شناسهٔ خبر: 20826987 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

پرواز تاکسی‌های پرنده در آسمان دبی یک گام دیگر به واقعیت نزدیک شد + عکس

دبی از جمله شهرهای پیشرو در عرصه تکنولوژی دنیاست که سیاستمدارانش همواره تلاش دارند آن را به تازه ترین دستاوردهای آینده نگرانه مجهز نمایند. در همین راستا اوایل سال جاری میلادی بود که شیوخ دبی از برنامه های خود برای همکاری با یک استارتاپ آلمانی به نام Volocopter به منظور ورود ماشین های پرنده به ناوگان تاکسی رانی آن خبر دادند. تاکسی پرنده ایر اسپیس ایکس (AirSpaceX) با نام “Mobi-One” در نمایشگاه خودرو دیترویت 2018، چشم‌اندازی از آینده و سرویس‌های تاکسی هوایی را برای علاقه‌مندان ترسیم کرد. در سال های اخیر هوش مصنوعی به چندان سطحی رسیده که توانایی‌های ذهنی انسان را به چالش کشیده و در آخرین مورد نیز در درک مطلب از انسان پیشی گرفته است. همان طور که همه ما می دانیم، گوشی های پرچمدار گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ در آینده ای نزدیک به صورت رسمی معرفی خواهند شد. حتی رئیس بخش موبایل سامسونگ، یعنی آقای DJ Koh، هم این مطلب را تأیید کرده و گفته است گوشی های جدید این شرکت در کنگره جهانی موبایل بارسلون (MWC 2018) که از تاریخ 26 فوریه آغاز به کار خواهد کرد، معرفی خواهد شد. همانطور که می‌دانید زمستان امسال، مسابقات المپیک زمستانی در پیونگ‌چانگ برگزار خواهد شد و از آنجایی که این مسابقات یکی از بزرگترین رویداد‌های ورزشی-رسانه‌ای سال بوده و در کره جنوبی برگزار می‌شود، سامسونگ یکی از غول‌های صنعت تکنولوژی حاضر در این کشور، بدون شک یکی از شرکا و اسپانسر‌های این مسابقات خواهد بود. نمایی کرد، ولی به نظر می رسد این کمپانی بهترین تلفن‌های هوشمند پرچمدار خود را برای رونمایی در آینده نگه داشته؛ یکی از آنها اکسپریا XZ Pro است که انتظار می رود در حدود زمان برگزاری کنگره جهانی موبایل (MWC) سال 2018 رونمایی شود. حالا به واسطه انتشار یک سند، اطلاعاتی منتسب به این موبایل به بیرون درز کرده است. گوشی HTC U11 EYEs پس از ماه‌ها درز شایعات معرفی شد. اچ تی سی یو 11 آیز به دوربین دوگانه سلفی، باتری قدرتمند و مشخصات میان رده مجهز خواهد بود. در ادامه با قیمت و سایر قابلیت های این گوشی آشنا شوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، در ادامه برنامه‌های دبی برای عملیاتی سازی این طرح به روز رسانی شد و حالا به لطف سرمایه گذاری ۲۵ میلیون یورویی مرسدس بنز، شرکت سرمایه گذار Lukasz Gadowski و برخی دیگر از وزنه های این صنعت روی Volocopter، پروژه مذکور یک گام دیگر به جلو حرکت کرده است.

Florian Reuter مدیرعامل Volocopter در این باره گفته است:

تعهد مالی قوی سرمایه گذران جدید ما نشانه و گواه خوبی است بر اطمینان این شرکت ها از رشد بازار نوظهور وسایل حمل و نقل الکتریکی (که به صورت عمودی از زمین بلند می شوند و فرود می آیند) که قرار است به عنوان تاکسی های هوایی شخصی مورد استفاده قرار بگیرند.

در اینجا لازم است اشاره نماییم این استارتاپ مدت هفت سال است که روی ایده ساخت تاکسی های پرنده کار می کند و ماشین پرنده Volocopter 2X با دو صندلی که توانایی پرواز خودکار هم دارد نسل دوم محصول آن به شمار می رود.

اما تاکسی خودران بعدی این شرکت قرار است که درست مانند دیگر سرویس های اشتراک گذاری ماشین آغاز به کار کند؛ یعنی مسافری درخواست سرویس آنی می کند و بعد تاکسی به سمت موقعیت وی حرکت خواهد کرد.

شرکت سازنده قرار است که در جریان پروسه تست پنج ساله محصول خود که از سه ماهه چهارم سال جاری میلادی کلید می خورد، همکاری نزدیکی با اداره جاده‌ها و حمل و نقل دبی داشته باشد.

نظر شما