شناسهٔ خبر: 20845329 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس «موصل از جنگ تا زندگی» عنوان شد؛

کدخدایی: دفاع از مستضعفان مرز جغرافیایی و سیاسی نمی‌شناسد

خبرگزاری شبستان: نمایشگاه عکس حسن شیروانی با عنوان «موصل از جنگ تا زندگی» یکشنبه ۲۲ مرداد با حضور «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان در گالری نامی خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایشگاه عکس حسن شیروانی با عنوان «موصل از جنگ تا زندگی» یکشنبه 22 مرداد با مشارکت شهرداری منطقه 6 و خبرگزاری میزان به مناسبت روز خبرنگار با حضور «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان، «عظیم بابایی» شهردار منطقه 6 تهران و «مجید رجبی معمار» مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در گالری نامی خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

 «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه موصل از جنگ تا زندگی که در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد گفت: ما باید با جهاد و ایثارگری روی پای خودمان بیاستیم و از کیان اسلام و ناموس ملت مسلمان دفاع کنیم چراکه در دین اسلام درباره جهاد بسیار توصیه شده است.

او با بیان این مطلب که در قانون اسلامی ما چند اصل درباره جهاد وجود دارد گفت: این اصل ها تنها برای ملت ایران نیست، بلکه مستضعفان جهان را نیز دربر می گیرد. دفاع از مستضعفان مرز جغرافیایی و سیاسی نمی شناسد. مقاومت یک اصل همگانی است.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به متون تاریخی چون تاریخ طبری گفت: این متون تاریخی به ما کمک می کنند که تصویر محوی از گذشته داشته باشیم؛ اما با گسترش فن آوری امکانی فراهم شده که همزمان از مناطقی مختلف جهان تصاویر زنده ای را ببینیم و عکاسان، خبرنگاران و مستند سازان در روایت رویدادهای مختلفی که در جهان رخ می دهد سهم بزرگی دارند.

او افزود: کار مستند سازان و عکاسان و خبرنگاران چه بسا ارزشمند تر از کسانی است که سلاح بر دوش می گیرند و به جنگ دشمنان اسلام می روند. قلم و دوربین این افراد سلاح آن ها است. چون می توانند برای ما که از مناطق جنگی دور هستیم، تصویری روشن از این مناطق ارائه کنند. بی شک این تصاویر دربرگیرنده همه اتفاقاتی که در این مناطق می افتد نیست. با دیدن این تصاویر می توانیم قدر جهادگران مان را بدانیم.

«عظیم بابایی» شهردار منطقه شش شهرداری تهران نیز در سخنان کوتاهی گفت: امروزه آتش جنگ در جهان شعله ور است و در کشورهایی چون لبنان، سوریه، عراق و افغانستان ملت مظلوم همواره در معرض خطر هستند، اما با این همه دلاورانی هستند که ازاین ملت های مظلوم دفاع می کنند اگر روزگاری ما بهنام محمدی و حسین فهمیده داشتیم، امروز شهید محسن حججی را داریم که با دلاورمردی های خود راه شهید فهمیده ها را ادامه دادند.

او افزود: حسن شیروانی نیز ادامه دهنده راه عکاسانی چون رضا گرجی است که صادقانه صحنه های از جنگ را به تصویر کشیده اند. امیدوارم که خداوند حافظ این عزیزان باشد که برای دفاع از شرف اسلام جان خود را در کف می نهند و به جبهه های حق علیه باطل می روند.

مجید رجبی معمار نیز در سخنان کوتاهی گفت: نمایشگاه «موصل از جنگ تا زندگی» فرصت مغتنمی است تا مردم با گوشه ای از رشادت های رزمندگان اسلام در موصل آشنا شوند. اگر رشادت های رزمندگان اسلام نبود بی شک داعشی ها به خود جرات می دادند که به مرزهای ایران نزدیک شوند.

او افزود: در یک سال گذشته چهار نمایشگاه عکس با موضوع مقاومت کشورهای اسلامی در خانه هنرمندان برپا کرده ایم و در کنار آن در نشست های سینمای مستند نیز چندین فیلم پیرامون رشادت های رزمندگان اسلام در جنگ ایران و عراق و سوریه به نمایش درآمده است. این عکس ها و فیلم ها گوشه های از رشادت های مردم و رزمندگان را در این جنگ های تحمیلی به نمایش می گذارد.

در نمایشگاه «موصل از جنگ تا زندگی» 50 قطعه عکس حسن شیروانی عکاس خبرگزاری میزان از جنگ موصل در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است و این نمایشگاه تا  25 مردا در گالری نامی خانه هنرمندان ایران دایر است.

نظر شما