شناسهٔ خبر: 20822205 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سفارت روسیه در آمریکا از شهروندان خود خواست به شارلوتسویل سفر نکنند

به دنبال ناآرامی‌ها در شارلوتسویل ویرجینیا، روسیه از شهروندان خود در آمریکا خواست تا زمان برقراری آرامش، از سفر به این شهر خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، سفارت روسیه در آمریکا امروز (یکشنبه) از شهروندان خود درخواست کرد تا اطلاع ثانوی به شارلوتسویل در ایالت ویرجینیا که در آن تظاهرات و درگیری‌های خشونت‌آمیزی به وقوع پیوسته است، سفر نکنند.

این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بخاطر اعلام مقامات شارلوتسویل ویرجینیا در خصوص وضع فوق‌العاده در این شهر، ما از شهروندان خود در آمریکا تقاضا داریم تا زمان برقراری آرامش و پایان وضع فوق‌العاده، از سفر به این شهر خودداری کنند.

روز گذشته درگیری های خشونت‌آمیزی میان فعالان ضدنژادپرستی و گروهک‌های راست افراطی در شارلوتسویل رخ داد. مقامات مسئول پیشتر با برپایی راهپیمایی اعتراض‌آمیز در مرکز شهر موافقت کردند؛ اما پس از به خشونت کشیده شدن تظاهرات، آن را لغو و حالت فوق العاده اعلام کردند.

در زمان برگزاری تظاهرات روز گذشته، یک خودرو، شماری از تظاهرکنندگان را زیر گرفت. بر اثر این حادثه 3 نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که راننده این خودرو به عمد به تظاهرکنندگان حمله کرده است.

راستگرایان افراطی در شارلوتسویل به برداشته شدن مجسمه ژنرال رابرت ای لی، فرمانده دوران جنگ داخلی آمریکا اعتراض کرده بودند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هم در حساب توییتر خود در واکنش به این درگیری ها نوشت: همه باید با هم متحد شویم و چنین خشونت‌هایی را محکوم کنیم. آمریکا جای این گونه خشونت‌ها نیست.


انتهای پیام/

توصیه روسیه به شهروندانش برای خودداری از سفر به شارلوتسویل 

نظر شما