شناسهٔ خبر: 20858167 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

«آقای سفیر» از فاجعه منا می‌گوید

«آقای سفیر» مستندی درباره زندگی و فعالیت‌های سیاسی غضنفر رکن آبادی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهرماه دو سال قبل بود که حج سال 94 با دو حادثه غمبار توأم شد؛ اولی سقوط جرثقیلی بزرگ بر سر حجاج در مسجدالحرام و دومی فاجعه جانکاه منا که موجب شد 464 نفر از هموطنانمان جانشان را از دست بدهند.

در جریان این حادثه دردناک که دولت عربستان سعودی به دلیل بی کفایتی در اداره مناسک حج نقش مهمی در وقوع آن داشت، افراد و شخصیت هایی هم وجود داشتند که بسیاری از مردم آنها را می شناسند و یکی از آنها نیز غضنفر رکن آبادی دیپلمات و سفیر سابق ایران در بیروت بود.

مسئولان سعودی ابتدا منکر ورود رکن آبادی به عربستان بودند اما پس از ارائه دلایل و مستندات فراوان، مجبور به همکاری برای یافتن پیکرش شدند.

«آقای سفیر» مستندی است درباره زندگی غضنفر رکن آبادی در مراحل مختلف زندگی اش از جمله برخی مصاحبه های قدیمی او و گفت وگو با اعضای خانواده و دیگر نزدیکان این دیپلمات سابق کشورمان.

کارشناسان عرب زبان نیز در این مستند درباره شخصیت رکن آبادی مطالبی را بیان می کنند و در نهایت، روایت ماجرا به فاجعه منا و جان باختن او در این حادثه می رسد.

مستند «آقای سفیر» کاری از ناصر نادری برای پخش از شبکه افق در روز دوشنبه 23 مرداد ساعت 18:00 در نظر گرفته شده و تکرار آن هم ساعت 7:30 روز بعد پخش می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما