شناسهٔ خبر: 20832664 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون رئیس جمهور عنوان کرد:

پیشگیری از خسارت های سیل قابل انجام است

مشهد-معاون رئیس جمهور گفت:وقوع سیل غیر قابل پیش بینی نیست بلکه ساخت وساز در حریم رودخانه ها این حادثه را ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت بعدازظهر یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد اظهارکرد: حادثه سیل ۲۰ مرداد سال جاری دومین حادثه در خراسان رضوی بود که البته باید گفت وقوع سیل غیر قابل پیش بینی نیست بلکه ساخت وساز در حریم رودخانه ها این وجه را ایجاد کرد.

وی افزود تصریح کرد: خوشبختانه در زلزله ۱۶ فروردین و سیل اخیر  همه مسئولان استان درد و رنج مردم را درد خودشان می دانستند که اتفاق مبارکی است.

معاون رئیس جمهور گفت: این احساس مسئولیت  در نظام ما یک ارزش و مورد انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی است و خود ایشان هر وقت از این دست اتفاقات می افتد با حادثه دیدگان ابراز همدردی می‌کنند. 

نوبخت بیان کرد: در سیل روز جمعه خراسان رضوی در ۵۸ روستا ۹ کشته داشتیم و این قضیه غم‌انگیزی است از این رو وظیفه خود دانستم که در کنار این افراد باشم و به خانه‌های آسیب دیدگان رفتیم تا تسلی خاطر بازماندگان صورت گیرد.

وی گفت: در اولین جلسات  هیئت دولت خسارات ناشی از این سیل، طرح و تخصیص اعتبارات در نظر گرفته می‌شود.

معاون رئیس جمهور در ادامه به موضوع ایجاد اشتغال در کشور اشاره کرد و گفت: از بهار ۹۵ تا بهار ۹۶، ۹۲۰ هزار نیروی کار جدید وارد بازار شدند که از این تعداد ۷۰۳هزار  نفر مشغول به کار شدند.

نوبخت تصریح کرد: اکنون برای ۹۵۵ هزار فرصت شغلی خالص سالانه تلاش می‌کنیم که رشد ۸ درصدی را لازم دارد و باید ۷۷۰ هزار میلیارد تومان  نیز سرمایه گذاری کنیم و این کار بزرگی است که دولت دوازدهم قصد انجام‌آن را دارد.

تدوین بودجه ۹۷ با روش متفاوت 

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد : تدوین بودجه سال ۹۷ که از خرداد ماه آن را شروع کردیم با یک روش متفاوت انجام می شود و استاندارد و مسئولان استان ها باید قیمت تمام‌ شده فعالیت هر دستگاه را  اعلام کنند . اعتبارات ملی نیست بلکه منطقه‌ای برآورد می‌شود و قیمت تمام شده در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه ملاک تصمیم گیری خواهد بود.

نوبخت بیان کرد: نظام بانکی کشور روزهای سختی را می‌گذراند اما باید در راه توسعه کشور تلاش کنیم و اگر برای ارائه تسهیلات بر روی بانک کشاورزی تاکید می‌شود  به معنای نادیده گرفتن سایر بانک‌ها نیست. این بانک در رابطه با اصلاح بودجه سال ۹۵ عملکرد خوبی داشته است.

نوبخت در ادامه به بازسازی مناطق زلزله زده خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در رابطه با این مناطق باید به گونه ای عمل کنیم که هزار سقف خانه را تا پایان مرداد ماه آماده کنیم و هزار سقف دیگر نیز تا پایان مهر ماه آماده شوند. 

وی در خصوص خرید تضمینی گندم نیز گفت: ۱۵ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان امسال برای خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

نوبخت با اشاره به بیمه سلامت ابراز کرد: علاوه بر همه اعتبارات ۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول سلامت مازاد بر اعتبارات پرداخت شد.

نظر شما