شناسهٔ خبر: 20833962 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شکست اسرائیل در جنگی جدید بسیار شدیدتر خواهد بود

دبیرکل حزب الله لبنان: شکست و ننگی که در هر جنگی جدید به دشمن اسرائیلی وارد خواهد شد بسیار شدیدتر از شکست سال 2006 خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش مقاومت حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت یازدهمین سالروز پیروزی در جنگ 33 روزه (2006) گفت: این روز، روز بزرگی است که در آن نیروهای مقاومت تلاش دشمن صهیونیستی را برای سیطره بر لبنان ناکام گذاشت و مقابل آنها ایستادند.

دبیرکل جنبش مقاومت حزب الله لبنان گفت: شکست و ننگی که در هر جنگی جدید به دشمن اسرائیلی وارد خواهد شد بسیار شدیدتر از شکست سال 2006 خواهد بود.

وی گفت: پس از یازده سال دشمن همچنان به شکست خود و شدت چالشی که مقاومت برابر آن شکل می دهد اذعان می کند.

سید حسن نصرالله گفت: آزاد سازی سال 2000 با رویا و ادعا به دست نیامد بلکه با مقاومت جدی محقق شد.

دبیرکل جنبش مقاومت حزب الله لبنان گفت: مقاومت به دنبال دستاوردهای سیاسی نیست و ویژگی آن این است که اهداف ملی دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: تمام کسانی که به دنبال نابود کردن حزب الله بوده و هستند امیدشان به یاس و نا امیدی تبدیل شد.

سید حسن نصر الله افزود: اگر مقاومت حزب الله و پایداری سیاسی نبود پیروزی در جنگ 33 روزه امکان پذیر نبود. 

دبیر کل حزب الله تاکید کرد: نیروهای مقاومت حزب الله نه به دنبال دست آوردهای شخصی هستند و نه دستاوردهای حزبی و نه طایفه ای.

سید حسن نصر الله گفت: قدرت و توانمندی مقاومت روز به روز افزوده می شود. 

وی تصریح کرد: تمام کسانی که به دنبال نابود کردن مقاومت در جنگ سی و سه روزه بودند آرزویشان به ناامیدی تبدیل شد.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: دولت آمریکا هرگز نخواهد توانست گزندی به نیروهای مقاومت وارد کند و جلوی افزایش قدرت آن را بگیرد. نه قانون تحریم های مالی، نه تهدیدات آمریکا، نه ارعاب آن و به طور کلی، دولت آمریکا با تمام امکانات خود نمی تواند به قدرت مقاومت و اراده آن و به افزایش قدرت آن گزندی بزند.

وی تصریح کرد: تروریست همانا آمریکا و اسرائیل و گروه های مسلحی هستند که به وسیله آنها اداره می شوند و حزب الله همان نیرو و قدرتی است که با تروریست ها می جنگد.

حزب الله قدرت ویرانگر و خطرناکی برای طرح ها و برنامه های رژیم صهیونیستی به شمار می آید.

وی تاکید کرد: حزب الله بخشی از قدرتی است که در منطقه، طرح اسرائیل بزرگ را نقش بر آب کرده و طرح خاورمیانه جدید را با شکست مواجه کرده است.

سید حسن نصر الله گفت: گذشت آن زمانی که رژیم‌ صهیونیستی تهدید می‌کرد و به تهدیدهای خود عمل می‌کرد. رژیم صهیونیستی امروز از درخت‌هایی هم که در مرزهای لبنان قرار دارد می‌ترسد چرا که آن را حامی مردم این کشور می‌داند. وقتی صهیونیست‌ها از درخت و انسان عادی می‌ترسند به این معنی است که به ذلت افتاده و هویتشان از هم فروپاشیده است.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به نبرد اخیر حزب الله در جرود عرسال گفت: پیروزی هایی که حزب الله در جرود عرسال و جرود فلیطه به دست آورد بر اساس همان معیارهای جنگ 33 روزه بود، چیزی که صهیونیست ها بسیار از آن ناراحت بودند.

وی گفت: به محض استقرار نیروهای ارتش لبنان در ارتفاعات عرسال نیروهای مقاومت این منطقه را ترک خواهند کرد و ما در این باره منتظر شروع پاکسازی عرسال از تروریست های داعش به وسیله ارتش لبنان هستیم.

وی با اشاره به اینکه به تفاهم رسیدن با سوریه به نفع لبنان است گفت: موقعیت جغرافیایی لبنان و سوریه به گونه ای است که منافع لبنان بسیار وابسته به سوریه است و لبنان به این کشور بیشتر از سوریه به لبنان نیازمند است.

سید حسن نصر الله در ادامه با اشاره به اوضاع یمن تاکید کرد: امروز همه دنیا باید خواهان متوقف شدن جنگ علیه یمن باشند و همه کشورهای دنیا در این باره مسئولیت دارند.

نظر شما