شناسهٔ خبر: 20835666 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

برگزاری مراسم روز جهانی جوان به همت یونسکو

ایسنا

مراسم بزرگداشت روز جهانی جوان، ١٣ آگوست ٢٠١٧ (٢٢ مرداد ١٣٩٦) در کاخ سعدآباد توسط سازمان جهانی یونسکو برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش شفاف، مراسم بزرگداشت روز جهانی جوان، ١٣ آگوست ٢٠١٧ (٢٢ مرداد ١٣٩٦) در کاخ سعدآباد توسط سازمان جهانی یونسکو برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی این برنامه، پس از بازگشایی مراسم توسط استرکیش لاروش - رئیس منطقه‌ای سازمان یونسکو در ایران - از حافظ ناظری - آهنگساز - خواسته شد تا به‌عنوان یکی از موفق‌ترین جوانان ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی، دقایقی درباره نقش و اهمیت قشر جوان در جامعه سخن بگوید.

ناظری نیز گفت: ایجاد صلح در جهان، تنها با نبودن جنگ و کشتار تأمین نخواهد شد. صلح حقیقی از درون هر فرد سرچشمه می‌گیرد و آدمی با شناخت هرچه بیشتر زوایای روحی و نیروهای درونی خود می‌تواند به تعادل و تجلی گوهر وجودی‌اش که چیزی به‌جز عشق، آرامش و صلح نیست، دست پیدا کند. فقط هنگامی که انسان صلح را در درون خود می‌پروراند، می‌تواند آن را ابتدا در خانواده، سپس در جامعه، کشورش و در نهایت، در جهان تجلی بخشد.

خالق آلبوم «ناگفته» در ادامه، درباره نقش آموزش در آینده جوانان، اظهار کرد: امروزه بیش از نیمی از جمعیت جهان را جوانان تشکیل می‌دهند. کشورها و دولت‌هایی که عمده سرمایه‌گذاری‌شان را بر تقویت ذهن، نیروی فکری و روحی و سلامت جسمی و بخصوص روانی جوانان سرزمین‌شان گذاشته‌اند، توانسته‌اند در عرصه‌های بین‌المللی از دیگر کشورها پیشی بگیرند.

او بیان کرد: وجود یک جوان، سرشار از نیرو، انرژی، قدرت، امید و شور جوانی است؛ اما این نیرو اگر به‌دلیل نبود مدیریت و کنترل، در مسیری درست هدایت نشود، می‌تواند همچون شمشیری دو لبه در تعیین سرنوشت یک جامعه عمل کند.

ناظری با درخواست رسیدگی و برنامه‌ریزی بیشتر مسئولان برای تامین آینده جوانان با استعداد کشور اضافه کرد: جوان نیازمند امکاناتی مانند آموزش و تربیت در راستای رشد عقلی و جهت‌گیری صحیح فکری است. متأسفانه در ایران، با وجود نبوغ سرشاری که در جوانان جامعه وجود دارد، هنوز نتوانسته‌ایم به یک برنامه مدون برای هدایت و حمایت از آینده قشر جوان جامعه دست پیدا کنیم.

نظر شما