شناسهٔ خبر: 20817818 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

ارتش عراق: برای آغاز عملیات تلعفر، منتظر دستور العبادی هستیم

رئیس ستاد مشترک ارتش عراق از آمادگی نیروهای عراقی برای آغاز عملیات آزادسازی تلعفر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عثمان الغانمی رئیس ستاد مشترک ارتش عراق در گفتگو با روسیاالیوم تصریح کرد که نیروهای عراقی برای آغاز عملیات آزادسازی شهرستان تلعفر، منتظر چراغ سبز از سوی حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح هستند.

وی افزود: همه چیزهای مورد نیاز و نقشه های نظامی برای عملیات تلعفر آماده شده است و نیروهای مشترک عراقی در پایگاه های خود مستقر شده اند.

غانمی تاکید کرد که نیروهای مسلح قبل از آغاز عملیات آزادسازی شهرستان تلعفر، عملیات مقدماتی و پیش دستانه علیه مواضع گروه تروریستی داعش انجام می دهند.

رئیس ستاد کل ارتش عراق گفت که گام بعدی بعد از عملیات آزادسازی تلعفر، کنترل مرزهای عراق و پاکسازی آن از لوث تروریست های داعشی است.

شهر تلعفر در غرب موصل که از سال 2014 میلادی در اشغال گروه تروریستی داعش است، 65 کیلومتر با مرکز موصل فاصله دارد.

این شهر پایگاه مهم داعش و راهی برای عبور تروریست ها از سوریه به موصل و بالعکس است و از این مسیر همه کمک های لجستیک برای داعش فرستاده می شود.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق چند روز قبل گفت که نقشه آزادسازی شهرستان تلعفر با مشارکت همه دستگاه های امنیتی و داوطلب مردمی و عشایری تدوین شده و نیروهای داوطلب مردمی و عشایری در کنار سایر نیروهای مسلح در عملیات آزادسازی تلعفر شرکت می کنند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما