شناسهٔ خبر: 20827809 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

حمایت عضو کمیسیون آموزش‌ مجلس از «بطحایی»

عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس درباره انتقادات به عملکرد گزینه پیشنهادی وزارت آموزش‌وپرورش در بحث صندوق ذخیره فرهنگیان توضیحاتی را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری تسنیم: هم‌زمان با فصل معرفی وزیر و بحث رأی اعتماد مجلس به گزینه پیشنهادی آموزش‌وپرورش، فرهنگیان نظرات و نقدهای بسیاری را دارند اما نقطه مشترک تمام آنها معرفی فردی قدرتمند برای اعتلای جایگاه فعلی آموزش‌وپرورش است.
 
به‌اذعان فرهنگیان، در دولت یازدهم، آموزش‌وپرورش جزو اولویت‌های اصلی دولت قرار نگرفت در حالی که این وزارتخانه با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند که حل برخی از آنها نیازمند عزم ملی و حمایت جدی دولت است. در همین رابطه محمد علی نجفی رئیس ستاد فرهنگیان حسن روحانی در ایام تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری در اردیبهشت امسال با اعتراف به اینکه قرار بود، آموزش و پرورش اولویت اول دولت یازدهم باشد اما متأسفانه به‌ علت وضعیت بحرانی کشور، آموزش و پرورش نتوانست در اولویت اول قرار گیرد، عنوان کرده بود: مسائلی چون لغو تحریم‌ها و ایجاد ثبات در اقتصاد در اولویت قرار گرفت. قطعاً در دولت دوم روحانی، با مدیریت وضعیت تحریم‌های خارجی و ایجاد ثبات اقتصادی در فضای داخلی، وضعیت مناسبی برای توجه به مباحث زیربنایی‌تر مانند آموزش و پرورش فراهم می‌شود و به‌امید خدا آموزش و پرورش در اولویت کارهای دولت قرار خواهد گرفت.
 
«سید محمد بطحایی»گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش‌وپرورش در دولت دوازدهم است. وی با حضور علی اصغر فانی در وزارت آموزش وپرورش به عنوان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی انتخاب شد و پس از برکناری فانی تا معرفی وزیر جدید، مدتی به عنوان سرپرست آموزش وپرورش فعالیت کرد.
 
با معرفی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش‌وپرورش از سوی دولت، نظرات متفاوتی از سوی فرهنگیان در حمایت یا نقد بطحایی مطرح می‌شود.
 
در همین رابطه اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و عضو تیم تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان به تسنیم گفت:‌ از ویژگی‌های فردی که می‌خواهد وزیرآموزش‌وپرورش شود می‌توان به سابقه کاری او در این وزارتخانه، تجربه و تحصیلات مرتبط اشاره کرد در حقیقت وزیر معرفی شده برای آموزش‌وپرورش باید مشکلات و راه‌های درمان آن را بشناسد.
 
وی افزود: آموزش‌وپرورش در شرایط مناسبی قرار ندارد اگر چه کارهای بسیاری انجام شده است اما به دلیل اعمال سلیقه‌های سیاسی شاهد توقف و سکون در این وزارتخانه هستیم و تحرک و پویایی در آن اتفاق نمی‌افتد.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آقای بطحایی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش‌وپرورش سابقه فعالیت در این حوزه را دارد و سال‌ها در این وزارتخانه بوده و کارنامه نسبتاً خوبی دارد البته این بدین معنا نیست که نقدها را رد کرده و بگوییم وی ایده‌آل است و می‌تواند تمام مشکلات را حل کند. باید توجه داشت که حل مشکلات آموزش‌وپرورش نیاز به حمایت دولت دارد و با حمایت ویژه دولت است که می‌توانیم شاهد تحول در آموزش‌وپرورش باشیم.
 
عباسی با تأکید بر اینکه وزیر به تنهایی نمی‌تواند تمام چالش‌ها را حل کند، عنوان کرد: از دولت آقای روحانی که «بطحایی» را به عنوان گزینه وزارت آموزش‌وپرورش معرفی کرده است انتظار می‌رود تا از او حمایت کند چرا که آموزش‌وپرورش برای اجرای طرح تحول بنیادین، ساماندهی نیروی انسانی، رفع مشکل کسری بودجه، مسائل رفاهی معلمان و مشکلات دانشگاه فرهنگیان  به حمایت ویژه نیاز  دارد.
 
وی بیان کرد: دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش کارنامه رضایت بخشی نداشت و تغییر وزیر هم نتوانست این وزراتخانه را به نقطه مطلوب برساند هم‌اکنون با استقرار دولت دوازدهم و معرفی آقای بطحایی امیدواریم با حمایت دولت، وضعیت آموزش‌وپرورش بهتر شود.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره انتقادات به عملکرد بطحایی در بحث صندوق ذخیره فرهنگیان گفت:‌ نقش بطحایی در تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان اثبات نشده است باید توجه داشت که معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش که عضو هیئت امنای صندوق ذخیره است، اختیارات محدودی دارد و در بررسی‌ها به مستندات تخلف وی نرسیده‌ایم و اسمی از او مطرح نیست.

نظر شما