شناسهٔ خبر: 20837829 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

حادثه‌ها

صاحب‌خبر -

گزارش محرمانه پزشکی قانونی در رابطه با فوت بنیتا به دادگاه
مهر: مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از ارسال گزارش محرمانه پزشکی قانونی در رابطه با فوت بنیتا به دادگاه خبر داد. مسعود قادی‌پاشا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درخصوص جزئیات نظریه پزشکی قانونی در رابطه با علت فوت بنیتای هشت‌ماهه گفت: گزارش پزشکی قانونی در رابطه با علت فوت بنیتای هشت‌ماهه آماده و به قاضی پرونده ارسال شد.  وی افزود: رویه قضائی این گزارش محرمانه است و تنها قاضی پرونده مجاز به بیان آن است.  مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران تصریح کرد: آزمایشات مختلف انجام و گزارش بر حسب نتیجه آزمایشات تهیه و ارسال شده است.  پرونده فوت بنیتای هشت‌ماهه به شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران و برای قاضی محمدی‌کشکولی ارسال شده است که احتمالا بعد از ارسال نظریه پزشکی قانونی، تعیین وقت می‌شود.  ۲۹ تیر امسال بود که خبر ربوده‌شدن دختربچه هشت‌ماهه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد؛ ماجرا از این قرار بود که پدر بنیتا برای بازکردن درِ پارکینگ از خودرو پیاده می‌شود تا خودرو را داخل پارکینگ ببرد اما در همین حین، دو عابرپیاده‌ای که در حال گذر از آن خیابان بودند، با مشاهده خودروی روشن، پشت فرمان می‌نشینند و خودرو و بچه را با هم به سرقت می‌برند. جست‌وجوها برای یافتن این کودک هشت‌ماهه چند روز ادامه داشت تا اینکه پس از شش روز و با وجود تمام تلاش‌ها، جسد دختربچه در خودروی به‌سرقت‌رفته در یکی از خیابان‌های پاکدشت ورامین پیدا می‌شود.

کشف بیش از 300 کیلوگرم تریاک از تانکر حمل سوخت
میزان: جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد از کشف ۳۶۳ کیلوگرم تریاک از یک دستگاه تریلی حمل گاز مایع در مشهد خبر داد. وی ادامه داد: در پی رصد اطلاعاتی نیروهای زبده اداره عملیات ویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی، اخباری به دست آمد که نشان می‌داد افرادی قصد دارند یک محموله مواد مخدر را به وسیله یک دستگاه تریلی تانکر حمل گاز مایع وارد مشهد کنند. وی افزود: با به‌دست‌آمدن این اطلاعات، مأموران وارد عمل شده و خودروی مدنظر را در یکی از مبادی ورودی مشهد شناسایی و توقیف کردند. خدابخشی ادامه داد: در این مأموریت، مأموران اداره عملیات ویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی در بازرسی از تانکر گاز مایع این تریلی، مقدار ۳۶۳ کیلو تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت تانکر جاسازی شده بود، کشف و راننده و همدست او را دستگیر کردند.

کشف 50 قبضه اسلحه وینچستر از تریلر حمل سوخت
فارس: دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: یک تریلر حمل سوخت که رانندگی آن را یک تبعه عراقی بر عهده داشت و حامل 50 قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز مدل وینچستر بود، کشف و ضبط شد. محمدحسین صادقی از کشف و ضبط 50 قبضه اسلحه شکاری از تبعه یکی از کشور‌های همسایه خبر داد و اظهار کرد: در هفته گذشته، در حوزه قضائی شهرستان اسلام‌آباد‌غرب، یک تریلر به رانندگی شخصی به هویت مشخص که تبعه یکی از کشور‌های همسایه است، بازرسی می‌شود. دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه ادامه داد: این تریلر حاوی سوخت مازوت بوده که راننده 50 قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز مدل وینچستر را به صورتی ماهرانه در خودرو جاسازی کرده بود. وی گفت: این فرد پس از ورود به کشور و تحویل محموله سوخت، این اسلحه‌ها را در یکی از بندر‌های جنوبی از تانکر خارج و به قسمت کابین منتقل می‌کند. این مقام قضائی تصریح کرد: این متهم با بارگیری سوخت بنزین، برای تحویل اسلحه‌ها عازم اسلام‌آباد‌غرب می‌شود که از سوی نیروی انتظامی توقیف و پس از بازرسی، اسلحه‌های یادشده کشف می‌شوند.

ضرب‌وشتم تکنیسین‌ اورژانس 115
ایسنا: مسئول روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال‌وبختیاری گفت: تکنیسین‌های‌ اورژانس 115 که برای درمان یک بیمار در شهر جونقان از توابع شهرستان فارسان اعزام شده بودند، مورد حمله همراه بیمار قرار گرفتند. محسن ابراهیمی با اعلام این خبر، اظهار کرد: نیروهای اورژانس، پس از اعلام مرکز پیام اورژانس 115، به‌سرعت به محل اعزام شدند. او افزود: در میانه راه، همراه بیمار با خودروی شخصی آمبولانس را متوقف کرده و با استفاده از چماق به تکنیسین‌های اورژانس 115 حمله‌ور شده و آنها را مورد ضرب‌وشتم قرار داده است. ابراهیمی گفت: به دنبال وقوع این حادثه، بدن یکی از تکنیسین‌های اورژانس از چند ناحیه دچار آسیب شد. وی با اشاره به اینکه تأخیر در رسیدن به بالین بیمار به هیچ عنوان متوجه پرسنل نیست، خاطرنشان کرد: زمان اعلام مأموریت از سوی مرکز پیام اورژانس 115 در کشور تا حرکت آمبولانس به سمت محل حادثه، بیش از ۹۰ ثانیه طول نخواهد کشید و مابقی زمان تا رسیدن به محل حادثه، مربوط به مسافت و وضعیت ترافیک است. ابراهیمی با اشاره به ماهیت و رسالت کاری اورژانس، گفت: این‌گونه خشونت‌ها موجب دلسردی تکنیسین‌های اورژانس خواهد شد.

نظر شما