شناسهٔ خبر: 20832347 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمله با خودرو در شارلوتزویل تروریسم داخلی بود

تد کروز، سناتور آمریکایی از وزارت دادگستری خواست درباره حمله زیر گرفته شدن افراد با خودرو در شهر شارلوتزویل را بررسی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صدا و سیما، سناتور آمریکایی تد کروز از وزارت دادگستری خواست درباره حمله زیر گرفته شدن افراد با خودرو در شهر شارلوتزویل که در آن یک نفر کشته شد و نوزده نفر دیگر زخمی شدند بررسی کند. و این حمله را اقدامی وحشتناک از تروریسم داخلی خواند.

پایگاه اینترنتی آمریکایی «نیوز مکس» نوشت: این سناتور جمهوریخواه از ایالت تگزاس در توئیتر نوشت:« اینکه بار دیگر شاهدیم این تنفر و نژاد پرستی موجب خونریزی در میان ملت بزرگ ما می شود، غم انگیز است و قلب ما را می شکند. من از وزارت دادگستری می خواهم بلافاصله تحقیق و عاملان این اقدام تروریستی داخلی وحشتناک را مجازات کند. 

متمم اول قانون اساسی آمریکا از حقوق همه آمریکایی ها برای بیان مسالمت آمیز دیدگاههایشان دفاع می کند ولی خشونت، بی رحمی و قتل در جامعه ای متمدن جایگاهی  ندارد. نازی ها و سلطه جویان سفید پوست، همگی منفور و شرور هستند. همه ما وظیفه اخلاقی داریم علیه دروغ ها، تعصب، یهود ستیزی و تنفری که این افراد تبلیغ می کنند بایستیم.» پلیس شهر  شارلوتزویل، جیمز آلکس فیلدز بیست ساله از ایالت اوهایو را در ارتباط با این حمله دستگیر کرد.

گفته می شود: وی راننده خودرو بوده است و به اتهامات قتل درجه دو شامل زخمی کردن شرارت آمیز، مانع نشدن از حادثه ای که یک کشته داشت و زیر گرفتن و فرار کردن روبرو می شود. پلیس اعلام کرد در این حمله یک زن سی و دو ساله کشته شده است.

نظر شما