شناسهٔ خبر: 20837959 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توقف عملیات نجات مهاجران

سازمان آلمانی «سی آی» نیز عملیات امداد رسانی به مهاجران را در دریای مدیترانه متوقف کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «اخبار لیبیا» سازمان آلمانی سی آی در بیانیه ای اعلام کرد این اقدام را به دلیل تهدید علنی سازمان های غیر دولتی توسط لیبایی ها انجام می دهد.
«مایکل بوشهیور » موسس این سازمان گفت: 'ما نمی توانیم در چنین شرایطی عملیات امدادرسانی را ادامه دهیم و در چنین شرایطی نمی توانیم نیروهای خود را به انجام این کار قانع کنیم.'
سازمان پزشکان بدون مرز نیز روز شنبه اعلام کرد به دلایل امنیتی امدادرسانی به مهاجران را در دریای مدیترانه و نزدیکی مرزهای لیبی متوقف می کند.
نیروی دریایی لیبی پنجشنبه گذشته اعلام کرد خود گروه های جست و جو و نجات در آب های منطقه ای لیبی تشکیل داده و مانع ورود قایق ها و کشتی های خارجی به ویژه قایق های متعلق به سازمان های غیر دولتی برای کمک رسانی به مهاجران در آب های منطقه ای این کشور می شود.
لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است.
اکنون دو دولت در این کشور وجود دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» است که مورد تایید ژنرال حفتر فرمانده ارتش این کشور قرار دارد.
پارلمان لیبی از دولت مخالف دولت وفاق ملی که در شرق این کشور مستقر است، حمایت می کند.
بی ثباتی و نبود دولت مرکزی قدرتمند در لیبی باعث شده است کنترل زیادی بر مناطق ساحلی انجام نشود و سواحل این کشور به دلیل نزدیک بودن به ایتالیا، به جولانگاه قاچاقچیان انسان تبدیل شود.
لیبی با کشورهای اروپایی واقع در شمال دریای مدیترانه کمتر از 300 کیلومتر فاصله دارد و دریای مدیترانه نیز قاره آفریقا را از اروپا جدا کرده است.
هر سال هزاران مهاجر غیر قانونی در مسیر مهاجرت به اروپا جان خود را در دریای مدیترانه از دست می دهند.
خاورم **2041**انتشادهنده:عزیزموسوی

انتهای پیام /*

نظر شما