شناسهٔ خبر: 20820996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسمومیت بیش از 400 نفر بر اثر نشت گاز کلر در دزفول / سه مسئول دزفولی در میان حادثه دیدگان / افزایش شمار حادثه دیدگان

نشت گاز کلر موجب مسمومیت تعداد زیادی از شهروندان دزفولی شد.

صاحب‌خبر -

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشت گاز کلر حوالی ساعت 22 دیشب در حد فاصل میدان مادر تا پل سوم دزفول  موجب مسمویت شهروندان دزفولی شده و  شدت این بوی تند به حدی بود که امکان عبور و تردد در این محدوده فراهم نبوده و افراد دچار مشکل تنفسی می شوند. 

مطابق اعلام اورژانس کشور، تا بامداد امروز ۳۶۲ نفر برای مسمومیت ناشی از نشت گاز کلر به 2  بیمارستان دزفول ارجاع داده شدند که از این تعداد  ۲۷۲نفر در بیمارستان گنجویان و ۹۰ نفر در بیمارستان نبوی تحت درمان قرار گرفته و مرخص شده اند.

لازم به ذکر است ۳۰نفر همچنان در بیمارستان گنجویان و ۵ نفر در بیمارستان نبوی بستری هستند.

مسمومیت 200 نفر بر اثر نشت گاز کلر در دزفول

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بیشتر این افراد پس از مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی به صورت سرپایی درمان و ترخیص شده اند.

وی افزود: مرگ مردی 50 ساله که گفته می شود ناشی از استنشاق گاز کلر بوده همچنان در دست بررسی و تاکنون قطعا تائید نشده است.

علت نشت گاز چه بود؟

 معاون استاندار خوزستان گفت: حادثه نشت گاز کلر از انبار شرکت آبیاری قدیم دزفول در محدوده پل سوم دزفول نشات گرفته بود که شیر یک کپسول حدود 700 کیلویی به علت فرسودگی یا دستکاری انسانی مثلا یک فرد سارق، دچار مشکل و نشتی شد و مسمومیت تعدادی از شهروندان را به دنبال داشت.

سه مسئول دزفولی در میان حادثه دیدگان

محمد رضا کرم نژاد شهردار، سرهنگ علی الهامی فرمانده انتظامی و عظیم رضایی رئیس جمعیت هلال احمر دزفول به علت حضور در منطقه مصدوم شدند و تحت مداوا قرار گرفتند.

مسمومیت بیش از 400 نفر بر اثر نشت گاز کلر در دزفول / سه مسئول دزفولی در میان حادثه دیدگان / افزایش شمار حادثه دیدگان

نشت گاز کلر موجب آلودگی آب آشامیدنی و یا رودخانه دز نشده است

جمال الدین برفر، مدیر امور آب و فاضلاب دزفول گفت:  3 عدد سیلندر گاز یک تنی در انبار مذکور نگهداری می شد که یکی از این سیلندرها  نشت کرد.

وی اظهار داشت: این سیلندر ها مربوط به حدود 40 سال پیش بوده که متاسفانه اقدامی برای امحاء آنها نشده است.

مدیر امور آبفا دزفول گفت: علت نشت گاز کلر را به احتمال زیاد فرسودگی سیلندر است و تا ساعاتی دیگر 2 سیلندر فرسوده باقی مانده در انبار محل حادثه امحاء می شود.

وی تاکید کرد :در پی این حادثه شایعه ای مبنی بر آلودگی آب آشامیدنی و آب رودخانه دز منتشر شد که این اخبار به هیچ عنوان صحت ندارد و نشت گاز کلر موجب آلودگی آب آشامیدنی و یا رودخانه دز نشده است.

مسمومیت بیش از 300 نفر بر اثر نشت گاز کلر در دزفول / سه مسئول دزفولی در میان حادثه دیدگان

سرقت شیر سیلندر عامل نشت گاز کلر در دزفول

حبیب اله آصفی، فرماندار دزفول گفت: طبق شواهد و ظواهر فرد سارق قصد سرقت شیر سیلندر گاز کلر را داشته که به علت نشت گاز فرار کرده و موجب رخ دادن این اتفاق شد.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته شرایط در این منطقه عادی است و مشکلی وجود ندارد ولی برای رعایت نکات ایمنی تردد شهروندان جلوگیری می‌شود.

دادگستری دزفول پیگیر حادثه نشت گاز کلر دزفول

احمد قهرمانی، دادستان عمومی و انقلاب دزفول گفت: گزارش حادثه نشت گاز کلر در دادگستری دزفول تنظیم و در حال پیگیری می باشد، ضمن اینکه کلیه ابعاد این حادثه باید از نظر کارشناسی بررسی شود.

مسمومیت بیش از 300 نفر بر اثر نشت گاز کلر در دزفول / سه مسئول دزفولی در میان حادثه دیدگان

وی افزود: طبق شواهد و فرضیه اولیه و با توجه به اینکه شیر سیلندر گاز کلر مفقود شده احتمال می رود فردی به قصد سرقت اقدام به خارج کردن شیر سیلندر کرده باشد که این امر موجب نشت گاز و ایجاد مشکل برای شهروندان شده است.

قهرمانی در خصوص مرگ یک مرد 50 ساله اظهار داشت: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی دزفول مرگ این مرد بر اثر استنشاق گاز کلر هنوز تایید نشده است و علت مرگ وی در دست پیگیری می باشد.

افزایش شمار حادثه دیدگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول : تا ساعت ۱۱ صبح امروز، تعداد حادثه دیدگان نشت گاز دزفول به ۴۷۲ نفر رسید.

 

 

انتهای پیام/ی

 

مسمومیت 362 نفر بر اثر استنشاق گاز کلر

نظر شما