شناسهٔ خبر: 20817742 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه حمایت | لینک خبر

دادستان تهران بررسیدگی سریع، دقیق و قاطع به پرونده های اقتصادی اخیر تاکید کرد

100 شرکت دریافت کننده ارز دولتی زیر ذره بین قوه قضاییه

دادستان تهران با اشاره به پرونده کالاهای وارداتی با ارز 4200 تومانی به غیر از تلفن همراه، گفت: به دلیل گستردگی و تعداد بالای شرکت‌ها، در حال حاضر تحقیقات را از 100 شرکت که ارز بیشتری دریافت کرده‌اند، آغاز شده و در مورد سایر شرکت‌ها به ترتیب اولویت به بقیه موارد رسیدگی خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

رییس سازمان مدیریت بحران کشور آخرین آمار جانباختگان و مفقودان حادثه سیل در شمال شرق کشور را 18 نفر اعلام کرد و از احتمال افزایش شمار مفقودی‌ها و جانباختگان خبر داد.
اسماعیل نجار درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل‌زده اظهار کرد: بنابر آمارها هشت نفر در استان خراسان‌رضوی جان خود را از دست دادند که دو نفرشان در دره‌گز، پنج نفر در کلالک و یک نفرشان در نیشابور فوت شده‌اند. وی اضافه کرد: در استان خراسان‌شمالی نیز یک نفر و در استان گلستان نیز چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند که البته دونفرشان مفقود شده‌اند، اما شواهد حاکی از آن است که جان خود را از دست داده‌اند. رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه احتمال افزایش تعداد مفقودی‌ها و جانباختگان سیل اخیر وجود دارد، گفت: تعداد زیادی خودرو در مسیر رودخانه قرار داشت که آب‌ آنها را با خود برده و گمانه‌زنی‌های اولیه حاکی از این است که 114 خودرو را آب برده و دچار خسارت شده‌اند که ممکن است افرادی در این خودروها حضور داشته باشند، بنابراین شهروندانی که احتمال می‌دهند اقوام یا آشنایانشان در این حادثه مفقود شده باشند، به عوامل انتظامی مستقر در محل مراجعه کرده و مشخصاتشان را اعلام کنند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، نجار در مورد فوتی در خراسان‌شمالی افزود: چهار نفر در سواری پراید بودند که یکی از آنها کشته شد و سه نفر دیگر نیز که از میانه سیل نجات داده شده بودند به بیمارستان منتقل شدند. در استان گلستان نیز یک خودروی سواری وارد سیلاب شد که سه سرنشین داشت که یکی از سرنشینان فوت شده اما از دو نفر دیگر اطلاعاتی در دست نیست و احتمالا فوت شده‌اند که جست‌وجو برای یافتن آنها ادامه دارد. وی افزود: یک نفر دیگر نیز در اینچه برون استان گلستان به دلیل طوفان فوت کرده است، این فرد از بلندی به پایین پرت شده است. به گفته رییس سازمان مدیریت بحران کشور، جست‌وجوها برای یافتن مفقودان سیل اخیر ادامه دارد و امدادرسانی برای کمک به حادثه‌دیدگان و واحدهای آسیب‌دیده نیز در حال انجام است. نجار درباره خسارات وارده در این سیلاب در چهار استان خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، گلستان و سمنان تصریح کرد: تیم‌های ارزیاب از بنیاد مسکن، فرمانداری‌ها و استانداری‌ در محل حاضر شده و بررسی‌ها را آغاز کرده‌اند که نتایج بررسی آنان به‌زودی اعلام خواهد شد. در حال حاضر می‌توان گفت که خساراتی به تاسیسات زیربنایی، جاده‌ها و واحدهای مسکونی وارد شده است.
در همین راستا اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور روز گذشته در تماس تلفنی با استانداران خراسان‌رضوی و گلستان، گزارشی از آخرین میزان تلفات و خسارات وارده و روند امدادرسانی در مناطق سیل زده دریافت کرد و بر لزوم رسیدگی هرچه بیشتر و کمک به آسیب‌زدگان تاکید کرد. وی ضمن اعلام همدردی با خانواده‌های جانباختگان و مصدومان حادثه سیل، از استانداران این دو استان خواست با بسیج همه امکانات استان، رسیدگی هرچه بیشتر به سیل زدگان را به‌طور ویژه دردستور کار خود قرار دهند و حداکثر توان نیرو‌های امدادی را برای یافتن مفقودین و جبران خسارات وارد شده به‌خصوص به زیرساخت‌ها به‌کار گیرند.
همچنین مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از ادامه امدادرسانی در دو استان خراسان رضوی و گلستان خبرداد و گفت: در این مدت دو هزار نفر از هموطنان در ۲۱شهر و روستا خدمات امدادی لازم را دریافت کردند. امدادگران ۶۹ واحد مسکونی را از سیلاب تخلیه کرده‌اند، 395 تخته پتو، ۱۷۵ تخته موکت، ۱۷۵ ست شست و شو و 1۵۳۹ قوطی کنسروجات میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است. به گفته رسول زارع، رییس اداره عملیات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی با تلاش امدادگران 9 نفر از مفقودشدگان در یکی از روستاهای شهرستان سرخس پیدا شدند. این افراد در محاصره آب در ارتفاعات روستای آق دربند گرفتار شده بودند که با بالگرد امداد به نقطه امن منتقل شدند.
 

نظر شما