شناسهٔ خبر: 20823266 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر ورزش: موضوع دو بازیکن ملی پوش در فدراسیون فوتبال بررسی می شود

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت که «فدراسیون فوتبال به موضوع دو بازیکن تیم ملی که مقابل تیمی از رژیم صهیونیستی بازی کرده اند، تصمیم گیری می کند».

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه وزارت ورزش و جوانان، «مسعود سلطانی فر» گفت: فدراسیون فوتبال در خصوص این موضوع بررسی های همه جانبه صورت خواهد داد و به آن رسیدگی می کند.
«محمدرضا داورزنی» معاون وزیر ورزش و جوانان پیشتر تاکید کرده بود که «احسان حاج صفی» و «مسعود شجاعی» دو بازیکن ملی پوش عضو باشگاه پانیونیوس یونان که مقابل تیمی از رژیم صهیونیستی در لیگ اروپا بازی کردند، دیگر جایی در تیم ملی فوتبال ایران ندارند و از خط قرمز عبور کرده اند.
اظهارنظر داورزنی واکنش فدراسیون بین المللی فوتبال - فیفا - را در پی داشت و یک سخنگوی فیفا روز شنبه - دیروز - در بیانیه ای که از طریق پست الکترونیک برای خبرگزاری انگلیسی رویترز ارسال کرد، نوشت: ما این موضوع را تحت نظر داریم و خواستار اطلاعات بیشتر از طرف فدراسیون فوتبال ایران خواهیم بود. در حال حاضر هیچ اظهارنظر دیگری نداریم.
واکنش فیفا سبب شد تا وزیر ورزش و جوانان مجبور شود اظهارنظر معاون خود را تا حدودی اصلاح کند و بگوید که «فدراسیون فوتبال در مورد این دو بازیکن تصمیم خواهد گرفت».
رویترز در گزارش خود نوشت: اگر فدراسیون کشوری محروم شود، تیم ملی و تیم های باشگاه های آن کشور از حضور در رقابت های بین المللی محروم خواهند شد.
ایران به جام جهانی 2018 روسیه صعود کرده است و همین امر موضوع را برای فیفا حساس تر کرده است.
بر اساس اساسنامه فیفا، فدراسیون های عضو این نهاد باید امور خود را به صورت مستقل و بدون نفوذ اشخاص ثالث انجام دهند.
مسعود شجاعی و احسان حاج صفی که در عضویت باشگاه پانیونیوس یونان هستند 12 مرداد ماه در دور برگشت مرحله پلی اف لیگ اروپا و بنا بر خواسته مسئولان باشگاه خود به مصاف نماینده رژیم اشغالگر قدس رفتند. این دو بازیکن در بازی رفت که در تل آویو
برگزار شد، از باشگاه خواسته بودند به آنها اجازه دهند تا تیم را همراهی نکنند. این درخواست با موافقت باشگاه همراه بود.
ابرای آگاهی از آخرین اخبار ورزشی ایران و جهان با کانال ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی** 1293**
تنظیم :محمد طاهری* انتشار:علی خورسندی

انتهای پیام /*

نظر شما