شناسهٔ خبر: 20834301 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

چرا مردم نباید میوه‌های خشک فله‌ای‌ها بخرند

صاحب‌خبر -
یک مسئول سازمان غذا و دارو گفت: میوه‌های خشک شده ای که به صورت فله ای و بدون هیچ نوع مشخصاتی در بازار به فروش می‌رسد مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیست.

به گزارش تسنیم، نسترن محمدی - رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: میوه‌هایی که به صورت خشک شده در بازار به فروش می‌رسد باید در کارخانجات مجهز بهداشتی تهیه و بسته بندی شوند.

وی افزود: میوه‌های خشک شده حتما باید در کارخانجات مشمول اخذ پروانه‌های بهداشتی و در شرایط مناسب و مطابق با ضوابط و قوانین تهیه و بسته بندی شوند.

محمدی اظهار داشت: میوه‌های خشک شده ای که به صورت فله ای و بدون هیچ نوع مشخصاتی در بازار به فروش می‌رسد مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیست و مصرف کنندگان هنگام خرید این نوع محصول حتماً به مشخصات بهداشتی بر روی محصول دقت کنند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: میوه‌ها بعد از خشک شدن در کارخانجات که بر اساس ضوابط بهداشتی و با حضور مسئول فنی صورت می‌پذیرد هنگام بسته بندی نیز از لحاظ باقیمانده سموم کنترل می‌شود.

نظر شما