شناسهٔ خبر: 20834873 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

سومین پیروزی قاطع شاگردان کولاکویچ و صدور بلیت جهانی

صعود مقتدرانه والیبال ایران از اردبیل به قلب اروپا

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی برابر قزاقستان موفق شد جواز صعود به رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۱۸ را کسب کند.

صاحب‌خبر -


در ادامه رقابت های انتخابی والیبال جهان در منطقه آسیا و از گروه B که از نوزدهم تا بیست و سوم مرداد ماه به میزبانی سالن رضازاده شهر اردبیل برگزار می شود، دیروز و از ساعت ۱۸ تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدارش رو در روی تیم ملی والیبال قزاقستان قرار گرفت و در پایان موفق شد سه بر صفر نایب قهرمان آسیا را شکست دهد. شاگردان کولاکویچ با پیروزی در این بازی توانستند جواز صعود به مسابقات قهرمانی جهان را که در سال ۲۰۱۸ برگزار می شود کسب کنند.والیبالیست های ایران در سه ست پیاپی و با امتیاز های ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۱۶ بازی را به سود خود به پایان بردند.ایران با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، محمد موسوی، سامان فائزی و امیر غفور وارد زمین شد. امیر غفور در این بازی 11 امتیاز از اسپک، 5 امتیاز با دفاع روی تور و در مجموع 16 امتیاز کسب کرد و امتیازآورترین بازیکن میدان شد.
تیم ملی ایران با سه برد و بدون باخت از سه بازی و کسب ۹ امتیاز ضمن قرار گرفتن در صدر جدول توانست مسافر رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ شود. قزاقستان هم با سه بازی و سه باخت و بدون امتیاز در قعر جدول باقی ماند.
تیم ملی ایران امروز (دو شنبه) از ساعت ۱۸ و در آخرین دیدارش به مصاف قطر می رود و قزاقستان از ساعت ۱۵:۳۰ رو در روی کره جنوبی قرار می گیرد.در دیگر بازی مهم دیروز تیم ملی والیبال چین در آخرین دیدارش سه بر صفر کره جنوبی را شکست داد و به همراه ایران به مسابقات جهانی صعود کرد.
در گروه B انتخابی والیبال قهرمانی جهان در منطقه آسیا، پنج تیم ایران، قزاقستان، چین، کره جنوبی و قطر حضور دارند. پیش از این تیم های استرالیا و ژاپن جواز حضور در این رقابت ها را کسب کرده بودند. تیم های بلغارستان و ایتالیا به عنوان میزبان، لهستان قهرمان دوره قبل، برزیل قهرمان آمریکای جنوبی و فرانسه، هلند، اسلوونی، روسیه، صربستان، فنلاند و بلژیک (هفت سهمیه اروپا) نیز تیم‌های راه یافته به مسابقات قهرمانی 2018 جهان هستند.

نظر شما