شناسهٔ خبر: 20825097 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نتایج یک نظرسنجی نشان داد؛

علاقه بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب به رمان

تهران - ایرنا - نتایج یک نظرسنجی از بازدیدکنندگان سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نشان داد، این افراد بیشتر علاقه به مطالعه کتاب های رمان دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، مطابق با تحلیل جمعیت شناسی و توصیف ویژگی های جمعیت نمایشگاه کتاب تهران که از روش تحقیق کمی و تکنیک پرسشنامه به دست آمده، این نظرسنجی انجام شد.
از پاسخگویان پرسیده شد: بیشتر به چه موضوعاتی برای مطالعه علاقه‌مند هستید؟
موضوعات مورد علاقه پاسخگویان برای مطالعه به ترتیب رمان (18درصد)، علمی (11درصد)، تاریخی (9 درصد)، روانشناسی (8 درصد)، ادبیات (7 درصد)، درسی (6 درصد)، مذهبی و دینی(5 درصد)، اجتماعی، فلسفی و هنری (هر کدام4 درصد) و سیاسی، فرهنگی و شعر (هرکدام 3 درصد) از طرف بازدید کنندگان اعلام شد.
سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از ۱۳ تا 23 اردیبهشت ماه پذیرای مردم و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی بود.
در این دوره از نمایشگاه کتاب همه حوزه های اجرایی نمایشگاه به تشکل های نشر واگذار شد و دو هزار و 782 ناشر داخلی و خارجی در فضایی به وسعت 135 هزار متر مربع کتاب های خود را عرضه کردند.
در سی امین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، تعداد ناشران داخلی افزایش یافت و متراژ اختصاص یافته به این ناشران 30 هزار متر مربع اعلام بود.
ناشران خارجی هم 47 هزار و 234 عنوان کتاب لاتین و 150 هزار و 144 کتاب عربی را عرضه کردند.
میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه هم ایتالیا و شهر میهمان نیز استانبول ترکیه بود.
فراهنگ **1880 ** خبرنگار: پروین اروجی * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*

نظر شما