شناسهٔ خبر: 20818927 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

5 دلیل برای رازگشایی از معمای جنایت در استخر

مرد سرایدارکه منکر قتل همسرش بود، گمان نمی‌کرد پنج دلیل قضایی بازپرس جنایی، راز قتل او را فاش کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم، بامداد دوم خرداد سال گذشته، مردی با کلانتری 164 قائم تهران تماس گرفت و از مرگ مشکوک زن جوان افغان که همسر سرایدار مجتمع محل زندگی‌شان در شهرک لاله بود، خبر داد. ماموران با حضور در آنجا متوجه شدند جسد این زن در استخر پیدا شده است. با گزارش مرگ مشکوک این زن به قاضی سجاد منافی‌آذر، کشیک قتل دادسرای جنایی تهران، او دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد.

ابتدا شوهر او به نام احمد برای تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد و به افسر تحقیق گفت: من و همسرم سرایدار ساختمان هستیم. همراه دو دختر و پسر خردسالم در خانه سرایداری زندگی می‌کنیم. شب گذشته دوست همسرم همراه شوهر و بچه‌هایش به دیدن ما آمدند. آنها شام خوردند و ساعت 12 شب رفتند.

وی افزود: همسرم ظرف‌ها را شست و خانه را نظافت کرد. حتی می‌خواست برود استخر را تمیز کند که گفتم، دیر وقت است خودم فردا آنجا را نظافت می‌کنم. او خوابید و ساعاتی بعد که بیدار شدم او نبود.

همه جا را جست‌وجو کردم. گمان کردم شاید برای تمیز کردن استخر رفته است. به آنجا رفتم که با جسد همسرم در استخر روبه‌رو شدم. فریاد زدم و از همسایه‌ها کمک خواستم که آنها آمدند و او را از استخر بیرون آوردیم.

در جریان تحقیقات از مادر مقتول معلوم شد دخترش فقط در حوضچه کوچک استخر می‌رفته است همچنین فرزندان مقتول نیز به پلیس گفتند آن شب پدر و مادرشان با هم دعوا کرده‌اند و پدر خانواده بشقابی به سمت مادرشان پرت کرده و او را مصدوم کرده سپس کتکش زده است.

تحقیقات برای رازگشایی از مرگ این زن ادامه داشت تا این که زمستان سال گذشته پزشکی قانونی نظر داد زن جوان بر اثر خفگی به قتل رسیده است.

همین سرنخ‌ها کافی بود که شوهر مقتول به اتهام قتل بازداشت شود. او دوباره منکر قتل همسرش شد .

چند روز پیش او برای آخرین جلسه بازپرسی به شعبه سوم دادسرای جنایی تهران منتقل شد و این بار هم گفته‌های قبلی‌اش را تکرار کرد و مدعی شد همسرش در استخر غرق شده است .

مادر مقتول از قاتل فرزندش گذشت کرده بود و پدر زن جوان برای شکایت در دادسرا حاضر نشده بود .

همزمان با انکار متهم به قتل همسرش و بازگو کردن گفته‌های ضد و نقیض در این جنایت، قاضی پرونده با توجه به دلایلی از جمله این که آخرین تماسی که مقتول داشته به مدت 46 ثانیه با شوهرش قبل از مرگ بوده، دوم این‌که به گفته مادر مقتول او اصلا برای شنا از استخر استفاده نمی‌کرد، سوم این که آخرین مهمان خانواده ساعت 22 خانه آنها را ترک کرده بودند نه ساعت 24، نظریه پزشکی قانونی که علت مرگ را خفگی اعلام کرده، این که کلید استخر همیشه در اختیار متهم بوده نه همسرش و گفته‌های کودکان مقتول مبنی بر این که پدرشان با مادر خانواده درگیر و او را زده است، متهم را در قتل همسرش مقصر شناخت. با این دلایل پرونده او دیروز به اتهام مباشرت در قتل عمد با صدور جلب به دادرسی به دادگاه کیفری ارسال شد.

نظر شما