شناسهٔ خبر: 20819734 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تسنیم گزارش می‌دهد

پای صحبت‌های شیرین مرزبانان در غربی‌ترین نقطه ایران؛ مرزبانانی که سرما و گرما نمی‌شناسند+ ‌فیلم

R41361/P1361/S6,48/CT7

به راستی که آذربایجان سر ایران است چرا که مرزبانان آذربایجان غربی سرما و گرما را به جان خود خریده‌اند تا مردم ایران در امنیت و آرامش کامل به زندگی روزمره خود بپردازند و دغدغه‌ای به نام امنیت حتی از ذهن آن‌ها عبور نکند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، یکی از اصل‌های مهم و اولویت دار برای ادامه زندگی انسان‌ها در هر کشوری، برقراری امنیت در آن جامعه است و این مورد از نعمت‌های بزرگ خداوند به شمار می‌آید که شامل حال ایرانی‌ها شده چرا که ایران از لحاظ امنیت در منطقه حرف اول را می‌زند و به معنی حقیقی کلمه امنیت کامل در سر تا سر ایران برقرار است. 

اگر نیم نگاهی به کشور‌های منطقه جنوب غرب آسیا بیندازیم این موضوع را می‌توان به راحتی فهمید که بیشتر کشور‌ها درگیر جنگ و یا حملات تروریستی هستند و عملا امنیت بیشتر کشور‌های این منطقه از بین رفته است به طوریکه مردم کشور‌هایی از جمله سوریه و عراق که درگیر حملات تروریستی و جنگ هستند خانه، اقوام، آشنایان و حتی بعضا خانواده خود را‌‌ رها کرده و برای نجات جان خود به دیگر کشور‌ها پناه برده‌اند.

ایران بهشتی در جهنم منطقه

حال اگر به این جهنم منطقه کمی با دقت بنگریم بهشتی به نام ایران را می‌توانیم پیدا کنیم که امنیت کامل در آن برقرار است و مردم آن در آسایش و آرامش، مشغول به فعالیت روزمره خود و تفریح هستند.

  ایرانی‌ها به خوبی می‌دانند در آن دور دست‌ها و در نقاط صفر مرزی افرادی شجاع به نام مرزبان حضور دارند و با حضور مقتدرانه خود در مرزهای کشور، ترس را بر دل تروریست‌هایی که حتی در چندین هزار کیلومتر آن سوی مرزهای ایران هستند می‌افکنند.

تروریست‌ها به سبب همین حضور مرزبانان در مرز‌ها حتی جرأت آن را ندارند که به ایران چپ نگاه کنند. 

کمی به مسئله امنیت ایران ریز‌تر شویم و به شمال غرب ایران یعنی آذربایجان غربی توجه کنیم، جایی که میل یک مرزی ایران درست در گوشه شمال غربی این سرزمین و در این استان قرار دارد.

آذربایجان غربی دارای 823 کیلومتر مرز با 3 کشور همسایه است که امنیت آن توسط مرزبانان غیور ایرانی تامین می‌شود و بیشتر نقاط این استان کوهستانی و صعب العبور است. 

تلاش وصف‌ناپذیر مرزبانان آذربایجان غربی در تامین امنیت ایران

مرزبانان آذربایجان غربی سخت در تلاش‌اند تا کشور را در مقابل خطرات و حملات دشمنان بیمه کنند تا تهدیدی متوجه کشور عزیز ایران و مردم آن نشود.

این مرزبانان بعضا به مدت 6 ماه یا بیشتر نمی‌توانند خانواده خود را ببینند و در نقاط مرزی می‌مانند چرا که آذربایجان غربی یک منطقه کوهستانی است و تقریبا در اوایل فصل پاییز با بارش برف در نقاط مرزی این استان، جاده‌های مرزی با پوشش برف‌هایی با ارتفاع چند متری بسته می‌شوند و عملا راه ارتباطی زمینی قطع می‌شود.

مرزبانان آذربایجان غربی این سختی‌ها را به جان خود می‌خرند و با عشقی که به تامین امنیت ایران دارند، سرما و گرما نمی‌شناسند و در هر لحظه با اقتدار و هوشیاری کامل از مرز‌های این مرز و بوم دفاع می‌کنند و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم نطام جمهوری اسلامی ایران می‌کنند که از آن‌ها می‌توان به شهادت 2 تن از مرزبانان آذربایجان غربی به نام‌های محمدرضا فیروزی و جواد فرحی در درگیری با گروهک تروریستی و یا شهادت علی صیدی در منطقه بورالان ماکو در همین چند ماه اخیر اشاره کرد. 

مرز یعنی ناموس و مرزبان یعنی نگهبان ناموس

سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، در تاریخ 8 خرداد ماه 96 مرزبانان را اینگونه توصیف کرده و اظهار کرد: جایگاه مرز یعنی ناموس کشور و مرزبان یعنی نگهبان ناموس و شهدا یعنی هدیه دهندگان خون در این مسیر و امروز پیام مرزبانان به ملت این بود که ما همچنان پایدار هستیم و همچنان به دنبال امنیت و آسایش و آرامش مردم هستیم. 

فرمانده مرزبانی ناجا بیان کرد: ما آرمان عمیق به نام انقلاب اسلامی را دارا هستیم و دشمنان زیاد و مختلفی داریم و در بخشی از کشورهای پیرامون دشمن رخنه کرده و این توطئه استکبار است ولی در حاشیه مرز‌ها امنیت به‌صورت کامل برقرار است و توطئه‌های فراوانی نیز وجود دارد. 

رضایی افزود: گروهک‌های تروریستی یکی از توطئه‌های استکبار هستند که زمانی نیز منطقه شمال غرب کشور محل جولانگاه آن‌ها بود و در داخل مرز ایران بودند ولی امروزه آن‌ها در خارج از مرز‌ها هستند.

تلاش مرزبانان آذربایجان غربی زمستان و تابستان نمی‌شناسد

سرهنگ علی علیپور فرمانده هنگ مرزی ارومیه نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار کرد: هنگ مرزی ارومیه 160کیلومتر نوار مرزی دارد و با کشور‌های مهمی همچون ترکیه و عراق هم مرز است که مرزبانان به طور شبانه روزی در داخل برجک‌ها و پاسگاه‌ها چه در فصل زمستان و چه در تابستان با از خود گذشتگی و فداکاری برای ایجاد امنیت و آرامش تلاش می‌کنند. 

فرمانده هنگ مرزی ارومیه بیان کرد: شاید امنیت برای برخی افراد بدین گونه معنی شود که امنیت به راحتی ایجاد می‌شود اما اگر نگاه کنیم در فصل زمستان بیش از هفت ماه مسیر برجک‌ها وپاسگاه‌ها بسته شده و گا‌ها مرزبانان بیش از سی یا چهل روز داخل برجک‌ها یا پاسگاه‌ها به دور از خانواده و بدون هیچ ارتباطی با خانواده‌های خود خدمت می‌کنند.

وی افزود: گا‌ها پیش می‌آید که همکاری بچه‌اش به دنیا می‌آید ولی او بعد از سی یا چهل روز می‌تواند به دیدنش برود و یا از اقوام نزدیک وی اعم از پدر ومادر فوت می‌کنند ولی نمی‌تواند به مراسم تشیع جنازه برسد

سختی‌های مرز بر عملکرد مرزبانان تاثیری ندارد

علیپور تصریح کرد: اما زمانی که با مرزبانان رو به رو می‌شوید شادابی رو در چهره آن‌ها می‌بینید و می‌بینید این فرزند ایران اسلامی است که با این عزم و اراده برای ایجاد امنیت تلاش می‌کند. 

فرمانده هنگ مرزی ارومیه گفت: مرزبانان سختی‌ها را تحمل کرده و آن‌ها را به روی خود نمی‌آورند چرا که در مرز خیلی از سختی‌ها وجود دارد اما مرزبانان غیور با جان و دل با تلاش شبانه روزی خود سعی در برقراری امنیت دارند. 

امنیت کامل در کشور برقرار است

علیپور بیان کرد: امروزه اگر به اکثر نقاط کشور نگاه کنیم می‌بینیم که امنیت حاصل است و همه مردم به تلاش وکشش خودشان ادامه می‌دهند و دانشجویان درس می‌خوانند و خانه‌ها و بیرون همه جا در امنیت است. 

وی افزود: این امنیت در سایه تلاش مرزبانان است که هم سختی زمستان و هم تابستان را تحمل می‌کنند و در راستای مبارزه با همه بد خواهانی که تلاش برای ناامن کردن مرز‌ها دارند یا تلاش دارند که خودشان را به داخل شهر‌ها برسانند تلاش می‌کنند و مانع از ورود آن‌ها به داخل مرز‌ها می‌شوند. 

هنوز در شهادت و ایثارگری‌ها در مرز‌ها بسته نشده است

فرمانده هنگ مرزی ارومیه اظهار کرد: در چند ماه اخیر شاهد آن بودید که دو نفر از همکاران غیور ما فرمانده جناب سرهنگ فیروزی و یار دیرینه‌اش سرگروهبان فرحی در حین انجام ماموریت بااشرار در گیر شدند و علی رغم اینکه خودشان می‌دانستند در آن محل اشرر حضور دارند اما ایجاد امنیت ما را از وظیفه جدا نمی‌کند به همین خاطر با عشق وعلاقه با دهان روزه به بازدید از همکاران و امنیت مرز‌ها رفت و به خواسته دیرینه خود که شهادت بود رسید. 

وی گفت: همه مرزبانان سربازان ولایت هستند و افرادی هستند که عاشقانه در مرز تلاش و خدمت می‌کنند و یاد خاطرات هشت سال دفاع مقدس هنوز در مرز‌ها وجود دارد و باب شهادت و یا ایثاری‌گری بسته نشده است و رشادت‌ها در رمز‌ها ادامه دارد و همیشه پا به رکاب هستیم تا آن چیزی که به وظیفه ما است را بهه نحو احسن ایفای وظیفه بکنیم. 

علیپور افزود: در راستای ایجاد امنیت همه مردم، اعضای شورای تامین و عشایر دوشا دوش مرزبانان از مرز‌ها دفاع می‌کنند وچند روز قبل که در مرز درگیری داشتیم عشایر در کنار مرزبانان بودند وبه آن‌ها کمک کرده و با آن‌ها همکاری می‌کردند ونتیجه این اقدامات این است که ما امروز امنیت را در مرز‌ها و داخل شهر‌ها داریم. 

گزارش از سهند احمدزاده و یوسف عباسی

انتهای پیام/

نظر شما