شناسهٔ خبر: 20825990 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

چرا بولت آسیب دید؟

بخش ورزشی الف،22مرداد96

صاحب‌خبر -
دلیل آسیب‌دیدگی سریعترین مرد جهان در فینال دوی ۴ در ۱۰۰ متر مشخص شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از موندو دپورتیوو، یوسین بولت بامداد یک‌شنبه وداع تلخی با جهان دوومیدانی داشت. سریعترین مرد جهان فرصت داشت با مدال طلا جهانی دوی ۴ در ۱۰۰ متر خداحافظی کند اما تنها لحظاتی پس از دویدن آسیب دید و نتوانست حتی از خط پایان عبور کند. آسیب دیدگی بولت با انتقاد برخی از دوستان جامائیکایی‌اش همراه شد. یوهان بلیک سرد شدن عضلات را عامل اصلی این اتفاق عنوان کرد. قهرمان پیشین دوی ۱۰۰ متر جهان با انتقاد نسبت به این موضوع گفت: دوندگان جامائیکایی زمان زیادی در سالن انتظار ماندند و هوا آن جا سرد بود. زمانی که این اتفاق می‌افتد عضلات سرد می‌شوند و به راحتی یک دونده آسیب می‌بیند.

جاستین گاتلین، قهرمان دوی ۱۰۰ متر جهان در لندن نیز پیش‌تر به این موضوع اشاره کرده بود. دونده آمریکایی گفت: سالن انتظار خیلی سرد بود و مدت زمان زیادی را اینجا حضور داشتیم. امیدوارم اتفاقی نیفتد و همه چیز به خوبی پیش برود.

دیشب (شنبه) در مسابقه ۴ در ۱۰۰ متر قهرمانی جهان، یوسین بولت نتوانست به خط پایان برسد. او به دلیل ناراحتی در پای چپ، روی زمین افتاد و مدال طلای ۴ در ۱۰۰ متر بازی‌های قهرمانی جهان امسال را از دست داد.

او هفته‌ گذشته نیز در مسابقات دوی ۱۰۰ متر مدال برنز گرفت. در مسابقه ۴ در ۱۰۰ متر دیشب، تیم بریتانیا با رکورد ۳۷ ثانیه و ۴۷ صدم ثانیه مدال طلا را کسب کرد و تیم آمریکا با اختلاف پنج صدم ثانیه به مدال نقره رسید.
 

نظر شما