهش روابط با قطر به سرعت بر اقتصاد اين كشور و همچنين صنعت بيمه قطر تاثير بگذارد

هفت کشور از جمله مصر، عربستان، امارات، بحرین، یمن و موریتانی روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و دوحه را به حمایت از تروریسم متهم کردند. کویت و عمان هنوز روابطشان را با قطر قطع نکرده‌اند و اردن نیز سطح روابط دیپلماتیکش را با دوحه کاهش داده است. قطر اتهامات وارده درباره حمایت از تروریسم را تکذیب و تاکید کرده که برخی با نشر اکاذیب دنبال تحمیل سیاست‌های خود بر قطر هستند.

"منابع آگاه عرب" اعلام کردند که تلاش‌ های کویت برای میانجیگری در پرونده قطر ظاهرا نتیجه داده و گشایش‌ هایی برای آغاز مذاکرات میان دوحه با عربستان، مصر، بحرین و امارات حاصل شده است. روزنامه "عرب ویکلی" لندن به نقل از "منابع آگاه عرب" اعلام کرد که این میانجیگری به نظر می‌رسد که شاهد پیشرفت بوده است. این منابع تأکید کرده‌اند که تلاش‌های کویت احتمالا به قانع شدن قطر برای موافقت با مذاکرات مستقیم قبل از لغو تحریم‌ها منجر خواهد شد.
 
منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا همواره با بحران سیاسی و اقتصادی موقت و دائم مواجه هستند اما این سطح از بحران که از پنجم ژوئن آغاز شده تاکنون بی سابقه بوده است. این در حالی است که در شرایطی که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از حوادث منطقه ای مصون نیستند، دو کشور امارات و قطر در طول سال های گذشته بالاترین و سریع ترین رشد اقتصادی را تجربه کرده اند.

نظر شما