شناسهٔ خبر: 20835419 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

جانشين فرمانده كل سپاه با بیان اینکه عمليات‌هاي پس از اين، به‌نام شهید محسن حججي است

بساط داعشي‌ها را جمع خواهيم كرد

مردان سياست خارجي بهتر از ما مي‌دانند كه ديپلماسي بدون پشتوانه قدرت نظامي تأثيري ندارد...

صاحب‌خبر -
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در گفت و گويي با شبكه اول تلويزيون با يادآوري نمونه‌هاي قبلي كه سپاه گفته انتقام مي‌گيريم و انتقام گرفته است، تأكيد كرد كه امروز اعلام مي‌كنيم بساط داعشي‌ها را جمع خواهيم كرد. او در مورد نزديكي پهپاد ايراني به هواپيماي امريكايي، درخواست بازديد امريكايي‌ها از مراكز نظامي، دستگيري عوامل داعش بعد از حمله به مجلس، قدرت حزب‌الله لبنان و هم‌صدايي برخي جريانات سياسي داخلي با دشمنان در تضعيف سپاه هم سخن گفت. سردار سلامي همچنين با تأكيد بر اينكه ديپلماسي بدون قدرت نظامي تأثيري ندارد، از دولتمردان و مردان سياست خارجي خواست كه كاملاً به اين قدرت نظامي لينك بشوند.
  
آفتاب عمر داعش در حال غروب است
سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران به منظور بررسي تحولات منطقه، شكست‌هاي تروريست‌هاي تكفيري در سوريه و عراق و نيز تشريح توانمندي‌هاي دفاعي كشور در جهت مقابله با تهديدات فرارو، در برنامه زنده تلويزيوني «نگاه يك» حاضر شد. سردار سلامي در ابتداي اين گفت‌وگو شهيد حججي را تجسم شكوه عظمت ملت ايران عنوان كرد و گفت: تا وقتي جواناني با اين شجاعت و رشادت و روحيه كه در برابر خطر مانند كوه آرامند، وجود دارند، اين جامعه و ملت ايران هرگز آسيب نخواهند ديد و هيچ دشمني نمي‌تواند بر آنها غلبه كند.
 
جانشين فرمانده سپاه در تشريح نحوه اسارت و شهادت محسن حججي گفت: شهيد حججي و تعداد ديگري از مدافعان، در پايگاهي در مرز مشترك سوريه و عراق در تنف بودند كه داعشي‌ها با چند خودروي انفجاري به آنها حمله مي‌كنند و نيروهايشان از پشت و از سمت خودي به آنها هجوم مي‌آورند و غافلگير مي‌شوند. وي تصريح كرد: به‌زودي با مجاهدت‌هاي زيادي كه مي‌شود، آفتاب عمر داعشي‌ها در حال غروب است و باقي‌مانده آنها جمع مي‌شود، البته آنها خسارت‌هاي زيادي به اسلام زده‌اند. سردار سلامي خاطرنشان كرد: به دليل وجود اين جوانان است كه ما آرمان‌هاي بلندمان را دنبال مي‌كنيم. اينها استوانه‌هاي امنيت و اقتدار و آينده و پيشرفت ما هستند و رهبر ما روي اين جوانان حساب مي‌كنند و به پشتوانه آنان بر صورت استكبار سيلي مي‌زنند.
  
گفتيم انتقام مي‌گيريم و گرفتيم
وي ادامه داد: وقتي كه رژيم صهيونيستي سردار شهيد الله‌دادي و جوانان حزب‌الله را به شهادت رساند، گفتيم انتقام مي‌گيريم و چند روز بعد انتقام گرفتيم، وقتي به مجلس حمله كردند ضربه سنگيني به آنها وارد كرديم و امروز هم اعلام مي‌كنيم كه بساط داعشي‌ها را جمع خواهيم كرد و ضربت شمشير ما بيشتر و سخت‌تر بر آنها وارد مي‌شود؛ عمليات‌هايي كه پس از اين انجام مي‌شود به نام اين شهيد (محسن حججي) است.
سردار سلامي گفت: گروهك داعش براي عمليات رواني و ارعاب ملت ايران و در پاسخ به عمليات موشكي ما نيازمند بازيابي خود است و اين ويدئو را پس از خبر شهادت او منتشر كردند تا تأثير رواني مخربي در روحيه ملت ايران بگذارند.
 
وي گفت: ما بعد از حادثه مجلس، شرايط اطلاعاتي و عملياتي را براي مقابله با اين گروه‌ها افزايش داديم و امروز نظام اطلاعاتي ما پويا و زنده و مشرف است و نظام عملياتي خود را تغيير آرايش داده و گسترده كرديم. ما به هر نوع اقدامي پاسخي بسيار سخت خواهيم داد، داعشي‌ها مي‌دانند كه پس از حادثه مجلس، چه تعداد از نيروهايشان توسط نيروهاي اطلاعاتي ما منهدم يا دستگير شدند.
  
داعش محصول دولت اوباماست
سردار سلامي افزود: پديده داعش و تكفيري‌ها، محصول مشترك سياست‌هاي امريكا و انگليس و رژيم صهيونيستي و شركاي منطقه‌اي آنهاست. اين گروه كه هيچ هويتي نداشت اما به‌سرعت مسلح شد و آموزش ديد و مرزها براي ورود آنها به سوريه و عراق امن شد. اطلاعات ما و اظهارات ترامپ مي‌گويد كه داعش محصول دولت اوباماست و ما اطلاعات دقيق داريم كه سيا تجهيزات و تسليحات در اختيار اين گروه‌ها قرار داده و صدها فروند هواپيما با تجهيزات از آنها پشتيباني كردند.
 
راهبردهاي اعلامي و عملي امريكا با هم متفاوت است
جانشين فرمانده سپاه يادآور شد: بين راهبردهاي اعلامي و راهبردهاي عملي تفاوت زيادي وجود دارد. امريكايي‌ها از آزادي سخن مي‌گويند اما همه دستگاه‌هاي شكنجه دنيا را آنها توليد مي‌كنند. مي‌گويند مخالف سلاح هسته‌اي هستند اما تنها آنها از اين سلاح در دنيا استفاده كرده‌اند.
 
وي در زمينه اوضاع منطقه نيز گفت: راهبرد امريكايي‌ها در مناطق مختلف، توليد معماي امنيتي است. آنها دنبال ايجاد موازنه قدرت هستند، يعني تهديداتي را ايجاد مي‌كنند و به كشورهاي ديگر مي‌گويند كه بايد خودشان را در مقابل اين تهديدات بالا بكشند تا فضا از اين طريق براي گسترش خودشان ايجاد شود.
جانشين فرمانده سپاه افزود: الان هم تهديد كره‌شمالي را خيلي برجسته مي‌كنند تا كره‌جنوبي و كشورهاي اين منطقه را تحت تأثير قرار بدهند و سيطره خودشان را در آنجا گسترش دهند. در خصوص منطقه ما هم، ايران را به‌عنوان تهديد براي كشورهاي منطقه مطرح مي‌كنند تا به بهانه موازنه قدرت، سيطره پيدا كنند.
  
موضوع پهپادها بيشتر فضاسازي رواني است
سردار سلامي در خصوص ادعاي نزديك شدن پهپاد ايراني به هواپيماي امريكايي در خليج‌فارس گفت: من از مقامات امريكا به شكل رسمي نشنيدم و از نيروهاي خودمان هم چيزي نشنيدم. اينها بيشتر فضاسازي رواني است. وي تأكيد كرد: پهپادهاي ما همواره در مرزها و در خليج‌فارس تمام فعل و انفعالات نيروهاي فرامنطقه‌اي را رصد مي‌كنند. ما با تمام توان از استقلال و تماميت عرضي خود دفاع مي‌كنيم و پهپادهاي اطلاعاتي ما تمام تحركات در خليج‌فارس و درياي عمان را رصد مي‌كنند و اگر امريكايي‌ها نظرشان اين است كه ما از اين كار دست برداريم، بهتر است نظرشان را عوض كنند.
  
اگر تهديدي در خليج‌فارس صورت گيرد انرژي از اين منطقه به هيچ جا نمي‌رسد
سردار سلامي خاطرنشان كرد: اگر در خليج‌فارس تهديدي صورت بگيرد، انرژي از اين منطقه ديگر به هيچ‌كس نمي‌رسد و دومينوي سياسي شكل خواهد گرفت و بقاياي رژيم‌هاي ناكارآمد وابسته به امريكا به خطر مي‌افتد و امواج اين درگيري از مرزهاي كشورهاي حاشيه خليج‌فارس فراتر خواهد رفت و فقط مختص اين منطقه نخواهد بود.
وي ادامه داد: جنگ در خليج‌فارس سيال خواهد بود و تمام مناطق حامل منافع آنها (امريكايي‌ها) را در برمي‌گيرد و قطعاً يك سمت آن نيز به سوي رژيم صهيونيستي خواهد رفت.
  
حزب‌الله مي‌تواند چند برابر ظرفيت رژيم‌صهيونيستي را از بين ببرد
جانشين فرمانده سپاه گفت: امروز استوانه‌هاي قدرتي شكل گرفته كه مي‌تواند رژيم صهيونيستي را با خطر جدي روبه‌رو كند. حزب‌الله امروز قابل مقايسه با جنگ 33 روزه نيست. امروز حزب‌الله مي‌تواند چند برابر ظرفيت رژيم صهيونيستي را از بين ببرد. با توجه به حضور چند ساله حزب‌الله در سوريه و نبرد با تكفيري‌ها، امروز جنگ با صهيونيست‌ها براي حزب‌الله آسان است و هر جنگي در منطقه قطعاً به نابودي رژيم صهيونيستي مي‌انجامد.
  
اساس راهبرد امريكايي‌ها در مقابل ايران برجام نيست
وي اظهار داشت: اينها (امريكايي‌ها) وقتي مي‌خواهند سپاه را تحريم كنند، بايد سپاه را تهديدآميز نشان دهند و عمليات‌هاي رواني آنها در اين جهت است. جانشين فرمانده سپاه گفت: اساس راهبرد امريكا در مقابل ايران، برجام نيست. آنها يك مواجهه چند بعدي با ايران را در دستور كار دارند كه از ابتداي انقلاب ثابت بوده و يكي از ابعاد آن، جهت اقتصادي تحت عنوان تحريم است و راهبرد ديگر تلاش براي خلع سلاح ايران براي جلوگيري از واكنش سريع است.
وي افزود: آنها معتقدند محور اصلي همه اين جهات، رهبري و سپاه است. آنها مي‌دانند كه اگر تحريم مؤثر نيست، دليلش اقدامات سازندگي سپاه و پيشرفت‌هاي جوانان ماست. سپاه توانسته تدبير نظام در معادلات منطقه‌اي را عملياتي كند.
  
سپاه قدرت سياست خارجي را بالا مي‌برد
جانشين فرمانده سپاه با بيان اينكه سپاه تا حدود زيادي قدرت سياست خارجي ما را مي‌سازد، گفت: كمك ما به جبهه مقاومت، قدرت چانه‌زني و تأثير جهاني ما را بالا مي‌برد. قدرت ما پشتوانه ديپلماسي ماست و دولتمردان و مردان سياست خارجي بهتر از ما مي‌دانند كه ديپلماسي و سياست خارجي بدون پشتوانه قدرت نظامي تأثيري ندارد.
وي با بيان اينكه دشمنان ما جز قدرت نظامي چيزي نمي‌فهمند، افزود: از دولتمردان و مردان سياست خارجي انتظار داريم كاملاً به اين قدرت نظامي لينك بشوند. امريكا همه تهديدش در عرصه عمليات رواني است و نمي‌تواند تهديدي براي ما باشد. ما انتظار داريم انسجام و اتحاد قدرتمندي كه وجود هم دارد، ادامه داشته باشد.
  
واكنش به درخواست بازديد امريكايي‌ها از مراكز نظامي ايران
وي در بخش ديگري از سخنان خود درخصوص بازديد امريكايي‌ها و غربي‌ها از پايگاه‌هاي نظامي ايران گفت: هم ملت بزرگ ايران و هم امريكا و هم جهان بداند اگر يك درخواست در عالم با پاسخ رد مواجه شود و اگر تنها يك آرزو باشد كه با آرزو‌كننده‌اش به گور برود، همين درخواست بازديد امريكايي‌ها از مراكز نظامي ماست. در پادگان‌هاي ما فقط به‌روي ملت ايران باز است. امريكايي‌ها اصلاً نبايد به خود اجازه دهند راجع به ايران صحبت كنند. وي ادامه داد: امريكايي‌ها هيچ‌وقت توان جنگ عليه ايران را نداشتند، وگرنه يك لحظه هم صبر نمي‌كردند. امريكايي‌ها محاسبه‌گر هستند و مي‌دانند دامنه قدرت ايران كجاست. موشك‌هاي ما آنقدر زياد است و نرخ توليد موشك‌هاي‌مان آنقدر بالاست كه در ذخيره‌سازي آنها با مشكل مكان مواجهيم.
  
مردم در صف انتخابات پاسخ تيلرسون را دادند
جانشين فرمانده سپاه اظهار داشت: امريكايي‌ها نظام و ملت ايران را مي‌شناسند و مي‌دانند عامل امنيت اين نظام، رهبري و ملت هستند و مردم در صف‌هاي انتخابات رياست جمهوري پاسخ تيلرسون (وزير خارجه امريكا) را داده‌اند. آيا اين ملت اجازه ايجاد چالش براي اين نظام را به كسي مي‌دهد؟ امكان ندارد.
  
برخي جريانات سياسي پژواك صداي دشمن هستند
وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: راهبرد نفوذ چه فردي و چه جرياني دستور كار امريكايي‌ها و ديگران در ابعاد مختلف است و نهادهاي اطلاعاتي كشور هم با اين موضوع برخورد كرده و مي‌كنند و امريكا هم به‌دنبال آزادي برخي از اين افراد است.
جانشين فرمانده سپاه گفت: برخي از جريانات سياسي، عامدانه يا ناآگاهانه پژواك صداي بيگانه هستند و در شرايط جنگ، يك نيروي نظامي مثل سپاه را كه تمام قد در برابر استكبار ايستاده، تضعيف مي‌كنند و ممكن است برخي از افراد سياسي هم در اين جريان قرار بگيرند. سلامي افزود: متأسفانه ما اينها را مي‌بينيم. اين افراد بايد مراقب و زمان‌شناس باشند. آيا سپاه تا الان غير از فداكاري براي ملت اقدامي كرده است؟ سپاه اجازه نفوذ نخواهد داد و با هيچ‌كس معامله نمي‌كند.

نظر شما