شناسهٔ خبر: 20853763 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان برنامه و بودجه قم:

ایرنا در ایجاد وفاق ملی میان مردم و مسئولان نقش برجسته ای دارد

قم – ایرنا – رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی در چهار سال گذشته با انعکاس صحیح و به موقع خدمات دولت یازدهم در قالب گزارش های خبری موجب همراهی مردم با مسئولان شد و وفاق ملی را گسترش داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید حسن رضوی روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم به منظور تجلیل از فعالیت های این مرکز، در جمع خبرنگاران این رسانه افزود: حجم و سرعت انتقال اطلاعات و اخبار در زمانی کنونی به بالاترین میزان خود رسیده است و در چنین شرایطی خبرگزاری جمهوری اسلامی با رعایت اصل صحت، اخبار و اطلاعات مورد نیاز مردم را در کوتاه ترین زمان منتشرو در اختیار آنان قرار می دهد.
وی بیان کرد: انتقال خدمات ارائه شده به مردم توسط دستگاه های اجرایی در قالب گزارش های خبری جذاب از جمله اقدام های موثر ایرنا در این سال ها بوده که انسجام اجتماعی را در پی داشته است.
وی با اشاره به اعتماد بالای مسئولان و مردم به ایرنا، ادامه داد: اخبار منتشر شده توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی مورد توجه مسئولان نظام قرار می گیرد و عاملی تاثیر گذار برای رفع مشکل های موجود کشور است.
رضوی گفت: ایرنا در راستای عمل کردن به رسالت های اجتماعی خود در راه اندازی پویش های مردمی و ایجاد روحیه مطالبه گری در جامعه، بار سنگینی را به دوش کشیده است و بازخورد اقدام های تاثیر گذار این خبرگزاری برای مردم و مسئولان مشهود است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه قم در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد دولت یازدهم در این استان پرداخت و افزود: حجم طرح های نیمه تمامی که در دولت تدبیر وامید در قم به بهره برداری رسید با دولت های گذشته غیر قابل مقایسه است.
وی بیان کرد: دولت یازدهم برای به اتمام رسیدن طرح های عمرانی در بخش های مختلف از جمله تکمیل پروژه های زیر ساختی و مدیریت شهری از تمام ظرفیت خود بهره گرفت و توانست خدمات مطلوبی به مردم قم ارائه کند.
وی ادامه داد: هنر دولت یازدهم این بود که طرح جدیدی را قبل از اتمام طرح نیمه تمام قبلی آغاز نکرد و با توجه به ظرفیت های شهر قم در بخش فرهنگی، زیرساخت های مهمی را در مسیر گسترش ارزش های اسلامی – ایرانی در اختیار مجاوران و زائران حرم حضرت معصومه (س) قرار داد.
رضوی گفت: دولت برای اجرای پروژه های جدید از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی نهایت استفاده را برد و با وجود تحریم های بین المللی منابع مالی مورد نیاز طرح های عمرانی را به موقع تامین کرد.
وی افزود: عامل دیگر موفقیت دولت یازدهم توجه به سرمایه های انسانی و استفاده از ظرفیت نخبگان بود که در همین رابطه شرکت های دانش بنیان بسیاری در سطح کشور و استان قم دایر شدند و این افراد صاحب ایده و فکر جدید، توانستند کسب و کارهای هوشمند و پایدار را راه اندازی کنند.
وی در ادامه به وجود برخی مشکل های استان قم اشاره کرد و بیان کرد: تعادل شهر نشینی در استان قم وجود ندارد و بیش از 98 درصد مردم این استان در شهر قم زندگی می کنند که همین مساله در کنار پدیده مهاجرت مسائل بسیاری را در مقابل مسئولان قرار داده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه قم گفت: وجود جمعیت زیاد در شهر و نبود بستر های لازم برای اشتغال تمامی افراد جویای کار، موجب به وجود آمدن آسیب های اجتماعی متعدد در سطح شهر شده که نمونه ای از آن حضور 12 هزار وانت میوه فروش در خیابان های شهر قم است.
وی بیان کرد: برای حل این معضل های اجتماعی نمی توان احساسی و هیجانی تصمیم گرفت بلکه باید با همراهی مردم مساله را ریشه یابی و برای برطرف کردن آن برنامه های منسجم و قابل اجرا ارائه کرد که در همین راستا خبرگزاری جمهوری اسلامی به دلیل اشراف اطلاعاتی مناسب بر تحول های اجتماعی قم، می تواند مشاور خوبی برای مسئولان و تصمیم گیران استان باشد.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

انتهای پیام /*

نظر شما