شناسهٔ خبر: 20817861 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نشت گاز کلر علت مسمومیت تعدادی از شهروندان دزفولی اعلام شد

خبرگزاری میزان- معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دزفول علت بروز مشکل تنفسی و مسمومیت تعدادی از شهروندان را نشت گاز کلر عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، تعدادی از شهروندان دزفولی شنبه شب هنگام تردد در محدوده اطراف پل سوم ، میدان مادر و نیز پارک ساحلی بر اثر استنشاق گاز کلر دچار مسمومیت شدند.


به گفته این شهروندان شدت گاز متصاعد شده در هوا به حدی بود که تنفس را برای افرادی که در این مناطق تردد داشتند مشکل کرده و تعدادی از شهروندان از اورژانس در خواست کمک کردند.


امیر عیسی زاده شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:طبق بررسی به عمل آمده گاز کلر از انبار شرکت آبیاری قدیم دزفول که در محدوده بین پل سوم و میدان مادر قرار دارد نشت کرده است.


وی اظهار داشت:در پی نشت گاز کلر ماموران آتش نشانی برای کنترل آلودگی و پاکسازی منطقه به محل حادثه اعزام شدند ضمن اینکه کارشناسان محیط زیست نیز برای بررسی دقیق و تائید رفع آلودگی در منطقه حضور دارند.


عیسی زاده گفت:به دلیل متصاعد شدن گاز کلر در منطقه و برای سلامت شهروندان پارک ساحلی اطراف محل حادثه تخلیه شد.


گفته می شود 20 شهروند دزفولی بر اثر استنشاق گاز کلر دچار مسمومیت شده و در بیمارستان و مراکز درمانی تحت درمان می باشند.


گاز کلر در غلظت‌های بالا مانند آنچه که در حوادث صنعتی اتفاق می‌افتد ، ممکن است سبب تخریب بافت‌های مخاطی راههای تنفسی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اعلام کرد؛ نشت گاز کلر از تاسیسات آب و فاضلاب بوده که تا کنون ۴۰ نفر به دلیل استنشاق گاز، مسموم که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان دکتر گنجویان دزفول منتقل و تحت درمان قرار گرفتند

 

انتهای پیام/

نظر شما