شناسهٔ خبر: 20819203 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اعتماد | لینک خبر

مخالفت خانواده نابغه رياضي با نامگذاري معبري به نام «ميرزاخاني»

صاحب‌خبر -

مهر| رييس كميسيون نامگذاري شوراي شهر تهران گفت: خانواده مرحوم مريم ميرزاخاني با نامگذاري معبري به نام وي مخالفت كردند و معتقد بودند به جاي اسطوره‌سازي بايد الگوسازي شود. مجتبي شاكري، درخصوص سرانجام دو فوريت معبري به نام نابغه رياضي مريم ميرزاخاني گفت: در جمع آوري امضا در شوراي چهارم براي نامگذاري معبري به نام مريم ميرزاخاني قرار شد معبري در نزديكي مدرسه تيزهوشاني كه وي در آن تحصيل كرده به نام وي نامگذاري شود تا دانش‌آموزان اين مدرسه بدانند در سال‌هاي دور يكي از ۱۰ نخبه برتر دنيا در اين مدرسه تحصيل كرده است بنابراين خيابان طوس براي اين نامگذاري در نظر گرفته شد. اما مسوولان مدرسه كه از اين موضوع استقبال كرده اعلام كردند خانواده وي به اين موضوع رضايت ندارند.
رييس كميته فرهنگي شوراي شهر تهران با اشاره به رايزني‌هايي كه با پدر مريم ميرزاخاني انجام شد گفت: احمد ميرزاخاني اعلام كرد به سه دليل نياز به اين نامگذاري نيست، نخست اينكه بايد به جاي اسطوره‌سازي، الگوسازي شود و نبايد از دختر وي اسطوره دست نيافتني ساخت كه قابل تكرار نباشد. دوم آنكه موفقيت مردم در آرامش خانواده است و سوم اينكه هرگز پول و درآمد تاثيري در اين موفقيت نداشته و اين خانواده مرفه نبوده و اين روال را صحيح نمي‌داند.
وي با اشاره به سخنان پدر ميرزاخاني گفت: مگر نامگذاري خياباني به نام اميركبير كمكي در شناخت اميركبير داشته است كه نامگذاري معبري به نام فرزند وي چنين كاربردي را داشته باشد. شاكري اضافه كرد: ما به پدر وي گفتيم با وجود مخالفت‌هاي شما اگر شورا اين نامگذاري را انجام دهد، مخالفتي داريد يا خير، كه مهندس ميرزاخاني با كمال متانت پاسخ دادند شما در جايگاه قدرت هستيد و مي‌توانيد اين كار را بكنيد اما ما راضي به اين كار نيستيم.

نظر شما