شناسهٔ خبر: 20820034 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رهبر مسیحیان ارتدکس عرب طرح «کنست» را محکوم کرد

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، رهبر مسیحیان ارتدوکس عرب زبان در اردن، فلسطین اشغالی و کرانه باختری رود اردن، طرح پیشنهادی کنست ر‍ژیم صهیونیستی را برای مشروعیت بخشیدن به فروش دارایی کلیسای اصلی ارتدکس فلسطین اشغالی به شرکت های نماینده  یهودیانی که به دنبال گسترش حضور خود در قدس اشغالی هستند،‌ محکوم کرد.
تلویزیون فرانسه گزارش داد: تئوفیلوس سوم، پاتریارک بیت المقدس دیروز شنبه گفت :«در صورت تصویب، این طرح به منزله نقض آشکار همه پیمان های بین المللی ناظر بر این کلیسا و نیز تجاوزی تحمل ناپذیر به آزادی عبادت است.»
وی افزود:«ما از تمام قدرت خود استفاده خواهیم کرد تا وضعیت دارایی های این کلیسا را حفظ کنیم. رای دادگاه اسرائیل در خصوص دروازه یافا و نیز طرح پیشنهادی کنست اسرائیل در این خصوص تالم آور است.»
تئوفیلوس خاطر نشان کرد :« رای صادره درمورد کلیسای ارتدوکس تصمیمی قانونی نیست و با انگیزه های سیاسی صادر شده است. بنابراین ما از وجدان های بیدار می خواهیم در این خصوص کمک کنند.»
گفتنی است چند روز پیش نیز کلیسای ارتودوکس یونان این اقدام ر‍ژیم صهیونیستی را غیرقانونی خواند.
­این تصمیم دادگاه اسرائیلی زمینه را برای اجاره 99 ساله سه بنا در قدس اشغالی به «عطیرت کوهانیم» (Ateret Cohanim) فراهم می سازد که گروهی وابسته به سازندگان شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن است.
این کلیسا اعلام کرد تمام تلاش و ابزار مالی و قانونی خود را برای لغو توافق انجام شده درباره فروش دارایی کلیسای اصلی مسیحیان فلسطینی به کار خواهد گرفت. 
بیشتر مسیحیان در قدس اشغالی، اعراب فلسطینی هستند و با فروش اراضی به یهودیان مخالفند.

نظر شما