شناسهٔ خبر: 20828523 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مطهری: احتمال رأی نیاوردن ۲ وزیر وجود دارد/ تعصب گروهی و جناحی در چینش کابینه وجود نداشته است

سیاست > مجلس - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال رای نیاوردن وزاری پیشنهادی، گفت: در خصوص ۲ وزیر معرفی شده امکان رای نیاوردن وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری در حاشیه نشست علنی یکشنبه، 22 مرداد مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران پیرامون فضای رایزنی وزرا در مجلس، اظهار داشت: صبح تا عصر جلسات فراکسیون‌ها، کمیسیون‌ها و جلسات خصوصی برگزار می‌شود و نمایندگان در حال بررسی هستند تا در روز رای اعتماد درست تصمیم بگیرند.

اهم اظهارات نائب رئیس مجلس را در ادامه می خوانید؛

*مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد، نمایندگان برنامه‌ها را از وزرای اقتصادی می‌گیرند و بررسی می‌کنند تا مشخص شود که این وزرا توانایی حل این مشکلات را دارند یا خیر؟ روندی که در حال حاضر طی می شود، روند خوبی است.

*در مجموع نظر من نسبت به کابینه خوب است و رای آوردن وزرای پیشنهادی به نظر نمایندگان بستگی دارد.

*{درباره اینکه آیا کابینه می‌تواند برنامه‌های رئیس جمهور را محقق کند} این موضوع به مدیریت خود رئیس جمهور بستگی دارد و اگر رئیس جمهور این اراده را داشته باشد که به وعده‌هایش عمل کند، می‌تواند برنامه‌ها را محقق کند، زیرا وزرا نقش درجه دوم را دارند.

* اگر رئیس جمهور اراده انجام وعده هایی که داده را داشته باشد، به نظر من این توان را دارد و با همین کابینه می‌تواند وعده هایش را انجام دهد.

*{در خصوص احتمال رای نیاوردن وزاری پیشنهادی}در خصوص 2 وزیر معرفی شده امکان افتادن وجود دارد.

*{در خصوص چینش سیاسی کابینه دوازدهم} چینش سیاسی کابینه به لحاظ خاستگاه سیاسی آنان خوب است و از اصولگرایان و اصلاح طلبان در کابینه هستند و این موضوع نشان می دهد که تعصب گروهی و جناحی وجود نداشته است. هیچ وقت دو طرف نیز راضی نیستند و همین که کابینه جناحی نیست برای آقای روحانی نکته مثبتی است.

29212

نظر شما