شناسهٔ خبر: 20817942 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بساط داعشی‌ها را جمع خواهیم کرد/آمریکا آرزوی بازدید از مراکز نظامی ایران را به گور می‌‌برد/به هر نوع اقدامی پاسخی بسیار سخت خواهیم داد

جانشین فرمانده سپاه گفت: آمریکا به ظاهر با داعش مبارزه می کند و در باطن کاملا مدیریت شده رفتار میکند.

صاحب‌خبر -

سردار سلامی:به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران 21 مرداد ماه با حضور در برنامه نگاه یک به بررسی تحولات منطقه پرداخت.

  جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ابتدای برنامه پیرامون شهادت محسن حججی گفت: شهادت فرزند برومند ایران اسلامی برادر عزیزم پاسدار محسن حججی  را که مظلومانه اما با صلابت، شکوه قامت یک ملت  در صحنه را، عجیب به نمایش گذاشت به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ و پر احساس ایران و خانواده صبور و مؤمن ایشان تبریک عرض می کنم.

محسن حججی تجسم شکوه ملت ایران

وی با اشاره به اینکه افتخار می کنم که چنین فرزندانی برومند و شجاع تربیت می شوند، اظهار داشت:  محسن حججی تجسم شکوه ملت ایران است،  موج عجیبی از احساس در جامعه ما ایجاد شده و غرور و وحدتی مثال زدنی پس از شهادت حججی ایجاد شده است، حججی امروز فرزند برومند تمام ایران است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه شهید محسن حججی در دفاع از آرمان‌های مقدس انقلاب و امنیت ملی کشور  و در دفاع از ملت مظلوم سوریه به شهادت رسید افزود: تا وقتی جوانانی با این رشادت وجود دارند این جامعه، ملت و کشور هیچ آسیبی نخواهند دید.

وی ادامه داد : شهید حججی به همراه برخی از مدافعان حرم در مرزهای مشترک عراق و سوریه در حدفاصل تنف و بوکمال حضور داشتند،  نیروهای داعش با چند خودروی انتحاری به آنها حمله می‌کنند و به این شکل درگیری ایجاد می‌شود، همه شهید می‌شوند و محسن اسیر، که او نیز شهید می‌شود.

سردار سلامی با اشاره به اینکه تمام خانواده ها محسن حججی را عضوی از خانواده خود می دانند، گفت: هیچ دشمنی قادر نیست به شرافت این جوانان غلبه پیدا کند، و این صلابت و شکوه ناشی از  ایمان حقیقی است.

نه در اسلام و نه در هیچ منطقی، کشتن اسیر قابل توجیه نیست

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه نه در اسلام و نه در هیچ منطقی، کشتن اسیر قابل توجیه نیست، ادامه داد:  این محصول سیاست‌های آمریکا،  انگلیس و برخی کشورهای مرتجع منطقه است تا چهره اسلام را معکوس نشان دهند، تکفیری ها بزرگترین آسیب را به چهره پر مهر اسلام می زنند و سبب ایجاد نفرت در جهان، نسبت به این دین نورانی و مقدس می شوند.

آفتاب عمر داعشی ها در حال غروب است

وی با اشاره به اینکه تکفیری ها مسلمانان را نماد وحشت و ترور معرفی می کنند گفت: بزودی با مجاهدتهای زیادی که می‌شود، آفتاب عمر داعشی‌ها در حال غروب است و باقیمانده آنها جمع می‌شود؛ البته آنها خسارتهای زیادی به اسلام زده‌اند ، چهره و رفتار این شهید به گونه‌ای بود که در واقع باید گفت آن فرد داعشی اسیر حججی است، این نشانه ایمان واقعی و تزریق روح مقاومت در یک جامعه است.

سردار سلامی تصریح کرد : به دلیل وجود این جوانان است که ما آرمان‌های بلندمان را دنبال می‌کنیم و رهبر ما روی این جوانان حساب می‌کند و به پشتوانه آنان بر صورت استکبار سیلی می‌زند.

بساط داعشی ها را جمع خواهیم کرد

 وی اظهار داشت : وقتی که رژیم صهیونیستی سردار شهید الله دادی و جوانان حزب الله را به شهادت رساند، گفتیم انتقام می‌گیریم و چند روز بعد انتقام گرفیم، وقتی به مجلس حمله کردند ضربه سنگینی به آنها وارد کردیم، امروز هم اعلام می‌کنیم که بساط داعشی ها را جمع خواهیم کرد و ضربت شمشیر ما بیشتر و سخت‌تر بر آنها وارد می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه عملیات‌هایی که پس از این انجام می‌شود بنام این شهید (محسن حججی) است افزود: داعش برای عملیات روانی و ارعاب ملت ایران و در پاسخ به عملیات موشکی ما نیازمند بازیابی خود است و این ویدئو را پس از خبر شهادت او منتشر کرد تا تاثیر روانی مخربی در روحیه ملت ایران بگذارد.

نظام اطلاعاتی ما پویا و زنده است

سردار سلامی بیان کرد : ما بعد از حادثه مجلس، شرایط اطلاعاتی و عملیاتی را برای مقابله با این گروه‌ها افزایش دادیم و امروز نظام اطلاعاتی ما پویا، زنده و مشرف است و نظام عملیاتی خود را تغییرآرایش داده و گسترده کردیم.

به هر نوع اقدامی پاسخی بسیار سخت خواهیم داد

وی گفت : ما به هرنوع اقدامی پاسخی بسیار سخت خواهیم داد؛ داعشی‌ها می‌دانند که پس از حادثه مجلس، چه تعداد از نیروهایشان توسط نیروهای اطلاعاتی ما منهدم و یا دستگیر شدند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه با استفاده از توسعه و گسترش توانمندی اطلاعاتی، فضا‌های نفوذ گروه‌های این چنینی را برای اعمال تروریستی بسته‌ایم، افزود: صحبت از فداکاری و صلابت در اسارت و شهادت آسان است، اما عمل کردن به آن خیلی مشکل است،  ایمان واقعی عامل موفقیت ما در صحنه است، اینها استوانه های مستحکم امنیت ملی، اقتدار و پیشرفت ما هستند، به ملت اطمینان می دهم که با آرامش زندگی کنند و تحت تاثیر فضای روانی قرار نگیرند.

 سردار سلامی با اشاره به صحبت‌های «هنری کسینجر» مبنی بر تقویت داعش گفت:  آمریکا ، انگلیس و مرتجعین درصدد جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی ایران بودند، لذا تشدید درگیری‌های طایفه‌ای، شیعی، سنی و همچنین ایجاد جغرافیای از هم گسسته، از توطئه‌های خطرناک آنهاست.

وی با بیان اینکه چرا گروهی که هیچ هویتی در زمین نداشت، ناگهان مسلح شد، قدرت، زمین و نیرو گرفت و پول به دست آورد اظهار داشت: آمریکا حتی نمی خواهد داعش قدرت بسیار بگیرد، زیرا دامنه ناامنی آنها تا قلب آمریکا و اروپا می‌‍رود و از طرفی هم نمی خواهند داعش از بین برود تا با مقاومت مقابله کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هر گروه تروریستی سازمان یافته ای متکی بر جریان سازمان یافته مالی ، زیر نظر آمریکا و دوستانش است گفت: داخلی کردن درگیری ها در جهان اسلام مطلوب اسرائیل است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها در قبال داعش سیاست فریبکارانه را در پیش گرفته، در ظاهر مخالف آنها هستند ولی در باطن به آنها کمک می‌کنند ادامه داد: البته نمی‌توانند قبول کنند که داعش به حاکمیت برسد، چون می دانند در این صورت امواج ناامنی داعش به اروپا هم می‌رسد، لذا نمی‌خواهند هم از بین برود.

داعش و تکفیری ها کاملا در دایره منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی حرکت می کنند

سردار سلامی افزود : داعش و تکفیری ها کاملا در دایره منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند اما سرانجام مکر شوم آمریکایی ها به خودشان برمی‌گردد و اروپایی ها و آمریکایی‌ها باید منتظر باشند، که منافع شان توسط اینها تهدید شود.

وی با بیان اینکه پدیده داعش و تروریسم تکفیری در جهان اسلام محصول مشترک سیاست آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و برخی از شرکای منطقه ای آمریکا است عنوان کرد: آمریکا و متحدانش قادر به مدیریت تحولات میدانی بر روی زمین نیستند.

داعش محصول دولت اوباما است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه اطلاعات ما و اظهارات ترامپ می‌گوید که داعش محصول دولت اوباماست و ما اطلاعات دقیق داریم که سیا تجهیزات و تسلیحات در اختیار این گروه‌ها قرار داده و با صدها فروند هواپیما به همراه  تجهیزات از آنها پشتیبانی کردند افزود: راهبرد آمریکایی‌ها در مناطق مختلف، تولید معمای امنیتی است ، آنها دنبال ایجاد موازنه قدرت هستند، یعنی تهدیداتی را ایجاد می‌کنند و به کشورهای دیگر می‌گویند که باید خودشان را در مقابل این تهدیدات بالا بکشند تا فضا از این طریق برای گسترش خودشان ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه الان هم تهدید کره شمالی را خیلی برجسته می‌کنند تا کره جنوبی و کشورهای این منطقه را تحت تأثیر قرار بدهند و سیطره خودشان را در آنجا گسترش دهند، گفت: در خصوص منطقه ما هم، ایران را به عنوان تهدید برای کشورهای منطقه مطرح می‌کنند تا به بهانه موازنه قدرت، سیطره پیدا کنند.

وی افزود: اسناد و اطلاعات دقیقی وجود دارد که ده ها و شاید صدها فروند هواپیما که توسط سازمان سی آی ای مدیریت می شوند، تسلیحات ، مهمات و پشتیبانی عمومی گره های تروریستی نظیر داعش را برعهده داشتند البته خود آمریکایی ها حد فاصل سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ این اطلاعات را منتشر کردند و گرچه این اطلاعات مربوط به آن زمان است ولی بعد از انتشار آن هم این جریان ادامه داشت و حتی تا امروز هم این ماجرا ادامه دارد.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه همواره تفاوتی بین راهبردهای اعلامی و راهبردهای اعمالی آمریکایی‌ها وجود دارد گفت: همیشه آن چیزی که آن‌ها اعلام می کنند، با آنچه که عمل می کنند می تواند ۱۸۰ درجه متفاوت باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آمریکا در مورد حمایت از دموکراسی با ادعا صحبت می کنند، ولی همه دیکتاتورهای جهان را پشتیبانی می کنند. و یا از منع تکثیر سلاح‌های کشتار جمعی صحبت می کنند، ولی ذرات خانه‌های هسته‌ای آن‌ها هزاران کلاهک هسته‌ای دارد و تنها کشوری است که از سلاح کشتار جمعی در حد وسیع استفاده کرده است.

وی افزود: آن‌ها از آزادی صحبت می کنند، ولی همه دستگاه‌های شکنجه جهان را تولید و به اقصی نقاط جهان می فرستند تا دیکتاتورها، آزادی خواهان را به وسیله آن شکنجه کنند. بنابراین این که اساسا هویت آمریکا از تناقض و تفاوت تشکیل شده یک حقیقت است و به همین دلیل هم هرچه که آن‌ها از مبارزه با تروریسم سخن بگویند، مفهومش این است که از آن حمایت می کنند، و این واقعیات چیزهایی است که ما باید آن را بدانیم.

راهبرد آمریکات تولید معمای امنیت است

سردار سلامی در ادامه اظهاراتش در خصوص قراردادهای کلان نظامی آمریکا با برخی کشورهای منطقه، اظهار داشت: آمریکایی‌ها یک راهبردی را در مناطق مختلف دنبال می کنند و آن راهبرد تولید معمای امنیت است که براساس آن به دنبال ایجاد موازنه قدرت هستند، یعنی یک تهدیدی را به شکل مجازی و مصنوعی بزرگ می کنند و کشورهای دیگر را در معرض هراس از آن قرار می دهند و به آن‌ها ثابت می کنند که یک عدم توازن در اطراف آنها وجود دارد و آن ها باید بیایند و توازن قدرت را بر قرار کنند و این راهی برای سیطره سیاسی، اقتصادی و امنیتی آمریکا در مناطق مختلف است.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: براین اساس شما امروز ملاحظه می کنید  در منطقه شرق آسیا و در دریای جنوبی چین و سواحل اقیانوس آرام آمریکایی ها تهدید کره شمالی را خیلی برجسته می کنند تا بتوانند کره جنوبی، ژاپن و دیگران را تحت تاثیر این تهدید قرار دهند و سیطره نظامی، امنیتی و سیاسی و اقتصادی خود را آن جا استحکام ببخشند.

وی افزود: در منطقه خلیج فارس هم همین حالت اتفاق افتاده است. آمریکا ایران را تهدید بزرگ جلوه می دهد، در حالیکه ایران برای کشورهای همسایه هیچ گونه تهدیدی نبوده و تاریخ گواه این است که ایران هیچ گونه سیاست و راهبردی را برای تهدید همسایگان خود در دستور کار قرار نداده است، بلکه آن چه را به عنوان قدرت دفاعی انباشته، برای دفاع از تمامیت جهان اسلام در مقابل کفاری که از خارج منطقه می خواهند سرنوشت منطقه و مسلمانان را تحت کنترل و مدیریت خود قرار دهند، تهیه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این اتفاق هیچ گونه تغییری در موازنه قدرت صورت نمی دهد گفت: برای هیچ کشوری مثل عربستان، یک قرارداد چند صد میلیاردی سلاح و تجهیزات هرگز ظرفیت ساز نیست که بتواند موازنه قدرت منطقه‌ای را برهم بزند، چون مختصات و عناصری که شخصیت و  موقعیت قدرت یک کشور را تعیین می کنند چیزی نیست که با خرید تسلیحات از کشور دیگری رخ دهد.

 استقلال و اراده سیاسی است که در یک کشور تولید قدرت می کند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید براینکه در درجه اول اقتدار، استقلال و اراده سیاسی است که در یک کشور تولید قدرت می کند تصریح کرد: وقتی رژیمی سرتا پا وابسته به یک قدرت بزرگ است، هرگز نمی تواند مولد یک قدرت واقعی باشد، و ظرفیت‌های این گونه کشورها بسیار محدود است و هرچه سلاح به آن ها تزریق شود نخواهند توانست قدرت جدید بسازند و مناسبات قدرت را تغییر دهند.

سردار سلامی تایید کرد: قدرت اگر درونی نباشد و از درون اراده یک جامعه نجوشیده باشد و با آرمان‌های یک ملت پیوند نخورده باشد و در سطح سیاسی به یک اراده مستحکم تبدیل نشده باشد و در سطح سخت افزار‌ها و جنگ افزار ها از درون استعدادهای یک جامعه رشد نکرده باشد، یک سلسه تجهیزات و سلاح‌های فیزیکی است که بعد از دوره معینی از رده خارج می شوند و هزینه نگهداری آن‌ها هرچند متکی به دلارهای نفتی باشد، آن رژیم را از پای درخواهد آورد.

وی با اشاره به جنگ عربستان و یمن اظهار داشت: آیا عربستان سعودی توانست در جنگ با یمنی‌ها که از نظر نظامی ضعیف تر از این کشور هستند و علی رغم هم مرز بودن با سعودی ها و وجود فضای نابرابر سیاسی، اقتصادی و نظامی، خالق موفقیتی در این کشور باشند، بنابراین بضاعت، ظرفیت و استعداد این کشورها همین اندازه است.

 ادعای نزدیک شدن پهباد ایرانی به هواپیمای آمریکایی

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص ادعای نزدیک شدن پهباد ایرانی به هواپیمای آمریکایی در خلیج فارس نیز بیان داشت: من از مقامات آمریکایی به شکل رسمی چیزی نشنیده ام و گزارش خاصی هم از نیروهای خودی در این خصوص به ما نرسیده ، لذا فکر می کنم طرح این موضوع بیشتر یک فضا سازی روانی است.

سردار سلامی افزود: البته پهبادها و پرنده های با سرنشین ما همواره تمام خطوط مرزی ما را رصد می کنند و بر فراز آب های آزاد حضور دارند و در خلیج فارس نیز تمام فعل و انفعالات مربوط به حضور نیروهای نظامی بیگانه را رصد می کنند.

وی با تاکید براینکه خلیج فارس متعلق به ایران است گفت: این جای سوال دارد که آمریکایی ها از چند هزار  مایل آن طرف تر در خلیج فارس چه کار می کنند، که حضور پهباد ما را یک عمل تهدید آمیز تلقی می کنند؟

سردار سلامی تاکید کرد: با تمام توان از تمامیت ارضی خود دفاع می کنیم و همه سیستم‌های اطلاعاتی ما در هوا، زمین و دریا مدام حضور همه شناورها و ناوگان‌های بیگانه را در خلیج فارس و دریای عمان رصد می کنند و اگر آمریکایی ها نظرشان این است که ما از این فعالیت‌ها دست برداریم، به نظر می رسد که این یک انتظار فوق العاده بی مورد و بی جا است و بهتر است که با طرح این موضوعات خود را کوچک نکنند.

  خلیج فارس مخزن بیش از ۵۰ درصد انرژی جهان است 

وی با بیان اینکه آمریکایی ها کاملا با واقعیات خلیج فارس آشنا هستند گفت: آن ها می دانند خلیج فارس مخزن بیش از ۵۰ درصد انرژی جهان است و بیش از ۲۰ درصد مصرف انرژی جهان از این خلیج و تنگه هرمز عبور می کند و بخش مهمی از گاز صادراتی به کشورهای مختلف از این منطقه استحصال می شود و علاوه بر آن نقش این منطقه را در تجارت جهانی و موقعیت ژئوپلیتیک این منطقه را در کنترل مدیریت بحران‌ها می دانند.

سلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها این را هم می دانند که امنیت ، انرژی ، تجارت و بقای رژیم های متحدشان در این منطقه به هم گره خورده است، یعنی اگر در خلیج فارس اتفاقی رخ دهد،  مطمئنا  امنیت انرژی جهان دستخوش تحول بسیار بزرگی خواهد شد و انرژی این منطقه به هیچ کس نخواهد رسید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آن ها همچنین می دانند اگر در خلیج فارس اتفاقی رخ دهد، تجارت بین‌الملل در این منطقه کاملا متوقف خواهد شد و یک دومینوی سیاسی اتفاق خواهد افتاد و ظرفیت‌های از بین بردن بقایای رژیم‌های ناکارآمد وابسته به آمریکا مورد تهدید قرار خواهد گرفت و جنگ در چنین منطقه ای به یک جغرافیای خاص محدود نمی شود و کنترل تصاعد جنگ ممکن نخواهد بود و امواج این درگیری از مرزهای کشورهای حاشیه خلیج فارس عبور خواهد کرد.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه آن ها از تمام قدرت دفاعی ما آگاه نیستند، اظهار داشت: جنگ در خلیج فارس پدیده سیاسی است که فراتر از جغرافیای مدنظر آمریکایی ها حرکت خواهد کرد و تمام مساحت حامل منافع استراتژیک آن ها را در بر خواهد گرفت و مهمتر اینکه به سمت رژیم صهیونیستی و از بین بردن بقایای سیاسی این رژیم کشیده خواهد شد و هر جنگی در خلیج فارس مطمئنا معادله ای خواهد بود که یک طرف آن رژیم صهیونیستی ، امنیت و بقای آن است.

وی با بیان اینکه امروز ساختارهای بسیار قدرتمندی شکل گرفته که می تواند بقای این رژیم را با مخاطره جدی مواجه کند، گفت: صهیونیست ها هم باید مواظب این موضوع باشند که حزب الله امروز، حزب الله سال ۲۰۰۶ نیست، بلکه امروز به یک قدرت متراکم انباشته ای رسیده است که قادر است چند برابر استعداد رژیم صهیونیستی را از بین ببرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: حزب اللهی که زمانی یک نیروی محلی بود و بعد به یک نیروی لبنانی در سطح ملی تبدیل شد امروز به یک نیروی نظامی و سیاسی منطقه با خط اثر جهانی تبدیل شده و وقتی در شهرهای مختلف و در بیابان‌های سوریه با تکفیری‌ها جنگیده و چند سال تجربه جنگ‌های سخت را با این گروه ها دارد طبیعتا جنگ با صهیونیست برای او کار آسانی است و صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها باید بدانند ایجاد هر  جنگ جدید در منطقه مطمئنا به محو رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد؛ بنده این حرف را نه بر اساس احساس و آرزو بلکه بر اساس منطق ریاضی و ضوابط استراتژیک می گویم.

استراتژی آمریکا، اجتناب از جنگ در منطقه است

سردار سلامی با تاکید بر اینکه استراتژی آمریکایی ها اجتناب از جنگ در منطقه است، گفت:  آن ها می دانند چه قدرتی در منطقه شکل گرفته و ما معتقدیم آن ها باید از طریق برون یابی با ترسیم منحنی رشد ، قدرت ما و مکمل های قدرت، بتوانند دامنه‌های قدرت ما را تا حدودی برآورد کنند.

وی افزود: آن ها می دانند درگیری در این منطقه ، قدرت در حال زوال شان را به سمت زوال نهایی پیش خواهد برد و حوزه منافع آنها را چقدر تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و بر همین اساس است که در ضمیمه ۶۶ لایحه قانون اختیارات دفاعی آمریکا که برای سال ۲۰۱۸ منتشر شده است، از وزارت دفاع آمریکا می‌خواهد راه‌هایی را پیدا کند که از درگیری نظامی با نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس اجتناب شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: این اتفاقی که آمریکایی‌ها به محض اینکه شناورهای ما در حد فاصله منطقه ای از آنها قرار می گیرند دست پاچه می شوند و بلافاصله عکس العمل نشان می دهند، ناشی از دو موضوع است؛ اول اینکه به دنبال ایجاد یک فضای روانی تحریک آمیز و در عین حال دارای پتانسیل ارعاب هستند و دوم اینکه پس از ماجرای دستگیری تفنگداران آن ها توسط نیروی دریایی ما در دی ماه سال ۹۴ دچار هراس شده اند. لذا به محض اینکه آثاری از ظهور واحدهای دریایی ما می بینند بلافاصله به هم می ریزند و عکس العمل آن ها ناشی از نگرانی های آن ها است.

سردار سلامی افزود: می توان گفت آن ها می خواهند از یک سلسله اقدامات ، دستاوردهای متنوعی بگیرند و آن را استمرار دهند و آن استمرار پدیده ایران هراسی است.

وی افزود: اینکه آن‌ها می خواهند سپاه را تحریم کنند نیازمند این هستند که به نوعی رفتار سپاه را تحریک آمیز نشان دهند ؛ یعنی نشان دهند که سپاه در جستجوی درگیری و ماجراجویی و یک نیروی مهار ناپذیر است.

وی درباره اینکه چرا آمریکایی ها سپاه را در کانون خصومت خود قرار داده‌اند نیز بیان داشت: اساس راهبرد آمریکایی‌ها در مقابل جمهوری اسلامی ایران ، برجام نیست؛ دستور کار راهبردی و استراتژیک آمریکا علیه ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز از لحاظ چارچوب‌های تفکر راهبردی آن ها در مقابل جمهوری اسلامی ایران، دستور کار ثابتی بوده است ولی ممکن است در هر مقطعی از زمان یکی از جهات اصلی راهبرد آن ها فعال شده  باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این جهات عبارتند از ؛ جهت اقتصادی تحت عنوان تحریم اقتصادی که ذیل برجام ، حقوق بشر و به تعبیر آن ها موشک های بالستیک و از این سنخ اتفاقات در مورد ما اعمال کردند، راهبرد دیگر آمریکا تلاش برای تهی سازی جمهوری اسلامی ایران از قدرت بازدارندگی و دفاع اطمینان بخش و خلع سلاح ایران از قدرت واکنش بازدارنده است ، راهبرد دیگر آمریکا انزوابخشی سیاسی به جمهوری اسلامی ایران و راهبرد دیگر آمریکا مهار نفوذ منطقه ای تحت عنوان استراتژی پوش بک ( فشار و عقب راندن) است که در مراحل مختلف آن را طراحی می کنند و معتقدند باید قلمرو و دامنه نفوذ جمهوری اسلامی ایران را که امروز از لحاظ راهبردی تاثیر در تحولات میدانی و سیاسی تا شرق مدیترانه و شمال آفریقا و دریای سرخ پیش رفته محدود و مهار شود و همچنین راهبرد پنجم آمریکا راهبرد نفوذ است.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: آن ها معتقدند علت موفقیت جمهوری اسلامی ایران در برابر راهبردهای آمریکا علیه نظام و کشور ما، رهبری عظیم الشان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است؛ آن ها معتقدند اگر تحریم موفق نیست دلیلش این است که این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در تحریم ها، پروژه‌های عظیم سازندگی و اقتصادی کشور را مدیریت می‌کند و آن ها را به فرجام می رساند و این یک الگوی موفق در عین اینکه در تحریم و جنگ است، پیشرفت اقتصادی می‌کند.

وی با بیان اینکه کنفرانس ریاض برای منزوی کردن سیاسی جمهوری اسلامی ایران بود، اظهار داشت: این کنفرانس نتیجه عکس داد  و در مراسم تحلیف رئیس جمهور نیز دیدیم، دروازه‌های دنیا به روی جمهوری اسلامی ایران باز  است.

سردار سلامی با این پرسش که چه کسی باعث شده ایران نتواند در معرض انزوا قرار گیرد، گفت: سپاه توانسته تدبیر نظام در بازی موفق معادلات منطقه ای را به خوبی عملیاتی کند و این سپاه است که تا حدود زیادی محتوای قدرت سیاست خارجی نظام ما را می سازد؛ وقتی ما می‌توانیم تحولات میدانی را مهار کنیم که آمریکایی‌ها در حاشیه این تحولات هستند، این موضوع قدرت چانه زنی ما را در مسائل میدانی و سیاسی افزایش می دهد، درست است میدان عمل ما منطقه ای است اما اعتبار این قدرت و تاثیر آن جهانی است، چون با قدرت های جهانی بازی می کند و بازی آن ها را بر هم می‌ریزد و سیاست های آن ها را متوقف می کند، لذا وقتی دیپلماسی ما چنین پشتوانه ای دارد و آپشن‌های نظامی را مدیریت می کند، طبیعی است که نقطه خصومت را سپاه قرار دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: دیپلماسی و سیاست خارجی بدون محتوای قدرت در جهان برنده نیست و خریدار ندارد، لذا دیپلماسی باید از موضع قدرت صادر شود و دشمنان ما هم چیزی جز قدرت نمی شناسند، لذا انتظارمان از دستگاه دیپلماسی این است که با این قدرت متصل شوند و با اعتماد به نفس بدانند ما به اندازه ای که به قدرت‌های بزرگ غلبه کنیم صاحب قدرت هستیم و هیچ نگرانی نداریم و مطمئن هستیم تهدیدات آمریکایی‌ها در فضای عملیات روانی صورت می گیرد و استعداد آن ها برای یک جنگ جدید از بین رفته است.

وی ادامه داد: آمریکایی ها فاقد ظرفیت برای یک جنگ جدید هستند و ما این ظرفیت را ایجاد کردیم و ان شاء الله به برکت رهبری عظیم الشانمان که عمود خیمه انسجام ، اتحاد ، عظمت و شکوه ملت ایران هستند، بتوانیم درخشش‌هایی را در جبهه های مختلف به دست آوریم.

سردار سلامی تاکید کرد: قرار گرفتن سپاه در مرکز تحریم ها برای آن اعتبار جهانی می سازد.

وی در خصوص درخواست بازدید آمریکایی‌ها از پادگانهای نظامی ایران نیز بیان داشت: هم ملت بزرگ ایران ، هم آمریکا‌یی‌ها و هم همه جهان بدانند، اگر یک درخواست در طول تاریخ و عالم بدون پاسخ بماند و پاسخ رد دریافت کند و اگر تنها آرزویی وجود داشته باشد که با آرزو کننده اش به گور بروند، همین درخواست بازرسی از تاسیسات نظامی ماست.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه تاسیسات نظامی ما سرمایه‌های این ملت هستند، گفت: آمریکایی‌ها چه کاره هستند که بخواهند از تاسیسات ما بازدید کنند و اگر می خواهند از پادگانی بازدید کنند از پادگان‌های خود بازدید کنند که به اندازه کافی وجود دارد؛ در ایران پادگان ها فقط به روی ملت ایران باز است و فقط ملت ایران صاحب این پادگان‌ها هستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها اصلا نباید به خود اجازه دهند در مورد ایران صحبت کنند؛ آن ها با چنین جسارتی تنها آرزوهای خود را مطرح می کنند و ملت ایران این نوع ادبیات را تحمل نخواهد کرد و این یک توهین به ملت ماست، و ما هرگز اجازه نمی دهیم، حتی در مخیله آن‌ها چنین تصوراتی نفوذ کند.

 جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تشریح علت هراس آمریکا از تجهیزات دفاعی ایران بیان داشت: قدرتی شکل گرفته که می تواند در مقابل آمریکایی‌ها عرض اندام کند، زیرا آمریکا‌یی‌ها هویت هیچ کشور مستقلی را در جهان تحمل نمی کنند، و ایران به برکت این قدرت و به برکت وجود رهبری شجاع، مقتدر و حکیم و ملت بزرگ و مقاوم و برکت همین تسلیحاتی که از درون ذهن نسل های جوان جوشیده یک قدرت مستقل است.

سلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها نمی توانند این استقلال را بپذیرند، اظهار داشت:  آنها می ترسند ایران الگویی برای دیگران شود و تا حالا همه تلاش های خود را به کار بسته اند و هیچ زمانی نبوده که آمریکا از تمام توانش برای جلوگیری از پیشرفت ایران دست بردارد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا هیچ وقت توان جنگ علیه ایران را نداشته بیان داشت: در غیر این صورت، یک لحظه هم صبر نمی کردند، چون آمریکایی ها محاسبه گر هستند و می دانند دامنه قدرت ایران کجاست.

سردار سلامی در خصوص وضع تحریم های اخیر آمریکا علیه ایران  و تاثیر آن بر توان موشکی کشور گفت: واکنش ما به تحریم آمریکا ، افزایش روز افزون و شتاب دار قدرت دفاعی ما با شیبی بسیار بیشتر خواهد بود؛ موشک های ما آنقدر زیاد است که در ذخیره سازی موشک هایمان با مشکل مکان مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: مسئولیت ما مسدود کردن راه های غلبه دشمن و مفتوح کردن راه های غلبه بر او است و همه این اتفاقات هم در تحریم افتاده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر تغییر حکومت و نظام در ایران نیز گفت: مردم در صف های انتخابات ریاست جمهوری پاسخ تیلرسون ( وزیرخارجه آمریکا) را دادند.

وی در خصوص نگاه سپاه به مقوله نفوذ و مواجهه با آن نیز بیان داشت: راهبرد نفوذ ، چه فردی و چه جریانی و چه در ارکان حاکمیت و چه بدنه اجتماعی، یک دستور کار راهبردی آمریکایی ها و  دیگران است که آن را در ابعاد مختلف اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی تعقیب می کنند و سپاه و نهادهای اطلاعاتی کشور هم با این موضوع برخورد کرده و  می‌کنند و همین الان هم مشاهده می کنید که آمریکایی ها دنبال آزاد سازی نفوذی هایی هستند که دستگیر شدند.

سردار سلامی با بیان اینکه ما نمی توانیم اجازه دهیم عوامل بیگانه مسیر سرنوشت ملی ما را تغییر دهند گفت: متاسفانه برخی جریانات سیاسی عامدانه یا ناآگاهانه پژواک صدای بیگانه هستند و در شرایط جنگ ، یک نیروی نظامی مثل سپاه  تمام قد در برابر استکبار ایستاده و اجازه نفوذ نخواهد داد و سر ارزش ها، اعتبار و منزلت این ملت با هیچ کس تعارف ندارد و معامله نخواهد کرد‌.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان با بیان اینکه ممکن است برخی از افراد سیاسی هم در این جریان قرار گیرند گفت: این افراد باید مراقب و زمان شناس باشند، آیا سپاه تا الان غیر از فداکاری برای ملت ، اقدامی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما