شناسهٔ خبر: 20820962 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

آماده‌باش سامانه‌های ضدموشکی روسیه

یک نماینده پارلمان روسیه اعلام کرد، با اوج گرفتن بحران شبه‌جزیره کره، سامانه‌های پدافندی این کشور در خاور دور به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
ویکتور اوزروف، نماینده پارلمان روسیه به خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت: آنچه در حال حاضر در کره شمالی در حال وقوع است، موجب نگرانی ما شده و ایجاب کرده کرده که تدابیر بیشتری برای حفاظت از قلمروی خود اتخاذ کنیم.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از ایسنا، این نماینده پارلمان روسیه افزود: پدافند هوایی و نیروهای هوافضا در منطقه خاور دور تقویت شده‌اند.

به گفته رئیس پیشین کمیته دفاع و امنیت پارلمان روسیه، نیروهای دفاع هوایی این کشور در خاور دور در حال آماده‌باش کامل هستند.

کره‌شمالی و آمریکا یکدیگر را تهدید کرده‌اند در صورت اقدام خصمانه، با واکنش بسیار شدید مواجه خواهند شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هشدار داده که هرگونه اقدام کره شمالی با آتش و خشم و پاسخی که جهان هرگز مانند آن را ندیده روبرو خواهد شد. کره شمالی در مقابل اعلام کرده است، حمله موشکی به نزدیکی جزیره گوام در اقیانوس آرام را مد نظر دارد. جزیره گوام میزبان چندین پایگاه نظامی آمریکاست.

ویکتور اوزروف با اشاره به بحران کنونی گفت: ما هر چیزی را که در اطراف کره شمالی رخ می‌دهد، زیر نظر داریم. به برد شلیک‌های احتمالی توجه بیشتری شده است.

نظر شما