شناسهٔ خبر: 20856399 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

لژیونر ایرانی: بازی مقابل مارادونا حس عجیبی داشت

جهانبخش گفت: وقتی شنیدیم چهره‌هایی همچون مارادونا و گولیت مهمان ویژه ورزشگاه فیلیپس آره‌نا هستند حس عجیبی پیدا کردیم چون مسلماً دیدن این چهره‌ها استرس‌آور است اما باید بهترین نمایش خود را برای تیم ارائه می‌دادیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،
فصل جدید آردیویسه همزمان شد با تولد 25 سالگی یکی از ستاره‌های آینده‌دار فوتبال ایران، بازیکنی که سومین فصل حضور در AZ در هلند را پشت ‌سر می‌گذارد و با پیراهن شماره 7 این تیم به یکی از امیدهای اصلی طرفداران شهر آلکمار برای درخشش تیم محبوب‌شان در فصل پیش‌رو است تا دوباره روزهای پرافتخار این تیم از راه رسیده و شاهد بالا بردن جام و رسیدن به رقابت‌های اروپایی باشند.

علیرضا جهانبخش که پله‌های ترقی را گام به گام و بسیار حرفه‌ای طی کرد تا به یکی از لژیونرهای کلیدی فوتبال ایران در قاره سبز تبدیل شود درست یک شب بعد از تولد 25 سالگی باید در یکی از به‌یادماندنی‌ترین ورزشگاه‌های قلب اروپا در شهر آیندهوون به مصاف PSV می‌رفت، مصافی که نه تنها پای بیش از 40 هزار هوادار آیندهوونی را به فیلیپس آره‌نا کشیده بود بلکه میزبان دو چهره سرشناس فوتبال دنیا در دهه‌های 80 و 90 میلادی هم بود؛ چهره‌های محبوب و افسانه‌ای که هنوز هم طرفداران خاص خود را دارند.

دیگو آرماندو مارادونا و رودگولیت، دو ستاره سرشناس فوتبال آرژانتین و هلند، از جایگاه ویژه فیلیپس آره‌نا اولین بازی فصل PSV و AZ در آردیویسه را تماشا کردند، جدالی که تماشایی و پرگل از آب درآمد و با نتیجه 3-2 به سود میزبان به پایان رسید تا شب تلخی برای جهانبخش و رفقا رقم بخورد. از آن جهت تلخ که هم فصل را با شکست آغاز کردند و هم یکی از بهترین مهره‌های تیم را به دلیل مصدومیتی دردناک در همان دقایق ابتدایی از دست دادند، مصدومیتی که ممکن است وینگر راست آلکماری‌ها و رفیق صمیمی جهانبخش را بین 6 تا 7 ماه از مستطیل سبز دور نگه دارد. ملی‌پوش ایرانی که نزدیک‌ترین بازیکن به کالوین استنگس بود در توصیف این صحنه ناخوشایند به سایت باشگاه گفت: «شوک سختی به تیم وارد شد چون کالوین یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های تیم بود و خروج او آن هم با این شکل و شمایل روحیه تیم را پایین آورد و ما ضربه‌‌اش را با دریافت دو گل خوردیم».

باشگاه آیندهوون در حالی از دن‌دیگو محبوب و افسانه‌ای برای حضور در این بازی دعوت به عمل آورده بود که ستاره آرژانتینی مدت‌های طولانی بود در هیچ ورزشگاه اروپایی حاضر نمی‌شد. کسی که حالا در لیگ دسته اول امارات مربیگری الفجیره را برعهده دارد با دعوت رودگولیت، دوست قدیمی خود که این روزها در باشگاه آیندهوون مسئولیت اجرایی دارد، به فیلیپس آره‌نا آمد و با در دست گرفتن پیراهن شماره 10 این تیم به یکی از محبوب‌ترین چهره‌ها در اولین روز از فصل جدید تبدیل شد. مارادونا و رودگولیت در دوران اوج خود به عنوان ستاره‌های ناپل و میلان بارها در سری A ایتالیا مقابل هم قرار گرفته و درخشش فوق‌‌العاده‌ای از خود نشان دادند و از همان مقطع رفقای بسیار نزدیک و صمیمی محسوب می‌شدند از همین‌رو گولیت با دعوت از مارادونا و میزبانی از این چهره سرشناس در فیلیپس آره‌نا زمینه اتفاق بزرگی را برای ملی‌پوش ایرانی آلکمار فراهم کرد.

جهانبخش 90 دقیقه با پیراهن شماره 7 آلکمار مقابل این دو ستاره و نزدیک به 40 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه درخشید اما تلاش‌های او برای فرار از شکست AZ نتیجه‌ای در بر نداشت. شماره 7 آلکمار در توصیف نمایش اول در فصل جدید آردیویسه آن هم مقابل چهره‌هایی همچون مارادونا و گولیت به سایت FoxSport گفت: «وقتی شنیدیم چهره‌هایی همچون مارادونا و گولیت مهمان ویژه ورزشگاه فیلیپس آره‌نا هستند حس عجیبی پیدا کردیم چون مسلماً دیدن این چهره‌ها استرس‌آور است اما باید بهترین نمایش خود را برای تیم ارائه می‌دادیم و مطمئنم اگر بدشانسی گریبان تیم را نمی‌گرفت و با مصدومیت کالوین روبه‌رو نمی‌شدیم با نتیجه بهتری فیلیپس آره‌نا را ترک می‌کردیم». ون دن‌بروم، سرمربی آلکمار، نیز همان نظر ستاره ایرانی را داشت و مدعی بود نمایش شاگردانش مقابل تیمی مثل آیندهوون استحقاق کسب امتیاز را داشت اما با وجود ثبت شکست این تیم در مسیر درست گام برداشته و روز به روز بهتر خواهد شد. 

 

نظر شما