شناسهٔ خبر: 20852197 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

مهدویان «لاغرها برمی‌گردند» را می‌سازد

- محمدحسین مهدویان که پیش‌تر، از برنامه‌ریزی خود برای تولید پروژه «لاتاری» خبر داده بود، به‌زودی سراغ یک فیلمنامه دیگر می‌رود و نگارش آن را همراه با ابراهیم امینی به پایان می‌رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهري، خالق بهترين فيلم‌هاي 2دوره اخير جشنواره فيلم فجر كه عادت به بيكار ماندن ندارد، از مدتي پيش نوشتن فيلمنامه‌اي به نام لاتاري را همراه دوست هميشگي‌اش اميني آغاز كرده و اميدوار بود با گرفتن پروانه توليد و كليد زدن آن، براي سومين سال پياپي در مهم‌ترين رويداد سينماي ايران حاضر باشد اما اين فيلمنامه هرگز كامل نشد تا مهدويان در صفحه شخصي خود در فضاي مجازي از كنار گذاشتن آن دست‌كم براي مدتي نامعلوم خبر بدهد.

فيلمساز جوان درباره آنچه بر سر لاتاري آمد نوشت: «با همه تلاش و عشقي كه خرجش كرديم، نشد كه نشد كه نشد. دلايلش طولاني و مفصل است و دوست ندارم مرور كنم؛ به‌ويژه اينكه از آن گذشتيم تا برسيم به يك راه تازه. نه كه حالمان گرفته نشده باشد؛ شد اما همه تلاش‌مان را كرديم گرفتار يأس نشويم. چه مي‌دانم!شايد يك روز كه خيلي هم دور نباشد، لاتاري را بسازيم. مطمئنم فيلمي جذاب و درجه‌يك مي‌شود. آن زمان به هر دليل، امروز نيست».

مهدويان كه با «ايستاده در غبار» و «ماجراي نيمروز» نشان داده قواعد بازي در سينماي ايران را خوب بلد است، پس از نااميدي از به سرانجام رسيدن لاتاري، سراغ فيلمنامه‌اي رفته كه آن هم مثل 2فيلم قبلي‌اش برداشتي آزاد از خاطرات واقعي است. «لاغرها برمي‌گردند» كه به‌نظر مي‌رسد مانند لاتاري درونمايه‌اي اجتماعي داشته باشد، اگر تا پيش از پايان تابستان پروانه توليد بگيرد و اوايل پاييز مقابل دوربين برود، به‌احتمال فراوان در جشنواره سي و ششم رونمايي مي‌شود.

هنوز جزئيات پروژه لاغرها برمي‌گردند رسانه‌اي نشده و تجربه 2فيلم پيشين مهدويان نشان مي‌دهد او كاركردن در سكوت نسبي خبري را به جنجال و حاشيه ترجيح مي‌دهد؛ هر چند رفتارش در اختتاميه جشنواره سي‌وپنجم و هنگام گرفتن سيمرغ بلورين بهترين فيلم چيزي جز اين بود. به هر حال، اگر همه‌‌چيز طبق برنامه پيش برود و لاغرها برمي‌گردند تا بهمن‌ماه آماده نمايش شود، يك فيلم به انبوه شكارچيان سيمرغ‌هاي بلورين افزوده مي‌شود.

مهدويان آخرين بار همين چند روز پيش در هفدهمين جشن حافظ جايزه بهترين كارگردان را براي ماجراي نيمروز برد و فيلم او در يازدهمين جشن انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي نامزد دريافت 10جايزه، ازجمله در بخش‌هاي بهترين فيلم، بهترين كارگردان و بهترين فيلمنامه شده است.

نظر شما