شناسهٔ خبر: 20827037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

شعرخوانی برای ترامپ در صحن مجلس؛ هم در صف پخمگان و بی‌حالان است.../ قاضی‌پور: اینکار بی‌تربیتی است

سیاست > مجلس - نمایندگان شاعرپیشه مجلس در جلسه امروز سنگ تمام گذاشتند. دلخوش شعری را در وصف ترامپ خواند و کواکبیان هم با اشاره به شهادت محسن حججی با شعرخوانی برای داعش خط و نشان کشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاين، شعرخواني گویی در حال تبدیل شدن به رویه‌ای جدا نشدني در اظهارنظر برخي از نمايندگان مجلس شده است. در جلسه علني امروز هم كاظم دلخوش نماينده صومعه‌سرا و مصطفي كواكبيان نماينده مردم تهران هنگام بيان نطقشان بر اين اصل تكيه كردند.

دلخوش در بخشي از نطقش شعري را در وصف ترامپ گفت:
هم در صف پخمگان و بي‌حالان است
هم اين‌كه شباهتش به دلالان است
گويند اين ترامپ نادان زمان است
سردسته كوران و كران و لالان است

پس از اين شعر طنزگونه، دلخوش، وقتي نوبت به نطق كواكبيان رسيد، او با اشاره به شهادت محسن حججي به دست داعش، شعري را خطاب به داعش با فرياد خواند:
در چشمه خون غسل شهادت سازيم
نارنجك خون به سوي خصم اندازيم
با خون شهيد بيعتي تازه كنيم
در حق طلبي، جهان پر آوازه كنيم

از حاشيه‌هاي ديگر جلسه امروز نيز، زماني رخ داد كه صداي نادر قاضي‌پور هنگار بيان يك اخطار قانون اساسي قطع شد. او كه در رابطه با ماده 11 طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا صحبت مي‌كرد، زماني كه در حال توضيح بود،‌ به دليل اينكه رئيس مجلس اخطارش را وارد نداست، ميكرفونش از سوي هيئت رئيسه قطع شد.

اين اتفاق موجب شد تا قاضي‌پور با فرياد زدن صحبت‌هايش را ادامه دهد و از هيئت رئيسه بخواهد تا ميكرفونش را وصل كند. زماني كه او دوباره فرصت صحبت پيدا كرد، خطاب به لاريجاني گفت: اين كاري كه انجام مي‌دهند و وسط حرفم قطع مي‌كنند،‌ بي‌تربيتي است.

*منبع افزايش بودجه دفاعي و سپاه قدس از كجاست؟

البته اين ماده 11 تنها از سوي قاضي پور مورد نقد قرار نگرفت، چه آنكه كواكبيان هم در اخطاري به اين ماده پرداخت. در اين ماده آمده است: به منظور تقویت بنیه دفاعی کشور، افزایش توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، مقابله با تروریسم، تقویت بنیه دیپلماسی، رصد اطلاعاتی، پیشران و پدافند هسته‌ای، حفظ ثبات منطقه و حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جهت تحقق اصل یکصد و پنجاهم قانون اساسی دولت مکلف است مبلغ ۲۰  هزار میلیارد ریال تخصیص دهد. ۵۰ درصد مبلغ مزبور به منظور گسترش فعالیت‌های موشکی در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح و ۵۰ درصد دیگر میان وزارتخانه‌های اطلاعات،‌ خارجه و دفاع به طور مساوی تقسیم شود.

كواكبيان در مورد منابع تأمين مالي اين ماده گفت: آقاي رئيس اشكالي ندارد كه اگر منبعش بعدا محل اشكال نباشد،‌ ذكر شود. اينكه شوراي عالي امنيت ملي با هماهنگي رهبري اين كار را مي كنند،‌صد درصد قبول داريم اما ذكر شدنش مشكل نيست.

لاريجاني هم اين نكته سنجي كواكبيان را اينگونه پاسخ داد: عرض كردم با دولت صحبت شده است و به شوراي نگهبان هم گفته‌ايم، نمي شد كه منبعش روي كاغذ ذكر شود، اما خيالتان راحت باشد. منبعش هست.

29217

نظر شما