شناسهٔ خبر: 20827812 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

مطهری:

تحقق وعده‌های روحانی بستگی به اراده خودش دارد/ وزرا نقش درجه 2 دارند/ 2 جناح کشور هیچ وقت راضی نمی‌شوند

صاحب‌خبر -
صراط: نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به اتخاذ تصمیم درست از سوی نمایندگان در روز رأی اعتماد گفت: تحقق وعده‌های رئیس جمهور بستگی به اراده خود وی دارد و وزرا نقش درجه دو دارند.

به گزارش فارس، علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه پس از جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی با موضوع ارزیابی‌اش از وزرای پیشنهادی گفت: در حال حاضر جلسات کمیسیون‌ها از صبح تا عصر با حضور این وزرا برگزار می‌شود و علاوه بر آن جلساتن خصوصی دیگری نیز در حال برگزاری است و نمایندگان در حال بررسی هستند و امیدواریم در روز رأی اعتماد درست تصمیم بگیرند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتظار نمایندگان از وزرای پیشنهادی برای ارائه برنامه جهت حل مشکل بیکاری، اظهارداشت: طبعاً از وزرای اقتصادی برنامه‌هایشان را خواهیم خواست تا ببینیم توانایی حل مشکلات را دارند یا خیر؛ به هر حال روند خوبی در حال طی شدن است.

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا وزرای پیشنهادی پاسخگوی وعده‌های رئیس جمهور هستند؟ گفت: این بستگی به مدیریت آقای رئیس جمهور دارد، اگر او این اراده را داشته باشد که به وعده‌هایش عمل کند، خواهد توانست و وزرا در این زمینه نقش درجه دو را دارند بنابراین اگر رئیس جمهور اراده تحقق وعده‌هایش را داشته باشد با همین کابینه هم قادر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ممکن است حداکثر یک یا دو نفر از وزرای پیشنهادی رأی اعتماد نگیرند، درباره چینش سیاسی کابینه عنوان داشت: خوب است. چرا که هم از اصولگرایان و هم از اصلاح طلبان استفاده شده است و نشان می‌دهد که نعصب گروهی و جناحی وجود نداشته البته 2 طرف هیچ وقت راضی نمی‌شوند همینکه این کابینه، کابینه جناحی نیست امری مثبت است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که تیم اقتصادی دولت را چگونه ارزیابی می‌کند؟ گفت: تخصصی در این زمینه ندارم و این سوال را از دیگران بپرسید.

نظر شما