شناسهٔ خبر: 20817493 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تظاهرات در ویرجینیا به خشونت کشیده شد

اعلام وضعیت اضطراری در شارلوتزویل/ یک خودرو به تظاهرکنندگان زد

71417

منابع خبری از تظاهرات هم‌زمان گروهی از راست‌گرایان افراطی با گرایش‌های نژادپرستانه و تجمع شماری از مخالفان آنها در ایالت ویرجینیای آمریکا خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین گزارش‌ها برگزاری هم‌زمان این تجمع‌ها در ویرجینیا درگیری‌هایی را میان تظاهرکنندگان با یکدیگر و همچنین با نیروهای امنیتی به دنبال داشته است.

گزارش‌ها از شارلوتزویل ایالت ویرجینیای آمریکا از ادامه درگیری خشونت‌بار میان راست‌گرایان افراطی و مخالفان آنها حکایت دارد.

همچنین خبرگزاری فرانسه گزارش داده که یک خودرو به سمت تجمع تظاهرکنندگان مخالفان نژادپرستی و افراط‌گرایی حرکت کرده و شماری از آنها را زیر گرفته است.

در جریان این درگیری، یک ماشین با زیرگرفتن مخالفان تظاهرات راست‌گرایان‌افراطی‌، سه نفر را کشت و عده‌ای از آنها را زخمی کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، عامل این حمله به همراه دو تن دیگر هم‌اکنون در بازداشت پلیس است. دو فرد بازداشت شده اهل ایالت ویرجینیا نیستند.

شهردار شارلوتزویل همچنین از زخمی شدن دست کم ۱۹ نفر در جریان این درگیری‌ها خبر داده و گزارش‌های دیگر تعداد مجروحان را بیش از ۳۴ تن برآورد کرده‌اند.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، نیروهای اورژانس را در حال مداوای کسانی نشان می‌دهد که بر اثر برخورد با این ماشین زخمی شده‌اند.

در واکنش به این درگیری‌ها، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در صفحه توییتر خود خشونت را محکوم کرده و خواستار اتحاد آمریکایی‌ها شده است. او نوشته است: در آمریکا جایی برای این نوع خشونت‌ نیست.

پیش از برگزاری تظاهرات راست‌گرایان افراطی در شارلوتزویل وضعیت اضطراری اعلام شد. با اعلام وضعیت اضطراری مقام‌های شارلوتزویل می‌توانند برای کنترل تظاهرات نیروهای اضافی درخواست کنند.

مخالفان نژادپرستی هم برای اعتراض به این تظاهرات و برگزاری تجمع‌های موازی علیه آن به شارلوتزویل رفته‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، بین تظاهرکنندگان افراط‌گرا و مخالفان آنها درگیری‌هایی رخ داده است و آنها به سمت هم اشیائی را پرت کرده‌اند.

پلیس ضدشورش در شهر شارلوتزویل به کار گرفته شده است و با هر دو گروه راست‌گرایان افراطی و کسانی که در مخالفت با نژادپرستی تجمع کردند، درگیری‌هایی داشته است.

اوضاع در شارلوتزویل شدیدا متشنج گزارش شده و پلیس هنوز درگیری بین دو طرف را متوقف نکرده است.

راستگرایان افراطی در شارلوتزویل به برداشته شدن مجسمه ژنرال رابرت ای لی، ژنرال دوران جنگ داخلی آمریکا معترض هستند. رابرت ای لی، در جنگ داخلی آمریکا در قرن نوزدهم از فرماندهان نیروهای جنوب بود. نیروهای جنوب طرفدار حفظ برده‌داری بودند.

آنها شب جمعه هم در حالی که مشعل‌هایی به دست داشتند، تظاهرات کردند. این افراد شعارهایی با مضمون برتری نژاد سفید و برخی از آنها هم سلام نازی دادند.

انتهای پیام

نظر شما