شناسهٔ خبر: 20853996 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خط ارتباطی مردم با اطلاعات

صاحب‌خبر -
درخواست از شهردار آینده تهران
از شورای جدید شهر تهران و شهرداری که انتخاب می‌کند می‌خواهیم بجای زرق و برق دادن به در و دیوار شهر به فکر مشکلات اساسی شهر باشند. آلودگی هوا و ترافیک سرسام‌آور از مشکلات اصلی هستند که خسارات عظیمی متوجه مردم می‌کنند. در ضمن تا جمعیت شهر کمتر نشود هر آبادی و عمرانی یک نفع دارد و چند ضرر به همراه خود می‌آورد.
شهروندی از تهران

به دلیل مشکلات مالی شرکت سایپا به زندان افتادم
کارمند سابق شعبه ۱۱۴۰ شرکت سایپا در اتوبان سعیدی تهران هستم. متأسفانه به دلیل برخی مسائل مالی شرکت و کلاهبرداری مدیر نمایندگی به زندان افتادم و هم‌اکنون ۴۴ ماه است در زندان تهران بزرگ محبوس هستم. شرکت مذکور هم از ارائه صورت حساب‌های مالی خودداری می‌کند. می‌خواهم از این تریبون از رئیس جمهور و وزیر صنعت برای حل مشکلم مدد بخواهم.
حمیدرضا ملکی ـ مددجوی زندان تهران بزرگ

پاسخ شرکت سایپا:
شخص مورد نظر(حمیدرضا ملکی) حدود ۴سال قبل به عنوان مسئول پیش‌فروش خودرو در نمایندگی شماره ۱۱۰۴ اقدام به اخذ وجوه ثبت‌نام پیش‌فروش از متقاضیان خودرو و واریز وجوه به حساب شخصی (به جای حساب بانکی سایپا) به مبلغ ۷۸۰میلیون تومان کرده است. گروه خودروسازی سایپا با شکایت و اعتراض و تجمع متقاضیان خودرو بلافاصله پروانه فعالیت نمایندگی مذکور را لغو کرد و مالباختگان نیز برای دریافت وجوه پرداختی از شخص مذکور شکایت کرده‌اند. بنابراین جناب ملکی در حال حاضر به دلیل شکایت مالباختگان دارای شاکی خصوصی است و گروه صنعتی سایپا هیچ ادعایی نسبت به وی ندارد. با این وجود چنانچه فرد مذکور راهکاری برای کسب رضایت از شکّات خود ارائه دهد، شرکت سایپا آماده هرگونه همکاری برای کمک به آزادی این زندانی است. از طرف دیگر اثبات ندامت و اقدام به آزادی وی فقط در گرو رأی قاضی دادگاه است.

ما فراموشکاریم!
ما مردم و مسئولان خیلی زود مسائل را فراموش می‌کنیم، همانطور که ماجرای آتش‌سوزی پلاسکو را به سرعت فراموش کردیم. الآن موضوع جنایت علیه کودکان مطرح است ولی به احتمال زیاد چند روز دیگر همه چیز فراموش می‌شود و هیچ کس فکر اساسی نمی‌کند تا آمار قتل و تجاوز علیه کودکان روند نزول داشته باشد.
یک ایرانی

از عواقب جنایات بهراسید
به چشم خود والدینی را دیدم که وقتی پسر نوجوانشان برای دو دختر دانشجو مزاحمت ایجاد می‌کرد، بی‌خیال و شادان بودند. بدانید خداوند در سوره انفال می‌گوید: از فتنه و عذابی که شامل حال همه می‌شود، بترسید. همه باید از عواقب شوم جنایاتی همچون آنچه در حق آتنا شد در هراس باشند.
شهروندی از شهرضا

یادی از ملکه ریاضی جهان
خانم مریم میرزاخانی، ملکه ریاضی جهان از ایران بزرگ، سفیر ما در جهان بود. با رفتنش، بهار خزان شد و جهانیان برایش گریستند. مشیت الهی بر آن بود که زودهنگام از میان ما پر بکشد، اما نامش همیشه جاودانه خواهد ماند و یادش در دل‌های مردم جهان باقی می‌ماند.
تماس با خط ارتباطی

نظر غیر کارشناسانه
برخی از مطبوعات و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره قراردادهای نفتی ایران، غیرکارشناسانه اظهارنظر می‌کنند و معتقدند با آلمان، انگلیس، فرانسه و سایر کشورهای پیشرفته نباید قرارداد ببندیم. این کشورها مجهز به تکنولوژی روز و ابزار کار هستند. چرا سنگ جلوی پای دولت می‌اندازید؟ آیا باید با افغانستان، عراق، سوریه و لبنان قرارداد ببندیم؟
م.محمدی از ساری

بزرگراه تهران ـ شمال به نام سردار هاشمی شود
نیایش، نام زیبایی است و جا افتاده و قطعاً تغییر آن به اسم آیت‌الله هاشمی زمان می‌برد تا جا بیفتد. با پیشنهاد فردی که در خط ارتباطی خواسته بود بزرگراه تهران ـ شمال را به نام آقای هاشمی کنند، موافقم و بهتر آنکه نام بزرگراه سردار هاشمی شود. با شناختی که از روحیات این مرد بزرگ دارم، ایشان هیچ وقت نخواستند چیزی به اجبار به مردم تحمیل شود. روح پاک دموکراسی همیشه در وجود وی بوده است.
محمود کریمی

توصیه به حجاج محترم
از مراجع معظم تقلید تقاضا دارم حجاج عزیز کشورمان را از خرید سوغات در عربستان منع کنند. آنها می‌توانند از کشور خودمان خرید کنند و پولمان را به جیب رژیمی که همین الآن روی سر مردم بی‌دفاع یمن بمب می‌ریزد سرازیر نکنند. بگذارید برای یکبار هم که شده از نظر اقتصادی به نفع کشور خودمان عمل کنیم.
یک ایرانی

اسباب بازی در باغ ملی کتاب
متأسفانه در باغ ملی کتاب بخش کودک و نوجوان، اسباب بازی چشم نوازتر است و از آنجایی که چشم کودکان به وسایل بازی بیش از کتاب جلب می‌شود، غرفه‌های مربوط به فروش اسباب‌بازی شلوغ‌تر است. ای‌کاش به صورت مجزا بخشی را در طبقه بالا به این امر اختصاص می‌دادند تا ذهن کودکان و نوجوانان به کتاب بیشتر جلب شود.
از مراجعان باغ ملی کتاب

بی‌احتیاطی رانندگان سازمانی
آمار تصادفات رانندگان سازمانی بالاست. اغلب این افراد براساس مقررات رانندگی نمی‌کنند و بی‌احتیاطی غیرمسئولانه آنان منجر به تصادفات و خسارت‌های مالی و جانی می‌شود. البته خود مسئولان هم وظیفه کنترل رانندگان را دارند که گاهی در این امر سهل‌انگاری می‌کنند.
تماس با خط ارتباطی

قدر دانشمندان ایرانی را بدانیم
بعد از درگذشت پروفسور مریم میرزاخانی رسانه‌ها و به خصوص مطبوعات درباره وی بسیار گفتند و نوشتند. گویا ما مرده‌پرست هستیم. چرا در زمان حیات ایشان، سخنی از این پروفسور گفته نمی‌شد؟ ضرورت دارد قدر سایر دانشمندان ایرانی را بدانیم. دانشمندانی همچون شفیعی کدکنی، الهی قمشه‌ای، محمود فرشچیان و غلامحسین ابراهیمی دینانی و… تا زمان زنده بودن از آنان بنویسیم.
یک ایرانی

درخواست برای ایجاد بیمارستان در قائمشهر
وزیر بهداشت و درمان را بهترین وزیر کابینه دولت یازدهم می‌دانم و از ایشان می‌خواهم در صورت ابقاء در قائمشهر مازندران بیمارستانی ایجاد کند.
تماس با خط ارتباطی

چرا اعدام راحت‌تر از بریدن دست است؟
چرا برای مجریان قانون اعدام راحت‌تر از بریدن دست سارقان است؟ اگر در گام اول، سارقی انگشت یا دست خود را از دست بدهد، امکان سرقت و انجام جنایت‌های بزرگ‌تر برایش فراهم نمی‌شود.
تماس با خط ارتباطی

قاتلان کودکان به اشد مجازات برسند
من یک مادربزرگ هستم. چند روز است که وقتی روزنامه‌ها را مطالعه می‌کنم، جز اخبار اشک‌آور چیزی مشاهده نمی‌کنم.
لطفاً قوه قضائیه قاتلان این بچه‌های کوچک را به اشد مجازات برساند. چرا قاتلان بنیتا را در همان خودرو زیر آفتاب سوزان نمی‌گذارند تا همان‌گونه جان دهند؟ این قاتلان را بدون محاکمه بکشید تا عبرت دیگران شوند.
یک مادربزرگ

ازدحام در درمانگاه فرهنگیان
به چه دلیلی درمانگاه فرهنگیان در ۳۰ تیر آن قدر شلوغ شده است که ما فرهنگیان به هیچ عنوان نمی‌توانیم در آنجا نوبت بگیریم و به درمان خود بپردازیم؟‌طی چند ماه گذشته بارها این سؤال را مطرح کرده‌ایم ولی مسئولان مربوطه هیچ پاسخی به ما نداده‌اند.
یک فرهنگی از تهران

مؤسسات خیریه مجاز شناسایی شوند
در جراید کشور، آگهی‌هایی از مؤسسات به ظاهر خیریه که مثل قارچ روییده‌اند و نه مجوز دارند و نه معروفیت، چاپ می‌شود. از سازمان بهزیستی درخواست می‌کنم مؤسسات خیریه مجاز را شناسایی و درباره آنها اطلاع‌رسانی کند تا از احساسات مردم برای گرفتن کمک سوء‌استفاده نشود.
کارمند سابق بهزیستی

درخواست از قوه قضائیه
تا زمانی که برخی مسئولان اختلاس می‌کنند و بدون ذکر نام و به صورت پنهانی محاکمه می‌شوند، نمی‌توان از عموم مردم انتظار داشت رفتار درستی داشته باشند و آلوده به سرقت و جنایت نشوند.
متأسفانه مسئولانی یک شبه بر سر کار می‌آیند و اطرافیان خود را به کار می‌گمارند و باعث گسترش فساد می‌شوند. قوه قضائیه باید به همه جرم‌ها به خصوص جرم‌های دولت نهم و دهم رسیدگی کند.
تماس با خط ارتباطی

آیا این اقدام قانونی است؟
آیا یک شخص می‌تواند همزمان هم در شورای شهر و هم در شعبه حل اختلاف مشغول به کار باشد؟آیا این اقدام قانونی است؟
یک شهروند

کوتاهی در حفظ دانشمندان
آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی چندی پیش در سخنانی اظهار داشت که مریم میرزاخانی، فخراسلام در ایران بود و گفت: امیدوارم میرزاخانی‌‌های فراوانی به جامعه بشری هدیه کنیم، اما ایشان از نحوه نگهداری و حفظ میرزاخانی‌ها کلامی به میان نیاوردند. کوتاهی دولت در حفظ چنین دانشمندانی، ضربه‌های سنگینی به پیکره جامعه وارد می‌کند.
یک ایرانی

علت ناهماهنگی در پرداخت حقوق چیست؟
من با داشتن مدرک لیسانس و ۴۰ سال سابقه کار در آموزش و پرورش ماهانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنم. دانشجوی من که مدرک کاردانی خود را از دانشگاه علمی ـ کاربردی گرفته و شاغل در وزارت نفت است، ماهیانه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان درآمد دارد. علت این ناهماهنگی در پرداخت حقوق چیست؟
یک بازنشسته فرهنگی

شلوغی بیمارستان بقیة‌الله
بیمارستان بقیة‌الله بالاتر از میدان ونک متعلق به نیروهای مسلح و خانواده‌هایشان است، متأسفانه بیماران با بیمه‌های مختلف را می‌پذیرد و این امر باعث شلوغی بیش از حد بیمارستان شده است.
زهرا حسنی

ضرورت نصب دستگاه تقویت‌کننده در گچساران
در برخی نقاط گچساران مثل کوی کارکنان دولت گچساران که جمعیت زیادی دارد، آنتن‌دهی تلویزیون ضعیف است و برخی شبکه‌ها کلاً نمی‌گیرد با دریافت‌کننده دیجیتال هم مشکل حل نمی‌شود. از مسئولان صدا و سیما خواهشمندم برای رفع مشکل دستگاه تقویت‌کننده نصب کنند.
سلیمانی از گچساران

نظر شما