شناسهٔ خبر: 20839374 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

تظاهرات ضدنژادپرستی در آمریکا علیه ترامپ

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، هزاران نفر در شهرهای «نیویورک» و واشنگتن روز یکشنبه در اعتراض به واکنش «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پس از درگیر‌ی‌های مرگبار بین طرفداران برتری نژادی سفیدپوستان و مخالفان نژادپرستی، اعتراض کردند. 

یک خودرو روز شنبه با سرعت زیاد تعدادی از عابران پیاده را در جریان برگزاری راهپیمایی علیه نژادپرستی در شهر «شارلوتسویل» ایالت ویرجینیای آمریکا زیر گرفت و شماری از آنان را مجروح کرد. ترامپ در بیانیه‌ای پس از این حوادث، بدون انتقاد از رفتارهای نژادپرستانه طرفداران برتری سفیدپوستان، خشونت «در همه ابعاد آن» را محکوم کرده بود.
وبگاه هیل گزارش داده تظاهرات‌کنندگان در نیویورک، پلاکاردهایی به دست داشته‌اند که روی آن نوشته شده بود: «رژیم ترامپ/پنس باید برود؛ دوباره نژادپرستان را هراسان کنیم؛ سفیدبرترپنداری را در هم بشکنیم.»

مطابق گزارش‌ها، جمعیت معترضان تلاش کردند بیرون هتل ترامپ در منطقه «منهتن» نیویورک تجمع کنند، ولی پلیس خیابان منتهی به این هتل را مسدود کرد (عکس زیر). برخی از معترضان، ساعاتی قبل‌تر در این منطقه تجمع کردند، اما پلیس آنها را به ترک منطقه وادار کرد.

فیلم‌های منتشر شده از معترضان، هم آنها را در حال سردادن شعارهایی مانند «اتحاد، اتحاد برای مبارزه با راست‌گرایان.
 
گزارش‌ها همچنین حاکی است پلیس، دست‌کم سه نفر را در نیویورک دستگیر کرده است. فیلم زیر، از دستگیری معترضان توسط پلیس، منتشر شده است. 
 
در شهر واشنگتن، هزاران نفر از معترضان ابتدا مقابل کاخ سفید تجمع کرده و سپس به سمت «هتل بین‌المللی ترامپ» حرکت کردند. پایگاه هیل گزارش داده، معترضان، بیرون هتل، شعار «شرمت باد» سر داده‌اند. فیلم زیر از مقابل «هتل بین‌المللی ترامپ» در واشنگتن ضبط شده است. 

نظر شما