شناسهٔ خبر: 20834150 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بررسی برنامه سه وزیر در کمیسیون عمران مجلس/اجرای طرح جامع مسکن تعهد آخوندی برای چهار سال پیش رو

تهران - ایرنا - کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز - یکشنبه - میزبان وزرای ارتباطات و فن آوری اطلاعات، راه و شهرسازی و اقتصاد و امور دارایی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خانه ملت، عصر امروز کمیسیون عمران مجلس میزبان وزرای ارتباطات و فن آوری اطلاعات، راه و شهرسازی و اقتصاد امور دارایی برای ارایه برنامه کاری و حوزه عملکردی خود بود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور عباس آخوندی در جلسه کمیسیون عمران مجلس گفت: وزیر راه و شهرسازی امروز برای ارایه گزارش عملکرد خود در چهار سال گذشته و چهار سال پیش رو میهمان این کمیسیون بود.
محمدرضا رضایی با بیان این که طبق بررسی های صورت گرفته در چهار سال گذشته عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل به ویژه هوایی و جاده ای مثبت بوده است، افزود: توسعه فرودگاه ها و همچنین ایمن سازی جاده ها در چهار سال گذشته روند خوبی داشته است.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه فعالیت ها در حوزه بنادر در چهار سال گذشته تصریح کرد: عملکرد مثبت وزیر در این حوزه ها دلیل محکمی برای اقناع و ارایه رای اعتماد مجدد به وی است.
رضایی با بیان این که در بحث مسکن نمایندگان متفق القول بوده و به غفلت از این حوزه در چهار سال گذشته معتقدند، گفت: در این جلسه مقرر شد وزیر راه و شهرسازی با جدیت بیشتر به موضوع مسکن پرداخته و اجرایی شدن بحث طرح جامع مسکن و مسکن اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهد.
وی ادامه داد: موضوع دیگری که مقرر شد وزیر راه و شهرسازی به آن توجه کند بحث آیین نامه سازمان نظام مهندسی بود زیرا این موضوع نیز دغدغه نمایندگان بوده است.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی نیز با یادآوری حضو وزرای پیشنهادی راه و شهرسازی، ارتباطات و اقتصاد در کمیسیون عمران مجلس گفت: در این جلسه علاوه بر بررسی برنامه های آینده وزرا نظرات نمایندگان در حوزه های مختلف اخذ شد.
صدیف بدری ادامه داد: اجرایی شدن طرح جامع مسکن و همچنین طرح مسکن اجتماعی مطالبه جدی نمایندگان از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بود.
وی ادامه داد: در این جلسه کمیسیون عمران وعده همکاری با وزارت راه و شهرسازی در راستای عملیاتی شدن برنامه های مختلف این وزارت خانه را داد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مطالبه دیگر نمایندگان از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی رفع نواقص طرح مسکن مهر و اتمام هر چه سریع تر آن بود.
وی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی اقتصاد در کمیسیون عمران مجلس گفت: در این جلسه نمایندگان دغدغه های خود درباره مسائل مختلف از جمله موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز، وضعیت معیشت مردم و همچنین نرخ سود بانکی را به اطلاع وزیر پیشنهادی رساندند.
بدری افزود: در ادامه وزیر ارتباطات میهمان کمیسیون عمران مجلس بود و نمایندگان دغدغه های خود در حوزه های مختلف را به وی اطلاع داده و در جریان برنامه های وی قرار گرفتند.
در این نشست وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی متعهد به اجرایی کردن طرح مسکن اجتماعی و همچنین طرح جامع مسکن در چهار سال پیش رو شد.
وزیر پیشنهادی اقتصاد نیز در این جلسه بر ضرورت کاهش نرخ سود بانکی و همچنین ساماندهی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز تاکید کرد و گفت: به زودی برنامه جامعی در این حوزه ارایه خواهم کرد.
در ادامه این نشست وزیر پیشنهادی ارتباطات نیز میهمان دیگر این کمیسیون بود که با توجه به دغدغه های نمایندگان متعهد به رفع مشکل آنتن دهی شبکه تلفن همراه، ترانزیت دیتا بین الملل، همچنین پوشش سراسری آن در کشور و توسعه دسترسی‌های روستایی در مناطق کمتر برخوردار طی یک برنامه مناسب شد.
سیام**1751
تنظیم: خسرو محمدی*انتشار: امیر کاردان راد

نظر شما