شناسهٔ خبر: 20828808 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

شعرخوانی برای ترامپ در صحن مجلس

نمایندگان شاعر پیشه مجلس در جلسه امروز سنگ تمام گذاشتند. دلخوش شعری را در وصف ترامپ خواند و کواکبیان هم با اشاره به شهادت محسن حججی با شعرخوانی برای داعش خط و نشان کشید.

صاحب‌خبر -
نمایندگان شاعر پیشه مجلس در جلسه امروز سنگ تمام گذاشتند. دلخوش شعری را در وصف ترامپ خواند و کواکبیان هم با اشاره به شهادت محسن حججی با شعرخوانی برای داعش خط و نشان کشید.

به گزارش خبرآنلاین، شعرخوانی گویی در حال تبدیل شدن به رویه ای جدا نشدنی در اظهار نظر برخی از نمایندگان مجلس شده است، در جلسه علنی امروز هم کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا و مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران هنگام بیان نطقشان بر این اصل تکیه کردند.

دلخوش در بخشی از نطقش شعری را در وصف ترامپ گفت:

هم در صف پخمگان و بی حالان است

هم اینکه شباهتش به دلالان است

گویند این ترامپ نادان زمان است

سردسته کوران و کران و لالان است

پس از این شعر طنز گونه، دلخوش، وقتی نوبت به نطق کواکبیان رسید، او با اشاره به شهادت محسن حججی به دست داعش، شعری را خطاب به داعش با فریاد خواند:

‌در چشمه خون غسل شهادت سازیم

‌ نارنجک خون به سوی خصم اندازیم

‌با خون شهید بیعتی تازه کنیم

در حق طلبی، جهان پر آوازه کنیم

از حاشیه های دیگر جلسه امروز نیز، زمانی رخ داد که صدای نادر قاضی‌پور هنگار بیان یک اخطار قانون اساسی قطع شد. او که در رابطه با ماده 11 طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا صحبت می‌کرد، زمانی که در حال توضیح بود،‌ به دلیل اینکه رئیس مجلس اخطارش را وارد نداست، میکرفونش از سوی هیئت رئیسه قطع شد.

این اتفاق موجب شد تا قاضی‌پور با فریاد زدن صحبت‌هایش را ادامه دهد و از هیئت رئیسه بخواهد تا میکرفونش وصل کند. زمانی که او دوباره فرصت صحبت پیدا کرد، خطاب به لاریجانی گفت: این کاری که انجام می دهند و وسط حرفم قطع میکنند،‌بی تربیتی است.

*منبع افزایش بودجه دفاعی و سپاه قدس از کجاست؟

البته این ماده 11 تنها از سوی قاضی پور مورد نقد قرار نگرفت، چه آنکه کواکبیان هم در اخطاری به این ماده پرداخت. در این ماده آمده است: به منظور تقویت بنیه دفاعی کشور، افزایش توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، مقابله با تروریسم، تقویت بنیه دیپلماسی، رصد اطلاعاتی، پیشران و پدافند هسته‌ای، حفظ ثبات منطقه و حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جهت تحقق اصل یکصد و پنجاهم قانون اساسی دولت مکلف است مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال تخصیص دهد. ۵۰ درصد مبلغ مزبور به منظور گسترش فعالیت‌های موشکی در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح و ۵۰ درصد دیگر میان وزارتخانه‌های اطلاعات،‌ خارجه و دفاع به طور مساوی تقسیم شود.

کواکبیان در مورد منابع تأمین مالی این ماده گفت: آقای رئیس اشکالی ندارد که اگر منبعش بعدا محل اشکال نباشد،‌ ذکر شود. اینکه شورای عالی امنیت ملی با هماهنگی رهبری این کار را می کنند،‌صد درصد قبول داریم اما ذکر شدنش مشکل نیست.

لاریجانی هم این نکته سنجی کواکبیان را اینگونه پاسخ داد: عرض کردم با دولت صحبت شده است و به شورای نگهبان هم گفته‌ایم، نمی شد که منبعش روی کاغذ ذکر شود، اما خیالتان راحت باشد. منبعش هست.

نظر شما