شناسهٔ خبر: 20822751 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مادورو: آمریکا ده برابر ویتنام تاوان می دهد

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

آریزا گفت: همانطور که چاوز گفته و مادورو تکرار و تصریح کرده است، آنها مطمئن باشند که اگر در ویتنام شکست خوردند، اینجا (ونزوئلا) فقط یک ویتنام نخواهد بود، بلکه برابر ده تا پانزده ویتنام گرفتار می‌شوند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش مشرق، کاراکاس اعلام کرد در صورت اقدام نظامی احتمالی آمریکا علیه ونزوئلا، آمریکا برابر ده تا پانزده جنگ ویتنام، گرفتار خواهد شد.

تلویزیون آ اف پ، گزارش داد: خورخه آریزا وزیر امور خارجه ونزوئلا در کنفرانس خبری با قرائت بیانیه ای از جانب نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور گفت دونالد ترامپ با تهدید وقیحانه به اقدام نظامی علیه ونزوئلا، ثبات منطقه آمریکای لاتین را به مخاطره می اندازد.

وی افزود:«هدف از تهدید گستاخانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، کشاندن منطقه آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب به مناقشه ای است که برای همیشه ثبات، صلح و امنیت در منطقه ما را برهم خواهد زد. »

آریزا همچنین گفت:« همانطور که هوگو چاوز گفته و مادورو تکرار و تصریح کرده است، آنها مطمئن باشند که اگر در ویتنام شکست خوردند، اینجا (ونزوئلا) فقط یک ویتنام نخواهد بود، بلکه برابر ده تا پانزده ویتنام گرفتار می شوند و برای مدت هزار سال حتی یک قطره نفت دریافت نخواهند کرد. »

آریزا افزود :«آمریکا شاید ونزوئلا را تهدید کند ولی اگر هر خارجی جرات داشته باشد، به خاک ونزوئلا پا می گذارد تا ببیند که برغم اختلاف نظرها، مردم این کشور عاشقانه از خاکشان دفاع خواهند کرد. »

نظامیان ونزوئلا نیز اعلام کردند اظهارات تهدید آمیز ترامپ نشان دهنده تهاجم امپریالیستی آمریکاست.

ژنرال ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع و فرمانده نیروهای مسلح ونزوئلا، اظهارات ترامپ را نشانه دیوانگی او خواند.

نظر شما