شناسهٔ خبر: 20822837 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کویت:کویتی های مقیم آمریکا ازمحل نزاع نژاد پرستان دور شوند

صاحب‌خبر -

به گزارش روزیکشنبه خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، سفارت این کشور در واشنگتن از اتباع این کشور در خاک آمریکا خواست که به مناطق درگیری بین گروهی از راست‌گرایان افراطی با گرایش‌های نژادپرستانه و تجمع شماری از مخالفان آنها در ایالت ویرجینیای آمریکا نزدیک نشوند.
کویت به اتباع این کشور اعلام کرد که در صورت بروز مشکل با سفارت این کشور در واشنگتن و وابسته فرهنگی آن تماس داشته باشند.
براساس آخرین گزارش‌ها برگزاری هم‌زمان این تجمع‌ها در ویرجینیا درگیری‌هایی را میان تظاهرکنندگان با یکدیگر و همچنین با نیروهای امنیتی به دنبال داشته است.
خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: یک خودرو به سمت تجمع تظاهرکنندگان مخالفان نژادپرستی و افراط‌ گرایی حرکت کرده و شماری از آنها را زیر گرفته است.
پیش از برگزاری تظاهرات راست‌گرایان افراطی در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیا، وضعیت اضطراری اعلام شد. با اعلام وضعیت اضطراری مقام‌های شارلوتزویل می‌توانند برای کنترل تظاهرات نیروهای اضافی درخواست کنند.
مخالفان نژادپرستی هم برای اعتراض به این تظاهرات و برگزاری تجمع‌های موازی علیه آن به شارلوتزویل رفته‌اند.
براساس گزارش‌ها، بین تظاهرکنندگان افراطی و مخالفان آنها درگیری‌هایی رخ داده است و آنها به سمت هم اشیائی را پرتاب کرده‌اند.
پلیس ضدشورش در شهر شارلوتزویل به کار گرفته شده است و با هر دو گروه راست‌گرایان افراطی و کسانی که در مخالفت با نژادپرستی تجمع کردند، درگیری‌هایی داشته است.
اوضاع در شارلوتزویل شدیدا متشنج گزارش شده و پلیس هنوز درگیری بین دو طرف را متوقف نکرده است.
راستگرایان افراطی در شارلوتزویل به برداشته شدن مجسمه ژنرال رابرت ای لی، ژنرال دوران جنگ داخلی آمریکا معترض هستند. رابرت ای لی در جنگ داخلی آمریکا در قرن نوزدهم از فرماندهان نیروهای جنوب بود. نیروهای جنوب طرفدار حفظ برده‌داری بودند.
خاورم **9366**1064
مترجم:صغری رحیمی

انتهای پیام /*

نظر شما