شناسهٔ خبر: 20825421 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سفارت روسیه، اتباع خود را از رفتن به «شارلوتسویل» ویرجینیا منع کرد

به دنبال درگیری‌های خشونت‌بار بین معترضان نژادپرست و مخالفان نژادپرستی در «شارلوتسویل» ایالت ویرجینیا، سفارت روسیه در آمریکا به اتباع خود توصیه کرد تا زمان پایان وضعیت فوق العاده این شهر، از رفتن به شهر خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفارت روسیه در آمریکا روز یکشنبه به اتباع روس توصیه کرد که از رفتن به «شارلوتسویل» که به محل درگیری خشونت‌بار میان معترضان نژادپرست و مخالفان نژادپرستی تبدیل شده است، خودداری کنند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش کرد، روز شنبه هفته جاری، شارلوتسویل شاهد تظاهرات گسترده نژادپرستان سفیدپوست آمریکا بود که تحت عنوان «اتحاد راست» برگزار شد و در نهایت به ناآرامی و خشونت کشیده شد.

مقامات محلی می‌گویند که سه نفر در این شهر کشته شدند و «تری مک اولیف» فرماندار ایالت ویرجینیا در واکنش به این ناآرامی‌ها در شارلوتسویل اعلام وضعیت فوق‌العاده کرد.

سفارت روسیه در آمریکا در در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در رابطه با وضعیت فوق‌العاده‌ای که توسط مقامات شارلوتسویل ویرجینیا اعلام شده است، ما به شهروندان روس توصیه می‌کنیم که از سفر به این شهر تا زمان عادی‌ شدن کامل اوضاع و توقف وضعیت فوق‌العاده خودداری کنند».

روز شنبه صدها تن از هواداران «ملی گرایی سفید پوستان» و مخالفان آن‌ها در «شارلوتسویل» تجمع کرده و با یکدیگر درگیر شدند. در تجمع امروز که با شرکت گروه‌های نئونازی، سفیدبرتر پندارها، ملی‌گرایان افراطی و حامیان ترامپ برگزار شد، شعارهای تندی در حمایت از برتری آمریکا، نژاد سفید و علیه مهاجران داده شد.

مدت کوتاهی پس از آن  یک خودرو شماری از معترضان به تجمع نژادپرستان در شهر «شارلوتسویل» ویرجینیا را زیر گرفت.

تجمع در شارلوتسویل در حمایت از شکایت «جیسون کسلر» وبلاگ‌نویس راستگرا از شورای شهر «شارلوتسویل» به دلیل تصمیم مسئولان این شهر برای برداشتن مجسمه ژنرال «رابرت لی» است. لی در جریان جنگ داخلی آمریکا، ارتش ویرجینیا متشکل از حامیان برده‌داری و برتری نژاد سفید را فرماندهی می‌کرد.

انتهای پیام/م

نظر شما