شناسهٔ خبر: 20818657 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

نقشه عجیب دزدان مسلح برای جلب رضایت شکات

دزد حرفه‌ای با به گردن گرفتن سرقت‌های مسلحانه، در تلاش بود همدستش تبرئه شود تا بتواند برای او از شکات رضایت بگیرد. با تیزهوشی پلیس نقشه دزدان نقش بر آب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی تهران شکایت کردکه پسری جوان در حالی که مسلح بوده به عنوان مشتری به مغازه فروش تلفن‌همراه وی آمده و پول و گوشی‌های آنجا را دزدیده است.

همزمان با این شکایت، افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌هایی مشابه مطرح کردند .بررسی این پرونده‌ها نشان می‌داد سرقت‌ها به یک شیوه انجام شده و تصویرچهره نگاری دزدفراری با هم مطابقت دارد. با دستور قاضی رستمی، بازپرس شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران، تحقیقات برای یافتن سارق فراری ادامه داشت تا این‌که سه هفته پیش سارق فراری بازداشت شد. او مدعی بود از یک‌سال پیش سرقت‌هایش را شروع کرده است. در ادامه تحقیقات پسر خاله وی نیز بازداشت شد. این جوان مدعی بود در این سرقت‌ها با پسر خاله اش همراهی نکرده و اشتباهی بازداشت شده است. جست‌وجوها در این‌باره ادامه داشت تا این که مردی به دادسرا آمد و از پسر خاله سارق اصلی به اتهام ضرب و جرح و آدم ربایی شکایت کرد.

تحقیقات از این دو پسرخاله ادامه داشت تا این‌که دو روز پیش ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتندکه نشان می‌داد سارق دروغ گفته و پسرخاله‌اش با او همدست بوده است. بنابراین آنها دوباره مورد تحقیق قرار گرفتند و به همدستی با یکدیگر در این سرقت‌ها اعتراف کردند.

سارق جوان به افسر تحقیق گفت: در زمان سرقت پسرخاله‌ام با موتور منتظر می‌ماند و با هم فرار می‌کردیم. بعد از آن که من بازداشت شدم، برای این‌که ماجرای همکاری او با من لو نرود، دست به اقدام عجیبی زدیم. مادرم همراه پسرخاله‌ام سراغ مالباخته‌ها می‌رفت تا بتواند رضایت آنها را جلب کند که همین باعث شد ماجرا لو برود و پسرخاله‌ام بازداشت شود. در بازداشتگاه توافق کردیم من جرم را به گردن بگیرم و به زندان بروم و او دوباره سرقت‌ها را از سر بگیرد تا با پول آن مبلغ ردمال شاکیان را بپردازیم که نشد و ماجرای همدستی او با من فاش شد.

متهمان روانه زندان شدند. تحقیقات برای رازگشایی از دیگر سرقت‌های این دو پسرخاله ادامه دارد .

نظر شما