شناسهٔ خبر: 20823004 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

واکنش های عجولانه ترامپ و اطرافیان به خشونت‌ها

گسترش تظاهرات راست گرایان افراطی و نژادپرست در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیای آمریکا واکنش های عجولانه از سوی ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و اطرافیان وی داشت، زیرا آمریکایی ها نگران اثبات دروغ بودن شعارهای آزادی بیان در این کشور هستند.

صاحب‌خبر -


به گزارش شفاف، دونالد ترامپ روز شنبه به وقت محلی در پیام توئیتری خود نوشت: همه باید متحد باشیم و محکوم کنیم هرچه که مخالف چیزی است که برای آن ایستاده ایم.
وی تاکید کرده است: در آمریکا جایی برای این نوع خشونت ها وجود ندارد. بیایید به عنوان یک مجموعه با هم باشیم.

 
 
** پنس: برابر نفرت و خشونت ایستاده ام
 
همچنین «مایک پنس» معاون اول ترامپ هم این اقدامات را محکوم کرد و نوشت: من در کنار رئیس جمهوری برابر نفرت و خشونت ایستاده ام.
پنس افزود: وقتی در کنار هم باشیم و با تفرقه مخالف باشیم، آمریکا بزرگ خواهد ماند.

** ملانیا ترامپ: در خشونت خیری نیست
 
ملانیا ترامپ همسر رئیس جمهوری آمریکا هم به این موضوع واکنش نشان داد و در یک پیام توئیتری نوشت: کشور آمریکا آزادی بیان را تشویق می کند، اما بیایید با آن هایی که در قلب هایمان متنفریم گفت و گو کنیم.
 
وی تاکید کرد: در خشونت هیچ خیری نیست.
 
دامنه درگیری ها به دنبال تظاهرات راست گرایان افراطی و نژادپرست در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیای آمریکا گسترش یافت و فرماندار این ایالت وضعیت فوق العاده اعلام کرد.
این اعلان مدت کوتاهی پس از آن صورت گرفت که تظاهرات در کالج ویرجینیا در شهر شارلوتزویل به خشونت کشیده شده و وضعیت فوق العاده محلی اعلام شد.
 
درگیری ها زمانی آغاز شد که گروه های نژادپرست و راست گرایان افراطی برای تظاهرات در مخالفت با برچیدن یک مجسمه از پارکی در این شهر آماده می شدند.
این مجسمه مربوط به «رابرت ای. لی» از فرماندهان ارتش ویرجینیا در جنگ داخلی آمریکا در قرن نوزدهم است که حامی برده داری بوده و تندیسش در پارک موسوم به «رهایی» (Emancipation) قرار داشت.
 
در حالی که پلیس ویرجینیا این تجمع و تظاهرات را غیرقانونی اعلام کرده بود، افراد چماق بدست با یکدیگر درگیر و منجر به مصدوم شدن دو نفر شد.

نظر شما