شناسهٔ خبر: 20831673 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

دیدار سناتورهای آمریکایی با سرکرده منافقین در آلبانی

هیئتی از سنای آمریکا در یک اقدام ضد ایرانی با سرکرده گروهک تروریستی منافقین در کشور آلبانی دیدار و گفتگو کردند.

صاحب‌خبر -

العالم-آمریکا

به گزارش هافینگتون پست، سه تـن از سناتورهای ایالات متحده، به محل حضور شماری از اعضای گروهک منافقین در تیرانا، پایتخت آلبانی رفته و با «مریم رجوی» دیدار کردند.

سناتور «روی بلانت» نایب رئیس کنفرانس جمهوریخواهان در سنا، ریاست این هیئت را برعهده داشته است؛ «جان کورنین» سناتور ارشد جمهوریخواه از ایالت تگزاس و سناتور «تـام تیلیس» دیگر عضو حزب جمهوریخواه نیز سناتور بلانت را در این سفر همراهی کرده‌اند.

گروهک منافقین در بیانیه‌ای که در این مورد منتشر کرده می‌گوید در این دیدار در مورد آنچه راه حل های پایان دادن به بحران منطقه و تغییر دموکراتیک در ایران توصیف شده، گفتگو شده‌است.

در این بیانیه گفته شده سناتورها از انتقال امن اعضای گروهک منافقین در عراق به آلبانی استقبال کرده‌اند و در پیوند با «استقرار دموکراسی و حقوق بشر در ایران برایشان آرزوی موفقیت کرده‌اند»!

به نوشته هافینگتون پست، در این دیدار در خصوص وضعیت اعضای گروهک منافقین که به آلبانی منتقل شده اند نیز گفتگوهایی انجام شده است.

آخرین گروه از اعضای گروهک تروریستی منافقین که در کمپ «لیبرتی» در عراق ساکن بودند، در شهریور ماه گذشته، به آلبانی منتقل شد و به این ترتیب حضور رسمی آن ها در عراق پس از ۳ دهه پایان یافت.

در دیدار سناتورهای ایالات متحده با مریم رجوی، او از آنچه در بیانیه گروهک منافقین «مواضع قاطع» قانونگذاران آمریکا در قبال ایران و تحریم های جدید علیه سپاه پاسداران و مقامات حکومت ایران توصیف شده، استقبال کرده‌است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در تاریخ ۱۱ مرداد ماه با امضای طرح تصویب‌ شده تحریم ها در کنگره آمریکا، علیه روسیه، ایران و کره شمالی، راه را برای تحریم سپاه پاسداران از سوی ایالات متحده هموار کرد.

مهر

نظر شما