شناسهٔ خبر: 20835848 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

کاراکاس: آمریکا در صورت حمله نظامی به ونزوئلا ۱۰ برابر ویتنام تاوان خواهد داد

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: کاراکاس اعلام کرد که آمریکا در صورت اقدام نظامی احتمالی علیه ونزوئلا، ۱۰ تا ۱۵ برابر جنگ ویتنام، گرفتار خواهد شد.
خورخه آریزا وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: دونالد ترامپ با تهدید وقیحانه به اقدام نظامی علیه ونزوئلا، ثبات آمریکای لاتین را به مخاطره می اندازد.وی افزود: هدف از تهدید گستاخانه رئیس جمهور آمریکا، کشاندن منطقه آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب به مناقشه ای است که برای همیشه ثبات، صلح و امنیت منطقه ما را برهم خواهد زد. آریزا گفت: همانطور که هوگو چاوز گفته بود و مادورو هم تکرار و تصریح کرده است، آنها مطمئن باشند که اگر در ویتنام شکست خوردند، اینجا (ونزوئلا) فقط یک ویتنام نخواهد بود، بلکه ۱۰ تا ۱۵ برابر ویتنام گرفتار می شوند و به مدت هزار سال حتی یک قطره نفت دریافت نخواهند کرد. آریزا افزود: آمریکا شاید ونزوئلا را تهدید کند ولی هر خارجی اگر جرات دارد به خاک ونزوئلا پا بگذارد تا ببیند به رغم اختلاف نظرها، مردم این کشور عاشقانه از خاکشان دفاع خواهند کرد. در این حال رهبران کشورهای آمریکای لاتین تهدید نظامی ترامپ علیه ونزوئلا را محکوم کردند. پرو اظهارات ترامپ را در احتمال حمله نظامی به کاراکاس محکوم کرد و آن را مغایر با اصول سازمان ملل دانست.
مکزیک و کلمبیا نیز در بیانیه‌ای مشترک، با پرو در این باره موافقت خود را اعلام کردند. در چنین شرایطی مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها میان آمریکا و ونزوئلا از دیروز تور سفر خود به چند کشور آمریکای لاتین را آغاز کرد.

نظر شما