شناسهٔ خبر: 20822232 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مخالفت خانواده مریم میرزاخانی با نامگذاری مکانی به نام این نابغه ریاضی

صاحب‌خبر -

مجتبی شاکری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نامگذاری معبر و یا مکانی به نام اشخاص و شخصیت ها براساس روال معمول با خانواده افراد مطرح می شود که دراین رابطه پدر مرحوم مریم میرزاخانی ضمن اعلام مخالفت با نامگذاری مکانی به نام فرزندش، خواستار الگوسازی به جای اسطوره سازی شدند.
وی اظهار کرد: پدر مرحوم مریم میرزاخانی گفتند که مکانی به نام امیرکبیر نامگذاری شده اما چقدر این اقدام برای فرهنگسازی موثر بوده است و برهمین اساس به الگوسازی بجای اسطوره سازی(نامگذاری معبر و یا مکان به نام افراد) اعتقاد داریم.
به گفته شاکری، موضوع نامگذاری معبر و یا مکانی در شهر تهران به نام مرحوم مریم میرزاخانی هنوز منتقی نشده و قرار است در جلسه امروز شورا این موضوع با توجه به نظر خانواده آن مرحوم مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران چندی پیش از ارائه طرح یک فوریتی «الزام شورای شهر به نامگذاری یکی از معابر و اماکن شاخص پایتخت به نام مریم میرزاخانی نابغه نامدار ریاضی ایران اسلامی و جهان» خبر داده بود.
مجتبی شاکری رئیس کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران نیز با تایید این موضوع گفته بود که بر اساس روال قانونی، طرح نامگذاری برای بررسی و تعیین مکان مناسب در صحن علنی شورا مطرح و با رای گیری مصوب می شود.
مریم میرزاخانی نابغه ریاضی ایران 24 تیرماه امسال به دلیل ابتلا به بیماری سرطان از جهان فروبست.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:معصومه آقاامینی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7244/7245**1625

انتهای پیام /*

نظر شما