شناسهٔ خبر: 20820020 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

آغاز جشن حافظ با اجرای مهران مدیری/عکس

هفدمین جشن حافظ با حضور هنرمندان و بازیگران برجسته عرصه سینما و تلویزیون و بدون حضور علی معلم در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

جشن حافظ امسال بدون اجراى على معلم شروع شد اما مهران مدیرى به عنوان یکى از مجریان این جشن بر روى سن آمد و گفت : خیلی کار سختی به من واگذار شده که به جای علی معلم در این جایگاه قرار بگیرم و برنامه را اجرا کنم. مطمئنم که این جاست و از این همه شور و نشاط و همت شما کیف می‌کند. خواهش می کنم همه به یاد علی معلم تا آخر مراسم حضور داشته باشند.

 مراسم در ساعت ۲۱:۱۳ با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران با اجرای مهران مدیری آغاز شد.

جشن حافظ با اجراى مهران مدیرى آغاز شد/ مجرى دورهمى: کار سختى است به جاى على معلم اجرا کردن

در ابتدای این مراسم با پخش صوتی از صحبت های شهید محسن حججی و وصیت به پسرش، یاد این شهید گرامی داشته شد. سپس امین معلم فرزند کوچک علی معلم به حضار خوشامد گفت. در ادامه ضمن پخش تصویری از مرحوم علی معلم، کلیپی از مراسم جشن حافظ در سال های گذشته پخش شد. سپس رضا یزدانی به اجرای چند قطعه موسیقی پرداخت. شیلا خداداد در ادامه مراسم شعر و متنی درباره خداوند و خلقت خواند.

هفدمین جشن سینمایی حافظ با حضور هنرمندان و بازیگرانی همچون جمشید مشایخی، رضا عطاران، مهران مدیری، مهران غفوریان، مهناز افشار، محمدرضا گلزار، احسان علیخانی، الناز شاکردوست، ویشکا آسایش، یکتا ناصر، منوچهر هادی، مرجانه گلچین، شهرام شاه حسینی، مسعود جعفری جوزانی، داریوش ارجمند، اکرم محمدی، شیلا خداداد، جلیل، مونا و مارال فرجاد، مجید مظفری، مسعود فروتن، مریم کاویانی، محسن افشانی، ساعد هدایتی، دانیال عبادی، جواد عزتی، جواد طوسی، نورا هاشمی، فقیهه سلطانی ،داریوش ارجمند،کوروش تهامی، رضا داوودنژاد، ملیکا شریفی نیا، سارا بهرامی، پوران درخشنده، مجید مظفری، سروش صحت، سارا رسول زاده، بهرنگ علوی، محسن افشانی، بهروز شعیبی، حسین سلیمانی، مجید مشیری، متین سادات ستوده، هوتن شکیبا، امیر کاظمی، یوسف تیموری، بهرام افشاری، هومن سیدی، الهام حمیدی، الهام پاوه نژاد، سپیده خداوردی، نفیسه روشن و ... در حال برگزارى است در حال برگزاری است. 

جشن حافظ با اجراى مهران مدیرى آغاز شد/ مجرى دورهمى: کار سختى است به جاى على معلم اجرا کردن

در ادامه این مراسم آذر معماریان همسر علی معلم به صحنه آمد و گفت: از همه شما تشکر می کنم که امشب به یاد علی معلم چراغ این جشن را روشن نگه داشتید. امسال به دلیل اینکه علی معلم تندیس های حافظ را پسندیده بود یکی از این تندیس ها را به نام او طراحی کردیم و در آن از فیروزه ایی که نشانی از علی معلم است استفاده کردیم. این نشان امسال به یکی از سینماگران تعلق می گیرد اما از سال های بعد ممکن است به یک ایرانی برسد که نام ایران را پر آوازه کرده است.

امید معلم فرزند علی معلم در ابتدای برنامه هیات داوران را بدین شرح معرفی کرد: خسرو دهقان، آرش خیروی، جواد طوسی، امیر پوریا، مانی باغبانی، هیوا مسیح، علیرضا مجمع، محمدرضا لطفی، امیررضا نوری پرتو، کسری ولایی، دکتر امیرهوشنگ هاشمی، آذر معماریان و امید معلم اعضای هیات داوران جشن امسال و از هیات تحریریه مجله دنیای تصویر هستند که یک به یک معرفی می‌شوند.

جشن حافظ با اجراى مهران مدیرى آغاز شد/ مجرى دورهمى: کار سختى است به جاى على معلم اجرا کردن

مهران مدیری به دعوت امید معلم برای اجرای مراسم روی سن حاضر شده و مورد تشویق حضار قرار گرفت.

وی در ابتدای سخنانش گفت: خیلی کار سختی به من واگذار شده که به جای علی معلم در این جایگاه قرار بگیرم و برنامه را اجرا کنم. مطمئنم که این جاست و از این همه شور و نشاط و همت شما کیف می‌کند.

نخستین جایزه اهدایی، تندیس "علی معلم" است. مجسمه‌ای مزین به طرح فیروزه و نام علی معلم که امسال برای نخستین بار به یک چهره برجسته ایرانی اعطا خواهد شد. آذر معماریان برای اهدای این تندیس به روی سن می‌آیند. او لباسی منقش به تصویر چهره علی معلم به تن دارد.

جشن حافظ با اجراى مهران مدیرى آغاز شد/ مجرى دورهمى: کار سختى است به جاى على معلم اجرا کردن

آذر معماریان در ابتدای صحبت هایش گفت: چون علی معلم این طرح تندیس حافظ را بسیار دوست داشت، از همین طرح برای جایزه یادبود او استفاده شد. به اضافه طرح فیروزه که نشانه اوست. امسال این جایزه به یک سینماگر اهدا می‌شود،اما در سالهای آینده ممکن است به افراد حوزه های دیگر که برای ایران افتخار آفریده اند، اهدا خواهد شد.

اصغر فرهادی برنده امسال این جایزه است. او در مراسم حضور ندارد، اما فایل تصویری فرستاده که روی نمایشگرها پخش می‌شود. او در این ویدیو از این جایزه تشکر کرد. و برای ادامه راه دنیای تصویر و جشن حافظ آرزوی موفقیت کرد. ساره بیات به نمایندگی از وی، تندیس را تحویل گرفت.

ساره بیات که به جای قرهادی روی سن آمده بود افزود: نمی‌دانم واقعا چه بگویم. جای آقای معلم بیش از هر زمان دیگری امشب خالی است. بسیار خوشحالم که می‌توانم این تندیس را به دست آقای فرهادی برسانم.

جشن حافظ با اجراى مهران مدیرى آغاز شد/ مجرى دورهمى: کار سختى است به جاى على معلم اجرا کردن

نخستین بزرگداشت یک عمر فعالیت نوشتاری است که طبق اعلام قبلی، به شهرام جعفری نژاد اعطا می‌شود. جواد طوسی، منتقد قدیمی و از برندگان پیشین این جایزه با دعوت مدیری برای تقدیر از وی به روی صحنه می‌آید.

نخستین جایزه اهدایی، تندیس "علی معلم" است. مجسمه‌ای مزین به طرح فیروزه و نام علی معلم که امسال برای نخستین بار به یک چهره برجسته ایرانی اعطا خواهد شد. آذر معماریان برای اهدای این تندیس به روی سن می‌آیند. او لباسی منقش به تصویر چهره علی معلم به تن دارد.

مهران مدیری برای اعلام بزرگداشت یک عمر دستاورد هنری بالای سن آمد. امسال از محمدعلی کشاورز، بازیگر قدیمی و مشهور سینما و تلویزیون ایران به پاس یک عمر فعالیت هنری پربار تجلیل شد.

کشاورز که نمی‌توانست روی سن بیاید گفت: علی معلم در مجله خود به سینما و تئاتر می‌پرداخت. اگر ما می‌خواهیم سینمای خوبی داشته باشیم، باید تئاتر قدرتمندی داشته باشیم. من برای مردم ایران آرزوی سلامتی و موفقیت در تمام زمینه‌ها دارم.

جایزه بهترین فیلمنامه تلویزیونی، آغازگر جوایز بخش تلویزیون هفدهمین جشن حافظ است. مهران مدیری از آزیتا حاجیان و کورش تهامی برای اهدای این جایزه دعوت می‌کند.

بهترین فیلمنامه تلویزیونی به سروش صحت و ایمان صفایی برای سریال «لیسانسه‌ها» اهدا شد.

صحت پس از حضور روی سن گفت: خیلی خوشحالم که ما این جایزه را بردیم. جای آقای معلم خیلی خالی است. این کت مندرس 17 ساله که یادتان هست، من امشب بالاخره این کت را در می‌آورم، اما نگهش می‌دارم به یاد این هفده سال و برای هفده سال بعدی یک کت دیگر می‌خرم. اصفهانی‌ام دیگر!

امیر پوریا برای اهدای جایزه ویژه هیات داوران روی سن آمده و گفت: علی معلم بر خیلی مسائل با مدیران فرهنگی اختلاف داشت. از جمله مشکلاتی که ابتدای انقلاب برای ستاره‌ها درست کردند. امشب من به نمایندگی از هیات داوران قرار است تندیس ویژه را به کسی اهدا کنیم که خود من یکی از ویژگی‌های زیبایی شناختی او را تدریس می‌کنم. سورپرایز امشب ما را حمید نعمت اله و علیرضا رئیسیان برای اهدای این جایزه اعلام خواهند کرد.

 جایزه ویژه هیات داوران جشن حافظ در میان تشویق کرکننده حضار، به محمدرضا گلزار اهدا شد.

گلزار در میان تشویق حضار روی سن حاضر شد و گفت: خیلی ممنونم. تشکر می‌کنم از هیات محترم داوران جشن وزین دنیای تصویر. جای آقای معلم خیلی خالی است و مطمئنم همه شما با من هم عقیده اید که ایشان اینجا حضور دارند. من این جایزه را بعد از هفده سال به فال نیک می‌گیرم و از همه طرفداران و مردم عزیزم که همراهی‌ام کردند، ممنونم.

میلاد کی مرام و الهام حمیدی برای اعلام برنده جایزه بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیون به روی سن آمدند. 

جایزه بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی به سیما تیرانداز برای سریال پادری اهدا شد.

سیما تیرانداز درباره دریافت این جایزه گفت: جای آقای معلم خالی نباشد و مرسی از هیات داوران که من را لایق دانستند.

جایزه بعدی این جشن جایزه بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی است و مرجانه گلچین برای اهدا این جایزه روی سن آمد.

تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی به هوتن شکیبا برای بازی در سریال «لیسانسه‌ها» تعلق گرفت.

مهران مدیری امشب حسابی امین حیایی را سوژه شوخی‌هایش کرده است. مدل موی عجیب حیایی نیز مزید بر علت شده است! مدیری از او و هنگامه قاضیانی برای اهدای جایزه بهترین بازیگر زن سریال درام دعوت می‌کند.

تندیس حافظ بهترین بازیگر زن درام تلویزیون به ساره بیات برای سریال «عاشقانه» تعلق گرفت.

پوران درخشنده برای اهدای جایزه بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی بالای سن آمد.

جایزه بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی به هومن سیدی برای «عاشقانه» اهدا شد.

نظر شما